Previous Page  58 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 58 / 60 Next Page
Page Background

D

e

K

a p p e r

n r

6 2 0 1 6

58

ZÓ SCOOR JE GRATIS PUBLICITEIT

VOOR JE KAPSALON!

KAPPERSZAKEN KUNNEN HEEL INTERESSANT ZIJN VOOR DE MEDIA. MAAR JUIST DEZE ONDERNEMERS LATEN VAAK KAN-

SEN LIGGEN DOOR DE MEDIA NIET OP TE ZOEKEN. DAT IS ZONDE! DAAROM DEELT FREE PUBLICITY COACH EN MEDIA

EXPERT STEPHANIE AUKES EEN AANTAL PR-TIPS WAARMEE OOK JIJ FREE PUBLICITY KUNT SCOREN VOOR JE SALON.

NIEUWSWAARDE

Waar begin je als je in de media wilt komen en free publicity wilt krijgen in bij-

voorbeeld de krant, in een (online) magazine of zelfs radio of tv? Alles staat of valt

met een goed plan van aanpak. Allereerst is het belangrijk om te weten wat jour-

nalisten en redacties nieuwswaardig vinden. Het is belangrijk dat je nieuwswaarde

creëert. Ik zal wat voorbeelden geven waarop je zou kunnen inspelen voor jouw

business.

NIEUWE ZAAK

Stel je opent een nieuwe salon, dan kan de regionale media dit interessant vinden.

Jouw regio heeft een eigen krant, zoals Eindhoven het Eindhovens dagblad heeft

en Amsterdam het Parool. Media uit de regio vinden het vaak interessant om over

ondernemers uit de regio te schrijven. Als je een nieuwe zaak opent dan is dat

nieuws. Ook kunnen lokale radiostations interesse hebben in een interview met

jou, evenals huis-aan-huisbladen. Onderschat de kracht van deze lokale media

niet. Vaak worden ze de lokale suffertjes genoemd, maar dat vind ik oneerbiedig

want deze krantjes worden ontzettend goed gelezen door mensen uit de buurt. En

die lezers zouden allemaal jouw nieuwe klant kunnen zijn.

VERNIEUWING

Wat ook nieuwswaarde kan hebben is wanneer je bijvoorbeeld een techniek,

therapie of product gebruikt die (vrij) nieuw is in Nederland. Een klant van mijn

online free publicity programma, een kapper/beautyondernemer stuurde één

bericht aan de media wat leidde tot een interviewuitnodiging van Libelle, een

publicatie door gezondheidsmagazine Santé en diverse artikelen op beauty- en

lifestyle blogs. Dat is ook voor jou mogelijk als je iets vernieuwends aandraagt bij

de media.

TREND

Als ondernemer in de kappersbranche heb je veel kennis in huis over je vak. Die

schat aan kennis is bijzonder waardevol voor de media. Als je naar tv-program-

ma’s als Editie NL kijkt dan zie je vaak deskundigen aan het

woord. Zij geven bijvoorbeeld hun mening over een bepaalde

beauty- of haartrend. Hoe geweldig zou het zijn als jij die

expert bent die zijn/haar mening geeft over een bepaalde

trend in jouw branche, of het nu op tv, radio, magazine of

krant is?

DESKUNDIGHEID

Jij kunt ook die veelgevraagde expert in de media worden. De

media is namelijk altijd op zoek naar deskundigen en daar

komt bij dat de beauty- en haarbranche altijd hot is. Veel kij-

kers, lezers en luisteraars van de media willen namelijk weten

hoe zij zichzelf mooier kunnen maken. Spot je een bepaalde

trend? Benader de media daar dan mee en je kunt zomaar

gratis media-aandacht krijgen.

STOUTE SCHOENEN

Het enige dat je tegenhoudt om free publicity te krijgen is het

feit dat je de media niet opzoekt. Dat je de stoute schoenen

niet aantrekt. Of dat je er geen hulp bij zoekt. Wees je con-

current een stap voor door de media wél op te zoeken.

Met free publicity creëer je bekendheid voor je bedrijf, bena-

druk je je deskundigheid en bevestig je je autoriteit. Zeg nou

zelf, kies je sneller voor de kapper of beautysalon waarover je

laatst een artikel in de krant gelezen hebt, of voor een totaal

onbekende salon?

Wil je meer weten over hoe jij publiciteit kunt krijgen? Bekijk

dan mijn gratis video ‘Hoe verleid je een journalist?’ via

www.supastar-pr.com

M

a r k e t i n g