D
e
K
a p p e r
n r
1 2 0 1 7
55
Keune
VIERT
95-JARIG BESTAAN
EN BRUIST VAN DE ENERGIE
Nog altijd is Keune Haircosmetics volledig onafhankelijk en in handen van de familie. Het is inmiddels vijfenzestig jaar geleden dat
George Keune sr. – de zoon van oprichter Jan Keune – aantrad, maar nog steeds is hij iedere dag present op de werkvloer. Ook zijn zoons
George jr. en Eelco werken bij Keune.
VANUIT HET HART
“Het bedrijf wordt gedreven door passie voor het kappersvak en heeft integriteit hoog in het vaandel staan. Er wordt gewerkt vanuit het
hoofd, maar toch vooral vanuit het hart”, benadrukt George Keune sr. “Vanuit het hoofdkantoor in Soest wordt een breed scala aan produc-
ten, inspiratie- en educatietools en salon-businessconcepten voor de haarprofessional ontwikkeld. Deze worden wereldwijd geëxporteerd
naar meer dan zeventig landen.”
KUNSTZINNIG OVERZICHT
Om het 95-jarig bestaan te vieren sloeg Keune de handen ineen met de Amsterdamse fashion-illu-
strator Sjoukje Bierma. Zij maakte tien kunstwerken van iconische kapsels door de decennia heen:
van het korte boblijntje uit de jaren twintig tot de look van 2017. Op iedere illustratie prijkt ook hét
Keune-product uit die tijd, waardoor de tekeningen een mooi overzicht geven van 95 jaar Keune.
RESTYLING BLEND & CARE
Dat Keune Haircosmetics op 95-jarige leeftijd nog steeds bruist van de energie blijkt wel uit de recen-
te restyling van zowel de stylinglijn Blend als het volledige Care-assortiment. Beide lijnen hebben
een rigoureuze metamorfose ondergaan, waardoor het verpakkingsconcept, de productformules en
de hele uitstraling van deze lijnen aansluiten op de huidige wensen van professionele hairstylisten
en hun klanten.
AMBASSADEURSPROGRAMMA
Een andere belangrijke nieuwe ontwikkeling bij Keune Haircosmetics is het Ambassadors Program,
waarbij partnersalons alle benodigde middelen krijgen aangereikt om zichzelf verder te ontwikkelen.
Met het programma ondersteunt Keune Haircosmetics de partnersalons dus om zich te onderschei-
den in een zeer competitieve markt en dit zonder dat de salon concessies hoeven te doen aan de
eigen identiteit. Uitgebreide informatie over het programma vind je in de komende april-uitgave van
vaktijdschrift De Kapper. Ook kun je hiervoor contact opnemen met:
Keune Haircosmetics
Tel. 035-6016161
www.keune.comIN 1922 TELDE NEDERLAND ZEVEN MILJOEN INWONERS, WAS ER NOG ÉÉN TELEFOONBOEK VOOR HET HELE LAND EN
WAS HET KIESRECHT VOOR VROUWEN NOG MAAR NET INGEVOERD. IN DIT JAAR STARTTE DE AMSTERDAMSE APOTHE-
KER JAN KEUNE MET KEUNE HAIRCOSMETICS, DAT ZICH ONTWIKKELDE TOT DE GROOTSTE (EN WERELDWIJD ACTIEVE)
PRODUCENT VAN PROFESSIONELE HAARCOSMETICA MET NEDERLANDSE ROOTS. DIT JAAR SCHENKT HET FAMILIEBEDRIJF
VOLOP AANDACHT AAN HET 95-JARIG BESTAAN, MAAR UITERAARD WORDT ER OOK NAAR DE TOEKOMST GEKEKEN.
▲
Met tien kunstwerken geeft fashion-illustrator Sjoukje Bierma een overzicht van 95 jaar Keune Haircosmetics
J
u b i l e u m