D
E
K
A P P E R
N R
6 2 0 1 5
8
N
I E U W S
Direct na de lancering in 2013 zijn er in Europa duizenden salons overgestapt
op de Scrummi-handdoeken. Waarom? De handdoeken besparen salons tijd en
geld, ze verhogen de hygiënestandaard in de salon en zijn bovendien minder
belastend voor het milieu dan reguliere handdoeken die steeds opnieuw moe-
ten worden uitgewassen en gedroogd.
Vier jaar geleden startte Erik van de Vis zijn bedrijf Hairworldshop, dat Scrummi
nu exclusief op de Nederlandse markt brengt. “Met Scrummi zijn grote bergen
wasgoed verleden tijd”, verduidelijkt Erik van de Vis. “Hierdoor wordt niet
alleen tijd bespaard, maar wordt ook het water- en energieverbruik aanzienlijk
lager. Het werken met Scrummi-handdoeken is daardoor minder milieubelas-
tend, ook omdat de handdoeken recyclebaar en volledig biologisch afbreekbaar
zijn.”
“Behalve kosten- en milieuvoordelen is er het hygiëneaspect. Juist doordat
de handdoeken slechts eenmalig worden gebruikt is dit hygiënischer dan het
gebruik van ‘normale’ handdoeken. Klanten waarderen dit uiteraard, waardoor
het gebruik van Scrummi echt een manier is om onderscheidend te zijn ten
opzichte van andere salons.”
Bent u geïnteresseerd in meer informatie en/of een gepersonaliseerd proefpak-
ket (inclusief een verrassingsproduct)? Ga dan direct naar
www.scrummi.nlEnkele jaren geleden lanceerde het Britse merk Scrummi hoogwaardige,
milieuvriendelijke handdoeken die bedoeld zijn voor eenmalig gebruik in
de salon. Sinds oktober wordt Scrummi in ons land vertegenwoordigd door
het bedrijf Hairworldshop. Om meer Nederlandse kappers te laten ken-
nismaken met de voordelen die Scrummi biedt, is het nu mogelijk om een
gratis proefpakket aan te vragen.
Scrummi-handdoeken
zijn milieuvriendelijk,
hygiënisch èn kostenbesparend
“Belangrijke voordelen voor de consument zijn dat deze van tevoren precies
weet waar hij of zij aan toe is. Er zijn geen ongewenste pieken meer in het
bestedingspatroon, dus de klant hoeft het kappersbezoek niet uit te stellen en
kan genieten van ‘affordable luxury.”’
“Ook ondernemers genieten van veel voordelen. Zo staat een steeds groter deel
van de omzet van tevoren vast, verbindt de consument zich sterker aan uw
salon, neemt de verkoop van producten toe, biedt u iets waar serieus vraag naar
is en onderscheidt u zich nu nog sterker van uw concurrenten.”
“Kappersabonnement is een initiatief dat ondernemers niet alleen helpt met de
introductie en marketing van het kappersabonnement, maar hen ook volledig
ontzorgt bij het incasseren en verwerken van alle abonnementen. Dit gebeurt
op basis van uitgebreide en aantoonbare ervaring. Het is dus niet voor niets dat
steeds meer ondernemers de weg naar
kappersabonnement.nlweten te vinden
en zelfs gerenommeerde leveranciers dit initiatief inmiddels ondersteunen.”
Meer weten? Kijk op
www.kappersabonnement.nlEen belangrijke nieuwe trend in de kappersbranche is het werken met
abonnementen. Fred en Marcel van Lavieren, initiators van ‘het kappers-
abonnement’, verduidelijken welke voordelen hieraan verbonden zijn voor
kapper en klant.
De nieuwe trend in kappersland: het kappersabonnement!
▲
Marcel & Fred van Lavieren: “Ongeveer drie jaar geleden kwamen we tot de
conclusie dat een mooi bedrijf en een vakbekwaam team niet meer genoeg was om
onze groeiambitie vol te blijven houden. Het was echt tijd voor innovatie. Inmiddels
kunnen we in vele salons aantoonbaar laten zien, dat deze stap geloond heeft. Heeft
u geen zin in kappersverhalen, maar vindt u het tijd voor een serieus gesprek, bel
dan voor een vrijblijvende afspraak zodat we kunnen laten zien wat we eventueel
ook voor u kunnen betekenen!”