Previous Page  3 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

Vakinformatie voor de

totale kappersbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dekapper.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Jeroen Koebrugge (media-adviseur)

j.koebrugge@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst moment

ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2015

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever.

De Kapper besteedt de grootst mogelijke

aandacht aan de juistheid van de informa-

tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-

men. Fouten zijn echter niet volledig uit te

sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan

ook op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook, die is

ontstaan als gevolg van handelingen en/

of beslissingen die gebaseerd zijn op de

bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

Vakinformatie voor de totale Kappersbranche

|

Oktober 2015

|

13e jaargang no.5

|

Prijs

10,50

de kapper

GREAT HAIR EXTENSIONS

GROOTSTE AANBIEDER

A-MERKEN

ICONS OF THE HAIR INDUSTRY

OPENING

TREND & STYLE FACTORY

INTERIOR DESIGN

&

INSPIRATION

Vorig jaar organiseerde P&G Salon Professional voor het eerst een portfolio-event,

waaraan de verschillende kappersmerken (Wella Professionals, Sebastian Professional,

Sassoon) een bijdrage leverden. Over dit ‘Icons of the Hair Industry’-event schreef ik

na afloop dat het zonder twijfel het meest spectaculaire en inspirerende kappersevene-

ment van dat jaar in Nederland was geweest. Wat er vervolgens gebeurde had ik eerlijk

gezegd niet verwacht: organisatoren van andere evenementen lieten weten dat dit niet

klopte en dat hùn event het meest spectaculair, inspirerend, grootschalig, etc. was

geweest. Tsja… wat moet je daarmee? Ik eigenlijk niet zoveel, want ik vertrouw erop

dat u, gewaardeerde lezer, begrijpt dat een dergelijk waardeoordeel voor een deel ook

met mijn persoonlijke voorkeuren te maken heeft.

Tot zover de introductie van waar ik eigenlijk naartoe wil. Namelijk dat op 20 september

de tweede editie van het Icons of the Hair Industry-event plaatsvond en dat ik wederom

onder de indruk was. Vele boegbeelden uit de sector waren van de partij, waardoor het

een prima netwerk-event was. Verder is de hele organisatie eenvoudigweg strak gere-

geld, is het erg aantrekkelijk dat de TrendVision-inzendingen van dichtbij te bekijken

zijn en – belangrijker dan alles – biedt het Icons-event de mogelijkheid om presentaties

van het hoogste niveau te zien. Kijk bijvoorbeeld goed naar de perfecte afstemming

van coupes, visagie en couturekleding tijdens de presentatie van Hester Wernert-Rijn

en het is duidelijk wat ik bedoel. U voelt ‘m al aankomen: wederom vind ik dat ‘Icons’

het beste event van het jaar is geweest. Alleen moet u in de reportage ditmaal wat meer

tussen de regels doorlezen om deze conclusie te trekken, want ik voel er uiteraard

weinig voor om bovengenoemde organisatoren dezelfde antwoorden te moeten geven

als vorig jaar.

Tot slot nog een opmerking over de performance van Mark van Westerop (Hairdresser of

the Year 2014) tijdens ‘Icons’. Niet alleen verzorgde hij een waanzinnige show met de

live presentatie van de Uncharted Territories-collectie, maar ook gaf hij de aanwezige

kappers het advies mee om zichzelf zoveel mogelijk te profileren. Per slot van rekening

is de concurrentie behoorlijk stevig en kan het je carrière zeker vooruit helpen om bui-

ten de gebaande paden te treden, aan wedstrijden mee te doen, nieuwe initiatieven te

ontplooien en ga zo maar door. Mooi om te zien dat zo’n succesvolle stylist als Mark

van Westerop dit advies op een volkomen oprechte manier met zijn collega’s deelt en

uiteraard is het een tip waar iedereen zijn of haar voordeel mee kan doen. De mogelijk-

heden hiervoor zijn tenslotte eindeloos en als er iets is dat de kappersbranche tot een

geweldige sector maakt, dan is dat het wel!

Veel kijk- en leesplezier met deze najaarsuitgave van vaktijdschrift De Kapper!

Hoofdredacteur

De Visie

Jo s Ken n i s

'Icons'-event maakt indruk

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

K

A P P E R

N R

5 2 0 1 5 3