Vakinformatie voor de
totale kappersbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: +31 (0)24 3246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.dekapper.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Jos Kennis (hoofdredacteur)
j.kennis@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlJeroen Koebrugge (media-adviseur)
j.koebrugge@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 42,-
Per jaar in Europa
€ 51,-
Losse verkoop
€ 10,50
Het abonnement kan elk gewenst moment
ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door
middel van druk, fotokopie microfilm of
welke andere wijze dan ook, zonder voor-
afgaande toestemming van de uitgever.
De Kapper besteedt de grootst mogelijke
aandacht aan de juistheid van de informa-
tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-
men. Fouten zijn echter niet volledig uit te
sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan
ook op geen enkele wijze verantwoordelijk
voor schade, van welke aard ook, die is
ontstaan als gevolg van handelingen en/
of beslissingen die gebaseerd zijn op de
bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)
Vakinformatie voor de totale Kappersbranche
|
Oktober 2015
|
13e jaargang no.5
|
Prijs
€
10,50
de kapper
GREAT HAIR EXTENSIONS
GROOTSTE AANBIEDER
A-MERKEN
ICONS OF THE HAIR INDUSTRY
OPENING
TREND & STYLE FACTORY
INTERIOR DESIGN
&
INSPIRATION
Vorig jaar organiseerde P&G Salon Professional voor het eerst een portfolio-event,
waaraan de verschillende kappersmerken (Wella Professionals, Sebastian Professional,
Sassoon) een bijdrage leverden. Over dit ‘Icons of the Hair Industry’-event schreef ik
na afloop dat het zonder twijfel het meest spectaculaire en inspirerende kappersevene-
ment van dat jaar in Nederland was geweest. Wat er vervolgens gebeurde had ik eerlijk
gezegd niet verwacht: organisatoren van andere evenementen lieten weten dat dit niet
klopte en dat hùn event het meest spectaculair, inspirerend, grootschalig, etc. was
geweest. Tsja… wat moet je daarmee? Ik eigenlijk niet zoveel, want ik vertrouw erop
dat u, gewaardeerde lezer, begrijpt dat een dergelijk waardeoordeel voor een deel ook
met mijn persoonlijke voorkeuren te maken heeft.
Tot zover de introductie van waar ik eigenlijk naartoe wil. Namelijk dat op 20 september
de tweede editie van het Icons of the Hair Industry-event plaatsvond en dat ik wederom
onder de indruk was. Vele boegbeelden uit de sector waren van de partij, waardoor het
een prima netwerk-event was. Verder is de hele organisatie eenvoudigweg strak gere-
geld, is het erg aantrekkelijk dat de TrendVision-inzendingen van dichtbij te bekijken
zijn en – belangrijker dan alles – biedt het Icons-event de mogelijkheid om presentaties
van het hoogste niveau te zien. Kijk bijvoorbeeld goed naar de perfecte afstemming
van coupes, visagie en couturekleding tijdens de presentatie van Hester Wernert-Rijn
en het is duidelijk wat ik bedoel. U voelt ‘m al aankomen: wederom vind ik dat ‘Icons’
het beste event van het jaar is geweest. Alleen moet u in de reportage ditmaal wat meer
tussen de regels doorlezen om deze conclusie te trekken, want ik voel er uiteraard
weinig voor om bovengenoemde organisatoren dezelfde antwoorden te moeten geven
als vorig jaar.
Tot slot nog een opmerking over de performance van Mark van Westerop (Hairdresser of
the Year 2014) tijdens ‘Icons’. Niet alleen verzorgde hij een waanzinnige show met de
live presentatie van de Uncharted Territories-collectie, maar ook gaf hij de aanwezige
kappers het advies mee om zichzelf zoveel mogelijk te profileren. Per slot van rekening
is de concurrentie behoorlijk stevig en kan het je carrière zeker vooruit helpen om bui-
ten de gebaande paden te treden, aan wedstrijden mee te doen, nieuwe initiatieven te
ontplooien en ga zo maar door. Mooi om te zien dat zo’n succesvolle stylist als Mark
van Westerop dit advies op een volkomen oprechte manier met zijn collega’s deelt en
uiteraard is het een tip waar iedereen zijn of haar voordeel mee kan doen. De mogelijk-
heden hiervoor zijn tenslotte eindeloos en als er iets is dat de kappersbranche tot een
geweldige sector maakt, dan is dat het wel!
Veel kijk- en leesplezier met deze najaarsuitgave van vaktijdschrift De Kapper!
Hoofdredacteur
De Visie
Jo s Ken n i s
'Icons'-event maakt indruk
C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
D
E
K
A P P E R
N R
5 2 0 1 5 3