Previous Page  11 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 52 Next Page
Page Background

In de afgelopen jaren heeft Goldwell internationaal gezien enorme stappen

gezet om het merk verder te professionaliseren. De merkbeleving, trendcol-

lecties, de ondersteuning van salons, alle online activiteiten, het assortiment,

de manier waarop lanceringen plaatsvinden: alles is geoptimaliseerd. Heeft

een land als Nederland enige invloed op de koers van het merk of wordt dit

allemaal bedacht en uitgevoerd in de internationale hoofdkantoren van Kao?

“Nee, allesbehalve. Als Benelux-organisatie behoren wij tot de Top-5 van

belangrijkste Kao Salon dochterondernemingen wereldwijd. Dit heeft onder

andere te maken met de positie van de merken in het betreffende land en het

aandeel dat dit land levert aan het wereldwijde resultaat van Kao. Dit geeft ons

volop mogelijkheden om direct invloed uit te oefenen op de totale strategie

van Goldwell en KMS, zowel op de korte maar zeker ook op de lange termijn.”

Met de FashionWeek en de opening van de Kao Academy zit er een drukke

periode voor je aan te komen. Hoe lukt het je om dit allemaal te managen

zonder dat dit ten koste gaat van je privéleven? Per slot van rekening ben je

ook nog moeder van twee jonge kinderen en is er meer in het leven dan de

kappersbranche.

“Dat is en blijft inderdaad een uitdaging, maar gelukkig heb ik een sterk team

om me heen dat me heel veel werk uit handen neemt. Hierdoor lukt het om

werk en privé op een goede manier met elkaar te combineren.”

De laatste maanden gaat het met de omzetcijfers van kapsalons weer enigszins

de goede kant op, maar veel salons moeten er nog steeds hard aan trekken

om voldoende omzet te behalen. Kun je deze ondernemers een advies geven?

“Ik zou hen willen adviseren om niet alles alleen te willen doen, maar in plaats

daarvan een ervaren partner te zoeken die je kan ondersteunen en begeleiden.

Niet alleen met goede producten, maar ook op het gebied van marketing, edu-

catie, personeelsmotivatie en vaktechnische ondersteuning en service. Op al

die gebieden beschikken we over een schat aan ervaring. We vervullen de rol

van partner dus met veel enthousiasme en gedrevenheid.”

Meer informatie: Kao Salon Benelux, tel. 085-4864400,

www.goldwell.com, www.kmscalifornia.com

“We zochten een locatie die onze

cursisten inspireert en die fashion,

design en creativiteit uitstraalt.

Maar dan wel met een rauw randje,

vooral niet te 'gepolijst'. Het pand

aan de Danzigerkade voldoet aan

al deze eisen”

Christel Grootentraast (General Manager Kao Salon Benelux), Rob Zomer (directeur

van FashionWeek Nederland), Lisanne Visser (Media & Event Manager Kao Salon

Benelux) en Christian Lataster (Interim Marketing Manager Kao Salon Benelux) tij-

dens de contractondertekening

D

E

K

A P P E R

N R

6 2 0 1 5

11