Vakinformatie voor de
totale kappersbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: +31 (0)24 3246146
Telefax: +31 (0)24 3246144
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.dekapper.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Jos Kennis (hoofdredacteur)
j.kennis@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlJeroen Koebrugge (media-adviseur)
j.koebrugge@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 42,-
Per jaar in Europa
€ 51,-
Losse verkoop
€ 10,50
Het abonnement kan elk gewenst moment
ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door
middel van druk, fotokopie microfilm of
welke andere wijze dan ook, zonder voor-
afgaande toestemming van de uitgever.
De Kapper besteedt de grootst mogelijke
aandacht aan de juistheid van de informa-
tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-
men. Fouten zijn echter niet volledig uit te
sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan
ook op geen enkele wijze verantwoordelijk
voor schade, van welke aard ook, die is
ontstaan als gevolg van handelingen en/
of beslissingen die gebaseerd zijn op de
bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)
Vakinformatie voor de totale Kappersbranche
|
September 2015
|
13e jaargang no.4
|
Prijs
€
10,50
de kapper
COVERSTORY
LASERBEAMER NANO SYSTEM
VAN
HAIRDREAMS
SPECIAL
TRENDCOLLECTIES
HERFST/WINTER '15-'16
S
TUDIO
-
PROGRAMMA
'
S
&NAJAARSEVENTS
Nieuws uit de sector, ondernemerstips, marketing, interieur, interviews, columns, edu-
catie, events en uiteraard heel veel (inter)nationale hairfashion trends voor komende
herfst en winter: tijdens de afgelopen twee maanden heeft het team van De Kapper zijn
uiterste best gedaan om deze september-uitgave net zo gevarieerd te maken als de bran-
che zelf. Hiertoe waren we nog eens extra gemotiveerd doordat we veel enthousiaste
reacties hebben mogen ontvangen op onze vernieuwde layout, die we voor het eerst
presenteerden met de vorige juni-editie. Hartelijk dank aan alle lezers die ons hierover
een 'thumbs up'-berichtje hebben gestuurd, wat voor ons natuurlijk pure energie is waar
we weer een tijd in de zesde versnelling mee vooruit kunnen!
Een en ander heeft bij mij nog maar eens bevestigd dat het bijzonder verfrissend kan
zijn om het roer zo nu en dan eens een flinke slinger te geven. Dat geldt voor ons, maar
zeker ook voor u als saloneigenaar. Enerzijds moeten veranderingen vooraf altijd goed
zijn doordacht en voorbereid, maar anderzijds moet je op een gegeven moment ook
gewoon de excuses aan de kant schuiven, de knoop doorhakken en gááán!
Als we een suggestie mogen doen: veel salons zouden hun rendement verder kunnen
opschroeven door slimme, gepersonaliseerde marketingacties op touw te zetten en het
is dan ook geen toevalligheid dat we in deze uitgave enkele specialisten op dit gebied
aan het woord laten. In een interview met Peggy Passage (p. 10-11) bijvoorbeeld geeft
zij aan dat niets beter werkt dan acties die tot doel hebben dat iemand die al klant is,
beloond wordt wanneer hij of zij een nieuwe klant bij u aandraagt. Wanneer zo'n actie
goed in elkaar steekt kan dit de grootte van uw klantenkring een serieuze boost geven
en dat kan aan het eind van het jaar natuurlijk een zeer positief effect hebben op de
omzet- en winstcijfers. Een goede database van uw huidige klantenbestand is hiervoor
echter essentieel, dus mocht u twijfels hebben over de volledigheid van dit bestand: zorg
ervoor dat u deze gegevens binnen korte tijd wel op orde heeft, want het is de basis
voor verdere groei.
Nog zo'n marketingspecialist is Laurens van de Vijver, die als algemeen directeur
van Wave International leiding geeft aan ruim honderdvijftig vestigingen van Cosmo
Hairstyling en Team Kapsalon. Onder het motto 'nee heb je, ja kun je krijgen' hebben
we Laurens gevraagd om columnist voor De Kapper te worden en ik heb even twee
vreugderondjes door het pand gemaakt toen hij dit verzoek met 'ja' beantwoordde. Zijn
eerste bijdrage vindt u op pagina 46. Welcome to the club Laurens en ongetwijfeld kun-
nen we allemaal nog wat van je leren.
Veel kijk- en leesplezier toegewenst met dit septembernummer!
Jos Kennis
Hoofdredacteur De Kapper
De Visie
Jo s Ken n i s
Excuses aan de kant en gáán!
C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
D
E
K
A P P E R
N R
4 2 0 1 5 3