Previous Page  51 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 51 / 60 Next Page
Page Background

D

e

K

a p p e r

n r

1 2 0 1 7

51

J

u b i l e u m

René Furterer

Twaalfduizend verkooppunten in tachtig verschillende landen wereldwijd; het

zijn cijfers waarvan de Franse kapper René Furterer waarschijnlijk niet eens

durfde te dromen toen hij in 1957 zijn eigen kappersmerk introduceerde. Dat

René Furterer is uitgegroeid tot een wereldwijd succes, valt grotendeels te ver-

klaren vanuit de kernwaarden die aan de basis van het merk liggen en die in de

afgelopen zestig jaar onveranderd zijn gebleven.

VISIONAIR

René Furterer groeide op in een klein dorpje in de Provence, waar parfumeurs

sinds jaar en dag werkten met lavendel, rozemarijn, tijm, salie, citroen en

karwij – allemaal kruiden en planten waar deze Zuid-Franse regio bekend om

staat. In zijn latere leven baseerde René Furterer zijn kappersproducten op deze

natuurlijke en botanische ingrediënten, waarmee hij zijn tijd ver vooruit was.

Ditzelfde gold voor de creatie van bijbehorende salonbehandelingen, waarin

excellente haar- en hoofdhuidverzorging en een gevoel van wellness samen-

komen. Tegenwoordig is elk zichzelf respecterend merk hiermee bezig, maar

dat René Furterer hier eind jaren vijftig al mee bezig was geeft wel aan dat hij

een groot visionair was, die veel heeft betekend voor de ontwikkeling van de

internationale kappersbranche.

EXPERTISE, EEN NATUURLIJKE BASIS, ZINTUIGLIJKHEID EN EXCLUSIVITEIT:

AL DECENNIALANG ZIJN DIT DE KERNWAARDEN VAN KAPPERSMERK RENÉ

FURTERER, DAT IN 2017 UITGEBREID STILSTAAT BIJ HET ZESTIGJARIG BESTAAN.

VIERT ZESTIG JAAR

EXCELLENTE HAARVERZORGING

ICONISCHE PRODUCTEN

Heel bijzonder aan René Furterer is ook dat het assortiment verschil-

lende iconische producten bevat waarvan de eerste versies tientallen

jaren geleden werden gelanceerd. Goede voorbeelden hiervan zijn de

Complexe 5-treatment, de intensief voedende Karité Crème Revitalisante

Intense en het regenererende serum Triphasic. Deze eerste twee bestaan

zelfs net zolang als het merk zelf en werden meteen in het oprich-

tingsjaar geïntroduceerd.

LOKALE SAMENWERKINGSVERBANDEN

Dat het merk René Furterer ook na zestig jaar toch vooral naar de

toekomst kijkt, wordt geïllustreerd doordat duurzaamheid een steeds

belangrijkere plaats binnen het productieproces inneemt. Een mooi voor-

beeld hiervan is de samenwerking met de lokale organisatie ‘Sotokacc’

in het Afrikaanse land Burkina Faso. Deze voorziet René Furterer van

hoogkwalitatieve karitéboter en zorgt er tegelijkertijd voor dat de

lokale bevolking een eerlijke prijs voor het product krijgt en vrouwen

zichzelf kunnen emanciperen door hun een eigen inkomen te verdie-

nen. Soortgelijke samenwerkingsverbanden zijn er in Madagaskar en

Marokko, waar René Furterer samenwerkt met lokale producenten van

moringa oleifera (ook wel ‘de wonderboom’ genoemd) en arganolie.

Meer informatie:

Pierre Fabre Benelux

Tel +32 (0)25564950

www.renefurterer.com

Sinds de oprichting van het merk in 1957 liggen botanische ingrediënten

aan de basis van het René Furterer-assortiment. Dit geldt ook voor de iconische

productserie Karité, die vorig jaar volledig is vernieuwd