N
I E U W
B E D R I J F
BYBLOS
Het merk Byblos is terug van weggeweest. Het merk is uitgesproken chic en
onderscheidend, maar bovenal draagbaar. Dit geldt ook voor de eyewear-
collectie die zowel voor dames als voor heren is. De Byblos-brillencollectie
wordt compleet vervaardigd in Italië en wordt gekenmerkt door modellen
met moderne vormen met een sterke persoonlijkheid en impactkleuren. De
collectie voor haar is casual chique, de brillen voor hem hebben een modi-
eus sportieve uitstraling. Alle brilmodellen worden gekarakteriseerd door
vormen, details en kleuren die voortkomen uit veel kennis van zaken en een
esthetisch oog. Geometrische vormen, kunststof met hout-effect en veel kleur
– geel, blauw, oranje, contrasterende kleuren met kristal – vallen op.
LAURA BIAGIOTTI
Laura Biagiotti is een Italiaanse modeontwerpster met één van de grootste
modehuizen ter wereld. Laura Biagiotti studeerde literatuur in Rome, ver-
wachtende dat ze later een archeloist zou worden, maar ging kort hierna haar
moeder helpen met het maken van jurken, en zodoende werd ze verliefd
op het werk. In 1972 had ze haar eerste, eigen modeshow en in 1988 pre-
senteerde zij voor het eerst haar collectie in China. Ook haar parfums zijn
over de gehele wereld bekend en geprezen. De eyewear wordt vervaardigd
uit fraaie acetaat platen van bio-plastic en wordt gekenmerkt door contraste-
rende kleuren.
Mariëlle Uitdewilligen tot slot: “We zijn ontzettend enthousiast om in 2016
de zelfstandige opticien kennis te laten maken met FLHO: For Local Heroes
Only! Een uitdaging die wij met beide handen aangrijpen!”
Voor aanvullende informatie:
Mariëlle Uitdewilligen: Tel. +31 (0)6 52294453
Michelle van Tol: Tel. +31 (0)6 21854888
For Local Heroes Only: Tel. +31 (0)416 272038,
www.flho.nlFLHO (FOR LOCAL HEROES ONLY) IS EEN SPIKSPLINTERNIEUW BEDRIJF BINNEN DE OPTIEK DAT BEGIN JANUARI OFFICIEEL HET LEVENSLICHT
ZAG. HET IDEE VOOR FLHO WERD ECHTER AL EERDER GEBOREN BIJ DE VRIENDINNEN MICHELLE VAN TOL – VOORHEEN WERKZAAM BIJ
CHARMANT EN LUXOTTICA – EN MARIËLLE UITDEWILLIGEN. TWEE DAMES DIE ERVAN OVERTUIGD ZIJN MET FLHO HUN PASSIE TE VOLGEN.
ZO HEEFT MARIËLLE EEN FRAAIE CARRIÈRE ACHTER DE RUG EN EEN BEDRIJFSECONOMISCHE ACHTERGROND EN HEEFT MICHELLE ONTZET-
TEND VEEL KENNIS EN ERVARING IN DE VERKOOP EN MARKETING VAN MONTUREN EN ZONNEBRILLEN. “WE KENNEN ELKAAR DOOR EN
DOOR EN KUNNEN UITSTEKEND MET ELKAAR SPARREN. IK HAD DIT AVONTUUR DAN OOK MET NIEMAND ANDERS AANGEDURFD!”, VERTELT
MARIËLLE UITDEWILLIGEN.
FOR
LOCAL HEROES
ONLY
FLHO:
“2015 was een jaar vol ontwikkelingen en veranderingen. Hieruit is onze
missie geboren: We willen u, de zelfstandige opticien, meer inzicht geven in
wat het de consument werkelijk waard is om bij u in de winkel een (zonne)
bril te kopen. Daarin zijn we graag uw gesprekspartner. Natuurlijk horen bij
deze visie drie onderscheidende merken, vanaf heden alleen verkrijgbaar voor
de zelfstandige opticien: Marc Cain, Byblos en Laura Biagiotti.”
Zoals de naam al doet vernoemen richt FLHO zich specifiek op de zelfstandi-
ge optiekmarkt. “We willen echt een partner zijn voor de zelfstandige onder-
nemer en bieden bijzondere modemerken die de consument zal aanspre-
ken. Marc Cain bijvoorbeeld is zo’n merk waar echt een doelgroep voor is.
Vrouwen zijn simpelweg fan van het merk en de eyewear-collectie is geheel
in lijn met de filosofie van het kledingmerk.”
Een overzicht van de drie merken van FLHO:
MARC CAIN
Voor het eerst op de Nederlandse markt is het merk Marc Cain. Marc Cain
was een Italiaanse couturier met een Amerikaans paspoort. Hij had twee pas-
sies: mooie, goedgeklede vrouwen en snelle auto’s. Hij ging door het vuur
voor beide – en het kostte hem zijn leven. Op de snelweg tussen Modena en
Bologna stierf hij na een fataal ongeluk met zijn Ferrari.
Zijn filosofie staat echter als een huis vandaag de dag: Marc Cain verbindt het
gevoel voor esthetiek en kunst met nonchalance en natuurlijkheid, innovatief
denken en exclusiviteit. Marc Cain is een liefdesverklaring aan de vrouw. Wat
is dat voor een vrouw? Ze leeft vandaag, is zelfbewust, open en nieuwsgierig.
Ze houdt ervan een vrouw te zijn en uit zich door wat ze draagt.
Marc Cain staat voor innovatief denken. De hoogste eisen aan design, kwali-
teit, materialen, nieuwste verwerkingstechnieken en pasvorm zijn het credo
van het modebedrijf.
D
E
O
P T I C I E N
N R
1 2 0 1 6 19
Michelle en Mariëlle
▼