Previous Page  3 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

Vakinformatie voor de

totale kappersbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dekapper.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Jeroen Koebrugge (media-adviseur)

j.koebrugge@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst moment

ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever.

De Kapper besteedt de grootst mogelijke

aandacht aan de juistheid van de informa-

tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-

men. Fouten zijn echter niet volledig uit te

sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan

ook op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook, die is

ontstaan als gevolg van handelingen en/

of beslissingen die gebaseerd zijn op de

bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

de kapper

INSPIRATIE:

T

RENDCOLLECTIES

LENTE

/

ZOMER

2016

Vakinformatie voor de totale Kappersbranche

|

Februari 2016

|

14e jaargang no.1

|

Prijs

10,50

COVERSTORY

SALON AMBIENCE

DESIGNCOLLECTIE 2016

KAPPERSVAKBEURS

TOP HAIR INTERNATIONAL

SALON X

THE NATURAL NATION

Veranderende marktomstandigheden, veranderende wensen van klanten en verande-

rende manieren van communiceren: we hebben er allemaal mee te maken. Dat geldt

voor u als kapper/ondernemer net zo goed als voor ons als uitgeverij. Daarom zijn we

voortdurend bezig om print en online nog beter op elkaar aan te laten sluiten. En om

vaktijdschrift De Kapper nog aantrekkelijker en 'future proof' te maken, hebben we

het magazine daarom een frisse nieuwe uitstraling gegeven.

Voor u ligt de eerste uitgave in deze 'layout 2.0' en hopelijk bent u hierover net zo

enthousiast als mijn collega's (bedankt jongens) en ikzelf! Het heeft heel wat voeten

in aarde gehad om het allemaal voor elkaar te krijgen, maar 2016 had wat mij betreft

niet beter kunnen beginnen!

Het jaar begon voor mij overigens niet op een bureaustoel, aan de telefoon of in de

file maar op een zonovergoten eiland waar ik de batterijen ruim twee weken flink

heb kunnen opladen. De zee, de bergen, het strand en het gefladder van kolibri's: het

was allemaal even prachtig. En ik wil nu echt niet klinken als een zure Hollander die

altijd wat te zaniken heeft, maar bij het inchecken was er toch een klein probleempje.

Wat bleek? Een tropische storm had enkele maanden daarvoor stevig huisgehouden,

waardoor de internetsnelheid zo ongeveer tot het nulpunt was gedaald. Zit je daar op

je eiland. Zonder internet. De eerste dag bekroop mij een enigszins paniekerig gevoel.

Want hoe check je nu het laatste nieuws, het weer van morgen en je favoriete apps?

Precies: niet. Het duurde even voordat ik deze 'rehab'-fase achter de rug had, maar

daarna genoot ik des te meer van die kolibri's. En achteraf gezien was die vakantie

zonder pushberichten, updates of een overstromende inbox precies wat ik nodig had

om er daarna met een opgeruimd hoofd weer tegenaan te gaan.

Nieuws dat me ondanks het krakkemikkige internet wèl bereikte was het faillissement

van verschillende grote winkelketens, zoals DA, Macintosh en V&D. Dit zijn bedrij-

ven waar duizenden mensen werken en je vraagt je toch af: waar is het fout gegaan?

Nu ben ik zeker geen retaildeskundige, maar je kunt natuurlijk op je vingers natellen

dat internet hier een rol heeft gespeeld. Per slot van rekening besteden consumenten

steeds meer online en speel je daar als keten te weinig, te laat of niet goed genoeg op

in, dan zijn de consequenties enorm.

Trek je deze lijn door naar de kappersbranche, dan denk je toch meteen aan de online

verkoop van professionele kappersproducten. Heeft u weleens een rondje langs de

verschillende webshops gemaakt om te kijken tegen welke prijzen de producten die

u uw klanten dagelijks adviseert worden aangeboden? Zo nee, dan kan het misschien

best leerzaam zijn om hier eens een avondje voor te gaan zitten. Per slot van rekening

is een leverancier pas echt een sterke partner als deze u gezonde marges kan bieden

die niet teniet worden gedaan door een paar snelle internetjongens met een laptop,

maar zonder verstand van haar.

You’re worth it!

Veel kijk- en leesplezier met deze februari-editie van De Kapper!

Jos Kennis

Hoofdredacteur De Kapper

Jo s Ken n i s

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

ALS HAIR PROFESSIONAL VERDIEN

JE

EEN STERKE PARTNER!

De Visie

D

E

K

A P P E R

N R

1 2 0 1 6 3