Vakinformatie voor de
totale kappersbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.dekapper.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Jos Kennis (hoofdredacteur)
j.kennis@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlJeroen Koebrugge (media-adviseur)
j.koebrugge@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI
Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is
gegarandeerd en gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 42,-
Per jaar in Europa
€ 51,-
Losse verkoop
€ 10,50
Het abonnement kan elk gewenst moment
ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2016
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door
middel van druk, fotokopie microfilm of
welke andere wijze dan ook, zonder voor-
afgaande toestemming van de uitgever.
De Kapper besteedt de grootst mogelijke
aandacht aan de juistheid van de informa-
tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-
men. Fouten zijn echter niet volledig uit te
sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan
ook op geen enkele wijze verantwoordelijk
voor schade, van welke aard ook, die is
ontstaan als gevolg van handelingen en/
of beslissingen die gebaseerd zijn op de
bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)
de kapper
INSPIRATIE:
T
RENDCOLLECTIES
LENTE
/
ZOMER
2016
Vakinformatie voor de totale Kappersbranche
|
Februari 2016
|
14e jaargang no.1
|
Prijs
€
10,50
COVERSTORY
SALON AMBIENCE
DESIGNCOLLECTIE 2016
KAPPERSVAKBEURS
TOP HAIR INTERNATIONAL
SALON X
THE NATURAL NATION
Veranderende marktomstandigheden, veranderende wensen van klanten en verande-
rende manieren van communiceren: we hebben er allemaal mee te maken. Dat geldt
voor u als kapper/ondernemer net zo goed als voor ons als uitgeverij. Daarom zijn we
voortdurend bezig om print en online nog beter op elkaar aan te laten sluiten. En om
vaktijdschrift De Kapper nog aantrekkelijker en 'future proof' te maken, hebben we
het magazine daarom een frisse nieuwe uitstraling gegeven.
Voor u ligt de eerste uitgave in deze 'layout 2.0' en hopelijk bent u hierover net zo
enthousiast als mijn collega's (bedankt jongens) en ikzelf! Het heeft heel wat voeten
in aarde gehad om het allemaal voor elkaar te krijgen, maar 2016 had wat mij betreft
niet beter kunnen beginnen!
Het jaar begon voor mij overigens niet op een bureaustoel, aan de telefoon of in de
file maar op een zonovergoten eiland waar ik de batterijen ruim twee weken flink
heb kunnen opladen. De zee, de bergen, het strand en het gefladder van kolibri's: het
was allemaal even prachtig. En ik wil nu echt niet klinken als een zure Hollander die
altijd wat te zaniken heeft, maar bij het inchecken was er toch een klein probleempje.
Wat bleek? Een tropische storm had enkele maanden daarvoor stevig huisgehouden,
waardoor de internetsnelheid zo ongeveer tot het nulpunt was gedaald. Zit je daar op
je eiland. Zonder internet. De eerste dag bekroop mij een enigszins paniekerig gevoel.
Want hoe check je nu het laatste nieuws, het weer van morgen en je favoriete apps?
Precies: niet. Het duurde even voordat ik deze 'rehab'-fase achter de rug had, maar
daarna genoot ik des te meer van die kolibri's. En achteraf gezien was die vakantie
zonder pushberichten, updates of een overstromende inbox precies wat ik nodig had
om er daarna met een opgeruimd hoofd weer tegenaan te gaan.
Nieuws dat me ondanks het krakkemikkige internet wèl bereikte was het faillissement
van verschillende grote winkelketens, zoals DA, Macintosh en V&D. Dit zijn bedrij-
ven waar duizenden mensen werken en je vraagt je toch af: waar is het fout gegaan?
Nu ben ik zeker geen retaildeskundige, maar je kunt natuurlijk op je vingers natellen
dat internet hier een rol heeft gespeeld. Per slot van rekening besteden consumenten
steeds meer online en speel je daar als keten te weinig, te laat of niet goed genoeg op
in, dan zijn de consequenties enorm.
Trek je deze lijn door naar de kappersbranche, dan denk je toch meteen aan de online
verkoop van professionele kappersproducten. Heeft u weleens een rondje langs de
verschillende webshops gemaakt om te kijken tegen welke prijzen de producten die
u uw klanten dagelijks adviseert worden aangeboden? Zo nee, dan kan het misschien
best leerzaam zijn om hier eens een avondje voor te gaan zitten. Per slot van rekening
is een leverancier pas echt een sterke partner als deze u gezonde marges kan bieden
die niet teniet worden gedaan door een paar snelle internetjongens met een laptop,
maar zonder verstand van haar.
You’re worth it!
Veel kijk- en leesplezier met deze februari-editie van De Kapper!
Jos Kennis
Hoofdredacteur De Kapper
Jo s Ken n i s
C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
ALS HAIR PROFESSIONAL VERDIEN
JE
EEN STERKE PARTNER!
De Visie
D
E
K
A P P E R
N R
1 2 0 1 6 3