Previous Page  10 / 120 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 120 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

1 2 0 1 6

10

I

N T E R V I E W

WAAROM IS GEKOZEN VOOR HET THEMA ‘GET IN CHARGE’?

Marco van Beusekom: “Het thema verwijst naar een tweetal belangrijke

aspecten van het komende NCC. Ten eerste zullen de onderwerpen erop zijn

gericht dat de bezoeker meer ‘in charge’ wordt van zijn contactlenspraktijk. Ten

tweede verwijst het naar de interactiviteit van het congres.”

Alex Lamse: “De bezoeker zal op het NCC 2016 interactiviteit tot het maximale

niveau gaan beleven. Zo heeft hij/zij de gelegenheid om tijdens de sessies

vragen te stellen via mobile devices en gaan we werken met sidekicks die de

lezingen stop kunnen zetten als er interessante onderwerpen door het publiek

worden aangedragen. Het publiek is ‘in charge’ over de topics die tijdens de

lezing aan bod komen. Maar denk bijvoorbeeld ook aan een sprekersdebat

waar sprekers over een onderwerp in discussie gaan dat van te voren door het

publiek wordt bepaald. De bezoeker krijgt de kans om het NCC 2016 naar zijn

eigen hand te zetten, afgestemd op zijn vragen en behoeften uit de dagelijkse

praktijk. Het NCC is altijd innovatief geweest, bij ons konden dingen die bij

andere congressen uitgesloten waren, en ook in 2016 laten we zien innovatief

en vooruitstrevend te zijn.”

Pieter Bas Kampmeinert: “We vragen dus duidelijk participatie van optiek

Nederland. Zelf actief meedoen! Om het congres bovendien nog beter te

maken hebben we input van de deelnemers zelf nodig. Het zou zo leuk zijn als

bijvoorbeeld een nieuwe generatie opstaat en een praatje zou willen houden,

of daarin mee wil denken. Als men aangeeft dit eng te vinden, of men weet niet

hoe het moet, dan bieden wij hier volop ondersteuning in aan.”

“We krijgen nog wel eens de opmerking dat veel lezingen in het Engels worden

gegeven. Maar we kunnen bijna niet anders, omdat in onze ‘eigen keuken’ in

Nederland weinig aanbod is. En bovenal willen we een interessant congres

neerzetten, waarbij de bezoeker informatie opsteekt die hij morgen in je prak-

tijk kan toepassen. Het mooie zou zijn als er voorbeelden worden aangedragen

vanuit de Nederlandse markt zelf, zodat het NCC nog meer is afgestemd op

de wensen en behoeften van de Nederlandse markt. Op deze manier zal het

NCC nog verder ontwikkeld kunnen worden en kan een jonge generatie met

ambitie opstaan.”

Marco van Beusekom vult aan: “Daarnaast geldt natuurlijk dat veel belangrijke

ontwikkelingen binnen de contactlensbranche – denk aan onderzoek – in

landen als Amerika, Canada, Australië en Engeland plaatsvinden. Engelstalige

gebieden dus, waardoor we zeker ook niet om het Engels heen kunnen. Grote,

belangrijke namen die voor veel wetenschappelijke publicaties zorgen, trekken

veel bezoekers naar het NCC. We zijn zeker op zoek naar een goede balans

OP 13 EN 14 MAART 2016 VINDT DE ZESDE EDITIE VAN HET NEDERLANDS CONTACTLENS CONGRES (NCC) PLAATS. HET IS BEWONDE-

RINGSWAARDIG HOE HET EVENEMENT IS UITGEGROEID TOT EEN INTERNATIONAAL CONGRES MET AANZIEN OVER DE GEHELE WERELD.

DIT WORDT NOG MAAR EENS BEVESTIGD DOOR DE SAMENWERKING MET DE BCLA. KORTOM, NCC IS EEN OP EN TOP PROFESSIONEEL

CONGRES, DAT – OPVALLEND GENOEG - DOOR VRIJWILLIGERS GERUND EN GEORGANISEERD WORDT. DOOR DE INZET VAN VRIJWILLIGERS

KAN DE ORGANISATIE DE TOEGANGSPRIJZEN LAAG HOUDEN EN DAARMEE DE TOEGANKELIJKHEID EN LAAGDREMPELIGHEID OM DEEL TE

NEMEN AAN HET CONGRES MEER DAN WAAR MAKEN. HET NCC VERWELKOMT INMIDDELS 1250 BEZOEKERS PER DAG. TWEE VAN DE NCC

ORGANISATOREN VAN HET EERSTE UUR ZIJN MARCO VAN BEUSEKOM EN PIETER BAS KAMPMEINERT. SINDS KORT MAAKT OOK ALEX LAMSE

– NAAST NOG VIJF ANDERE ORGANISATOREN – WEER DEEL UIT VAN DE STUURGROEP VAN HET NCC. WIJ SPRAKEN DE DRIE HEREN OVER

DE ZESDE EDITIE VAN HET NEDERLANDS CONTACTLENS CONGRES!

Fotografie: Maaike van Esch