E
V E N T
Aan het begin van de avond presenteerden de kappers die genomineerd waren
voor een Trinity Trophy hun modellen aan het publiek, waarna Robin Schenke
er in zijn welkomstwoord op wees dat Trinity in Nederland inmiddels vijf jaar
succesvol is en destijds van start ging met een Michael Jackson Tribute-show
tijdens Hair Style. Gezien het grote succes stond er in Orpheus een heel nieuwe
2.0-versie van de show op het programma.
Cashmere Cut
De vaktechniek van de 'Sophisticated'-trendcollectie werd live gepresenteerd
door Saskia Bolk, Stefanie Nijhof-Tang en Marleen Siechter. Zij toonden onder
meer de Cashmere Cut, een techniek waarbij de coupeschaar op een toupeer-
achtige manier wordt gehanteerd met als resultaat volop textuur en volume in het
haar. Alle kappers ontvingen aan het eind van de avond een boek met daarin de
'Sophisticated'-collectie en de bijbehorende step-by-steptechnieken. Een leuke
bijkomstigheid van de podiumpresentatie was dat de modellen uit de trendcol-
lectie ook op het podium te zien waren.
Tailor's
Het tweede gedeelte van de Trend Day bestond uit de lancering van de man-
nenlijn Tailor's, die voor consumenten vanaf half november verkrijgbaar is.
Tailor's is volledig ontwikkeld in de Zwitserse laboratoria van Trinity, maar
afgezien daarvan is er geen connectie met Trinity. Met andere woorden:
Tailor's is een merk dat op zichzelf
staat, dat een eigen website heeft
en in de nabije toekomst over
eigen trendcollecties en een eigen
educatieprogramma beschikt.
Originele extra's
Aantrekkelijk aan Tailor's is dat de
introductie van het merk gepaard
gaat met een aantal originele
acties. Zo heeft singer/songwriter Bart Voncken een Tailor's-song
gecomponeerd, die de consument gratis kan downloaden na
aanschaf van een product. Ook maken salons die een startpakket
aanschaffen kans op een optreden van Bart Vocnken in de eigen
salon. Verder speelt Tailor's in op de ultieme drank voor mannen,
namelijk bier. Er is speciaal Tailor's-bier en bij aanschaf van een
startpakket ontvangt de salon hiervan een houten kratje, dat ook
meteen geschikt is als productdisplay. Een derde innovatie is dat
ieder Tailor's-product een QR-code bevat. Door deze te scannen
komt de consument uit bij een instructievideo die uitlegt hoe het betreffende
product gebruikt dient te worden. Tijdens het event in Orpheus ging de intro-
ductie van Tailor's gepaard met een vaktechnische presentatie door Edwin de
Kwaadsteniet en Arno Doppen. Zij toonden stoere barbercoupes en lieten de
mogelijkheden van Tailor's zien.
Tribute-show en Trophy's
Het tweede gedeelte van de avond stond volledig in het teken van de spectacu-
laire Michael Jackson Tribute Show 2.0 en de uitreiking van de Trinity Trophy's
2015. Deze werden gewonnen door:
Haar-Moment, Camilla Uyterwaal (Categorie Avant Garde 2015)
D2 Kappers Lochem, Ergün Gündüz (Categorie Heren 2015)
Kapsalon Piekobello, Priscilla de Vries (Categorie Dames 2015)
Xpressive Kappers, Sigrid Meines (Categorie Colour 2015)
Meer informatie over Tailor's is te vinden in de volgende uitgave van vaktijdschrift
De Kapper (6 december) of door contact op te nemen met:
Trinity haircare Benelux, tel. 0485-521333,
www.trinity-haircare.nl,
www.tailorsgrooming.comOp zondag 4 oktober hield Trinity haircare Benelux de tweede Trend Day
in Theater Orpheus, Apeldoorn. Enkele honderden Trinity-kappers werden
getrakteerd op een live presentatie van de Sophisticated by Nature-collectie
en de spectaculaire Michael Jackson Tribute Show 2.0. Daarnaast werden de
Trinity Trophy's uitgereikt en werd er een heel nieuw merk gelanceerd: het
verzorgingsmerk Tailor's - Made for real men!
Trinity Trend Day
in teken van Sophisticated by Nature
Stefanie Nijhof-Tang demonstreert de
Cashmere-kniptechniek
Arno Doppen toont stoere barbercoupes en de
mogelijkheden van Tailor’s
Wat drinken mannen het liefste? Precies: bier! Daarom ontvangt
iedere salon bij aanschaf van een startpakket Tailor’s een houten
kratje met Tailor’s bier
Natuurlijke kleuren en vormen bepalen
de nieuwe Sophisticated-collectie
▼
D
E
K
A P P E R
N R
5 2 0 1 5 47