Previous Page  3 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 56 Next Page
Page Background

Vakinformatie voor de

totale kappersbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3246146

Telefax: +31 (0)24 3246144

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dekapper.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Jeroen Koebrugge (media-adviseur)

j.koebrugge@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst moment

ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2015

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever.

De Kapper besteedt de grootst mogelijke

aandacht aan de juistheid van de informa-

tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-

men. Fouten zijn echter niet volledig uit te

sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan

ook op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook, die is

ontstaan als gevolg van handelingen en/

of beslissingen die gebaseerd zijn op de

bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

Vakinformatie voor de totale Kappersbranche

|

September 2015

|

13e jaargang no.4

|

Prijs

10,50

de kapper

COVERSTORY

LASERBEAMER NANO SYSTEM

VAN

HAIRDREAMS

SPECIAL

TRENDCOLLECTIES

HERFST/WINTER '15-'16

S

TUDIO

-

PROGRAMMA

'

S

&NAJAARSEVENTS

Nieuws uit de sector, ondernemerstips, marketing, interieur, interviews, columns, edu-

catie, events en uiteraard heel veel (inter)nationale hairfashion trends voor komende

herfst en winter: tijdens de afgelopen twee maanden heeft het team van De Kapper zijn

uiterste best gedaan om deze september-uitgave net zo gevarieerd te maken als de bran-

che zelf. Hiertoe waren we nog eens extra gemotiveerd doordat we veel enthousiaste

reacties hebben mogen ontvangen op onze vernieuwde layout, die we voor het eerst

presenteerden met de vorige juni-editie. Hartelijk dank aan alle lezers die ons hierover

een 'thumbs up'-berichtje hebben gestuurd, wat voor ons natuurlijk pure energie is waar

we weer een tijd in de zesde versnelling mee vooruit kunnen!

Een en ander heeft bij mij nog maar eens bevestigd dat het bijzonder verfrissend kan

zijn om het roer zo nu en dan eens een flinke slinger te geven. Dat geldt voor ons, maar

zeker ook voor u als saloneigenaar. Enerzijds moeten veranderingen vooraf altijd goed

zijn doordacht en voorbereid, maar anderzijds moet je op een gegeven moment ook

gewoon de excuses aan de kant schuiven, de knoop doorhakken en gááán!

Als we een suggestie mogen doen: veel salons zouden hun rendement verder kunnen

opschroeven door slimme, gepersonaliseerde marketingacties op touw te zetten en het

is dan ook geen toevalligheid dat we in deze uitgave enkele specialisten op dit gebied

aan het woord laten. In een interview met Peggy Passage (p. 10-11) bijvoorbeeld geeft

zij aan dat niets beter werkt dan acties die tot doel hebben dat iemand die al klant is,

beloond wordt wanneer hij of zij een nieuwe klant bij u aandraagt. Wanneer zo'n actie

goed in elkaar steekt kan dit de grootte van uw klantenkring een serieuze boost geven

en dat kan aan het eind van het jaar natuurlijk een zeer positief effect hebben op de

omzet- en winstcijfers. Een goede database van uw huidige klantenbestand is hiervoor

echter essentieel, dus mocht u twijfels hebben over de volledigheid van dit bestand: zorg

ervoor dat u deze gegevens binnen korte tijd wel op orde heeft, want het is de basis

voor verdere groei.

Nog zo'n marketingspecialist is Laurens van de Vijver, die als algemeen directeur

van Wave International leiding geeft aan ruim honderdvijftig vestigingen van Cosmo

Hairstyling en Team Kapsalon. Onder het motto 'nee heb je, ja kun je krijgen' hebben

we Laurens gevraagd om columnist voor De Kapper te worden en ik heb even twee

vreugderondjes door het pand gemaakt toen hij dit verzoek met 'ja' beantwoordde. Zijn

eerste bijdrage vindt u op pagina 46. Welcome to the club Laurens en ongetwijfeld kun-

nen we allemaal nog wat van je leren.

Veel kijk- en leesplezier toegewenst met dit septembernummer!

Jos Kennis

Hoofdredacteur De Kapper

De Visie

Jo s Ken n i s

Excuses aan de kant en gáán!

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

K

A P P E R

N R

4 2 0 1 5 3