Previous Page  49 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 49 / 52 Next Page
Page Background

te maken en op het plafond ronde vormen te creëren met speciale lampen. Een

volledig witte vloer is me - achteraf volkomen terecht - ook afgeraden door PAC

Projects. Ik wilde dit in eerste instantie graag, maar in de praktijk is een spierwitte

vloer gewoon geen goed idee. Klanten hebben enthousiast op de nieuwe inrichting

gereageerd. Wat zij vooral erg prettig vinden, is dat niet alle werkplekken op één

lijn staan, waardoor de klant net wat meer privacy heeft. Ook heb ik er zeer bewust

voor gekozen om iedere werkplek veel ruimte te geven, wat zowel voor de klant als

de medewerkers en mijzelf erg prettig is."

"Ik werk heel wat meer uren dan 'normale' kantooruren. Ik ben vijf dagen per week

van 7.00 tot 19.00 uur in de salon en op de meeste werkdagen doe ik 's avonds

thuis nog een uur de administratie. Dat zijn behoorlijk wat uren, maar ik zou echt

niet anders willen. Juist omdat ik zoveel uren maak en ook nog vader ben, is het erg

belangrijk dat je een partner hebt die volledig achter je staat en achter wat je doet.

Anders is het in mijn ogen een stuk lastiger om succesvol te zijn. Dat ik zo iemand

heb, beschouw ik als een groot geluk."

Kunt u een voorbeeld geven van marketingacties van The Hair Factory die gericht

zijn op jongeren?

"Een nieuwe actie die erg succesvol is, is dat we de laatste zaterdag van de maand

tussen 17.00 en 18.00 uur aan vijf klanten een gratis 'make over' aanbieden inclu-

sief een fotoshoot. Via social media worden die foto's veel gedeeld, wat natuurlijk

goed is voor onze naamsbekendheid. Ook komen er regelmatig vrienden en

vriendinnen van die klanten een kijkje nemen, die vaak ook weer klant worden.

Daarnaast stellen de fotoshoots ons in de gelegenheid om te laten zien wat we kun-

nen en wat volgens ons de nieuwste trends zijn.”

“In het najaar maken we met het complete team van The Hair Factory altijd een

trendcollectie, bestaande uit een korte, een lange en een opsteekcoupe plus een

herenmodel. Die trendcollectie nemen we heel serieus, want het is een goede

manier om je medewerkers naar een hoger niveau te tillen en inspiratie te bieden

aan je klant. Voor mij is het ook een goede manier om mijn team nog beter te leren

kennen. Het is belangrijk dat ik precies weet wat de sterke punten van een bepaalde

medewerker zijn, want hierdoor is het voor mij gemakkelijker om een klant met

bepaalde wensen aan de juiste kapper te koppelen. Juist doordat ik veel tijd en

energie in mijn medewerkers steek, loop ik het risico dat zij op een zeker moment

de zaak verlaten. Maar daar heb ik geen problemen mee. Als iemand niet meer

volledig gemotiveerd is, dan heb ik veel liever dat ze hun eigen weg gaan. Soms

betekent dit dat andere medewerkers en ook ikzelf een extra tandje bij moeten zet-

ten, maar zolang je over een gemotiveerd team beschikt is dat geen probleem. In

de loop der jaren heb ik ondervonden dat dit echt de beste manier is om hiermee

om te gaan, wat onder meer bewezen wordt doordat ik nog nooit zo'n goed team

heb gehad als nu. Met hen èn de nieuwe inrichting zie ik de toekomst dus vol

vertrouwen tegemoet!"

Meer informatie:

The Hair Factory

Tel. +32 (0)11 887730

www.thehairfactory.be

PAC Interiors

Tel. 0165-528879

www.pac-interiors.nl

PAC Interiors realiseerde voor The Hair Factory een inrichting met boogwanden en

zwevende panelen. Doordat de behandelplaatsen niet allemaal op één lijn staan,

hebben de klanten extra privacy

D

E

K

A P P E R

N R

5 2 0 1 5 49