D
e
K
a p p e r
n r
1 2 0 1 7
51
J
u b i l e u m
René Furterer
Twaalfduizend verkooppunten in tachtig verschillende landen wereldwijd; het
zijn cijfers waarvan de Franse kapper René Furterer waarschijnlijk niet eens
durfde te dromen toen hij in 1957 zijn eigen kappersmerk introduceerde. Dat
René Furterer is uitgegroeid tot een wereldwijd succes, valt grotendeels te ver-
klaren vanuit de kernwaarden die aan de basis van het merk liggen en die in de
afgelopen zestig jaar onveranderd zijn gebleven.
VISIONAIR
René Furterer groeide op in een klein dorpje in de Provence, waar parfumeurs
sinds jaar en dag werkten met lavendel, rozemarijn, tijm, salie, citroen en
karwij – allemaal kruiden en planten waar deze Zuid-Franse regio bekend om
staat. In zijn latere leven baseerde René Furterer zijn kappersproducten op deze
natuurlijke en botanische ingrediënten, waarmee hij zijn tijd ver vooruit was.
Ditzelfde gold voor de creatie van bijbehorende salonbehandelingen, waarin
excellente haar- en hoofdhuidverzorging en een gevoel van wellness samen-
komen. Tegenwoordig is elk zichzelf respecterend merk hiermee bezig, maar
dat René Furterer hier eind jaren vijftig al mee bezig was geeft wel aan dat hij
een groot visionair was, die veel heeft betekend voor de ontwikkeling van de
internationale kappersbranche.
EXPERTISE, EEN NATUURLIJKE BASIS, ZINTUIGLIJKHEID EN EXCLUSIVITEIT:
AL DECENNIALANG ZIJN DIT DE KERNWAARDEN VAN KAPPERSMERK RENÉ
FURTERER, DAT IN 2017 UITGEBREID STILSTAAT BIJ HET ZESTIGJARIG BESTAAN.
VIERT ZESTIG JAAR
EXCELLENTE HAARVERZORGING
ICONISCHE PRODUCTEN
Heel bijzonder aan René Furterer is ook dat het assortiment verschil-
lende iconische producten bevat waarvan de eerste versies tientallen
jaren geleden werden gelanceerd. Goede voorbeelden hiervan zijn de
Complexe 5-treatment, de intensief voedende Karité Crème Revitalisante
Intense en het regenererende serum Triphasic. Deze eerste twee bestaan
zelfs net zolang als het merk zelf en werden meteen in het oprich-
tingsjaar geïntroduceerd.
LOKALE SAMENWERKINGSVERBANDEN
Dat het merk René Furterer ook na zestig jaar toch vooral naar de
toekomst kijkt, wordt geïllustreerd doordat duurzaamheid een steeds
belangrijkere plaats binnen het productieproces inneemt. Een mooi voor-
beeld hiervan is de samenwerking met de lokale organisatie ‘Sotokacc’
in het Afrikaanse land Burkina Faso. Deze voorziet René Furterer van
hoogkwalitatieve karitéboter en zorgt er tegelijkertijd voor dat de
lokale bevolking een eerlijke prijs voor het product krijgt en vrouwen
zichzelf kunnen emanciperen door hun een eigen inkomen te verdie-
nen. Soortgelijke samenwerkingsverbanden zijn er in Madagaskar en
Marokko, waar René Furterer samenwerkt met lokale producenten van
moringa oleifera (ook wel ‘de wonderboom’ genoemd) en arganolie.
Meer informatie:
Pierre Fabre Benelux
Tel +32 (0)25564950
www.renefurterer.com▲
Sinds de oprichting van het merk in 1957 liggen botanische ingrediënten
aan de basis van het René Furterer-assortiment. Dit geldt ook voor de iconische
productserie Karité, die vorig jaar volledig is vernieuwd