D
E
O
P T I C I E N
N R
1 2 0 1 6
14
G
L A Z E N
ESSILOR LANCEERT NIEUWE CONSUMENTENWEBSITE
Begin dit jaar lanceerde Essilor haar vernieuwde consumentenwebsite:
www.essilor.nl.
Deze website wordt ook wel de ‘digital HUB’ genoemd. Dit platform is een verzamel-
punt van informatie over zicht in de breedste zin van het woord, waar elke consument
terecht kan. Op de Essilor digital HUB kan de consument informatie vinden van niet
alleen Essilor als glasleverancier, maak ook van betrouwbare bronnen zoals dragers,
vakopticiens en onderzoekers.
De vernieuwde consumentenwebsite van Essilor is gebaseerd op drie pijlers:
•
Simpel en toegankelijk;
•
Consumentgericht;
•
Essilor als business partner voor vakopticiens.
De consument is als uitgangspunt genomen voor het ontwikkelen van het nieuwe plat-
form. Welke behoefte heeft de consument van tegenwoordig? Waar zoekt de consument
naar (digitaal)? Wie is die consument, of beter nog, wie zijn die consumenten? Zowel
de inhoud van de site als de manier waarop er op de website gezocht kan worden zijn
aangepast aan deze onderzoeksresultaten.
Daarnaast beschikt de website over een shoplocator waar alle Essilor Uneyeted-leden
automatisch in vermeld worden. Want naast het adviseren over producten en oogzorg,
verwijst Essilor in de website naar haar netwerk van vakkundige zelfstandige opticiens.
Met de komst van het nieuwe consumentenplatform vervallen de andere consumenten-
website van Essilor en eventuele tijdelijke actiesites. Niet voor niets staat de digital HUB
voor hét online verzamelpunt van informatie voor de consument die alles wil weten
over zicht, ogen en kijkoplossingen.
DE START VAN HET NIEUWE JAAR STAAT BIJ ESSILOR EN HAAR KLANTEN IN HET TEKEN VAN ESSILOR EYEZEN, DE NIEUWE RANGE MULTIME-
DIA GLAZEN WELKE ESSILOR IN 2015 HEEFT GEÏNTRODUCEERD. NAAST DE POS-MATERIALEN EN MEDIA-INVESTERINGEN DIE U GEWEND
BENT VAN ESSILOR BIJ NATIONALE CAMPAGNES, BEVAT DE EYEZEN CAMPAGNE EEN STERKE EXTRA COMPONENT: DE FOBO-CAMPAGNE.
FOBO: FEAR OFF BEING OFFLINE
Het zorgen voor bewustwordingen als het gaat om “digitale oogklachten” is een belangrijke
stap. Een consument moet zich namelijk wel bewust zijn van een (kijk-)probleem en een
kijkoplossing voordat hij de stap zal overwegen tot aanschaf van een nieuwe bril. De media-
campagne van Essilor zal hier zijn aandeel in hebben, maar daarnaast kan elke deelnemende
opticien ook zijn bijdrage hieraan leveren.
Het FOBO-materiaal wordt gratis aangeboden door Essilor en is speciaal gemaakt voor de
jongere online doelgroep. Deze onderscheidt zich op vele vlakken van bijvoorbeeld de Varilux
doelgroep. Daarom is het FOBO-materiaal net even iets anders dan u gewend bent van Essilor.
Op humoristische wijze zijn in de webseries enkele veelgekende frustaties van de FOBO-
generatie nagebootst en zijn er diverse online tests beschikbaar om te bepalen of iemand een
FOBO. Uiteraard allemaal met een doel: bewustwording over digitale oogklachten én de
kijkoplossing die voorhanden is, zelfs voor niet-brildragers.
Wil jij ook gebruikmaken van het FOBO-materiaal en jouw klanten op de hoogte houden,
volg Essilor dan op facebook en houd de FOBO-pagina op de site in de gaten.
www.facebook.com/essilornederland www.essilor.nl/Producten/Eyezen/FOBODANKZIJ
HUMOR
EN ÉCHT
HERKENBARE SITUATIES
Het creëren van bewustzijn