Previous Page  51 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 51 / 60 Next Page
Page Background

D

e

K

a p p e r

n r

6 2 0 1 6

51

B

e u r s n i e u w s

‘TONES OF BEAUTY’

HOOFDTHEMA VAN

COSMOPROF 2017

In de loop der jaren heeft Cosmoprof Worldwide vele pieken en dalen gekend. Voor leveranciers uit de

kappers- en schoonheidsbranche was de beurs in de jaren negentig en de ‘zero’s’ een absolute must. Het

ging zelf zo goed, dat er ter aanvulling op de Italiaanse editie van Cosmoprof ook edities in Las Vegas

en Hong Kong werden georganiseerd, die nog altijd belangrijk zijn voor de Amerikaanse en Aziatische

hair en beauty business. Tijdens de kredietcrisis echter ging de beurs hard onderuit. Nu het economisch

de goede kant opgaat, lijkt ook de organisatie weer nieuw zelfvertrouwen te hebben gevonden en wordt

alles in stelling gebracht om met de vijftigste editie de goede, oude tijden te doen herleven.

GROEIMARKT

Thema van de komende editie is ‘Tones of Beauty’, waarmee wordt aangegeven dat er speciale aandacht

is voor cosmetica en kappers- en beautyproducten die gericht zijn op consumenten met een niet-wes-

terse huid of black hair, wat wereldwijd gezien een belangrijke groeimarkt is. ‘Tones of Beauty’ is onder-

deel van Cosmoprime, een soort preview op de beurs zelf die gehouden wordt van 16 tot en met 19

maart.

De keuze voor het ‘Tones of Beauty’-thema is niet zo vreemd wanneer je bedenkt dat de markt voor

‘multicultural’ beauty gigantisch is, zo benadrukt de Cosmoprof-organisatie. “Vrouwen met een

niet-westerse achtergrond geven maar liefst tachtig procent meer geld aan cosmetica en verzorgings-

producten uit dan andere consumentengroepen en de verwachting is dat de wereldwijd black hairca-

re-markt in 2019 goed is voor een omzet van 876 miljard dollar”, aldus Alessandra Allegri, Sales Team

Manager van Cosmoprof Worldwide. “Veel producenten spelen hier al op in door producten te ontwik-

kelen die geschikt zijn voor een bredere groep haar- en huidtypes. Cosmoprof vind deze ontwikkeling

dusdanig belangrijk, dat we er het hoofdthema van de komende jubileumeditie van hebben gemaakt.

Zowel voor salons, distributeurs en producenten is Cosmoprof 2017 dus de ‘place to be’ om geïnfor-

meerd èn geïnspireerd te worden over deze opkomende markt en alle bijbehorende ontwikkelingen.”

RECORD

Afgelopen jaar werd Cosmoprof Worldwide bezocht door een recordaantal van 200.000 bezoekers

en waren er 2510 exposanten en 25 landenpaviljoens. Met de aankomende vijftigste editie is er een

goede kans dat deze recordcijfers opnieuw verbroken gaan worden. Op de beursvloer zijn tientallen

Nederlandse bedrijven aanwezig en ook is ons land present met een eigen paviljoen.

Nieuws over Cosmoprof Worldwide volg je op social media via #cosmoprofww, via de app en via de

website

cosmoprof.com

AL TIENTALLEN JAREN IS COSMOPROF

WORLDWIDE IN DE ITALIAANSE STAD

BOLOGNA DE BELANGRIJKSTE KAPPERS- EN

BEAUTYVAKBEURS TER WERELD. KOMEND

JAAR (17 T/M 20 MAART 2017) WORDT DE

VIJFTIGSTE EDITIE GEHOUDEN EN DE ORGA-

NISATIE ZET ALLES OP ALLES OM HIER DE

BESTE EDITIE OOIT VAN TE MAKEN.