Previous Page  3 / 120 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 120 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

Vakblad voor de optiek- en

contactlenzenbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.deopticien.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Else Witten

e.witten@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor

het Advertentiewezen, gedeponeerd

ter griffie van de Arrondissementsrecht-

banken en bij de Kamers van Koop-

handel.

Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan

ook, zonder voorafgaande toestemming

van de uitgever.

De Opticien besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijd-

schrift wordt opgenomen. Fouten zijn

echter niet volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook

op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd

zijn op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)

Vakinformatie voor de totale optiek- en Contactlensbranche

|

Januari 2016

|

16e jaargang no. 1

|

Prijs

10,50

de opticien

COVERSTORY

JOHNSON & JOHNSON VISION CARE

OVER HET SUCCESVOL AANPASSEN VAN

MULTIFOCALE CONTACTLENZEN

EYECATCHER

CROWFUNDING ALS INTERESSANT

FINANCIERINGSALTERNATIEF BINNEN DE OPTIEK

SPECIAL

ALLES OVER CENTROP SALES EN

HALL OF FRAMES VAN 31 JANUARI

EN 1 FEBRUARI AANSTAANDE

SPECIAL:

H

ALL

OF

F

RAMES

Het begin van het nieuwe jaar is weer typisch zo’n moment op vooruit te kijken,

nieuwe plannen te maken en wellicht een paar goede voornemens vast te stellen die

dit jaar nou eens een keer wel gaan lukken… Stoppen met roken bijvoorbeeld? Meer

gaan sporten? Ik zal eerlijk zijn. Ik heb ze niet. Nu rook ik niet en sport ik drie à vier

keer per week. Maar ik vind het vooral onzin om dit aan het begin van het jaar te

doen. De wil moet er zijn om gezonder te willen zijn. Daar valt of staat het mee in

mijn opinie. Daar heb ik geen 1 januari bij nodig, om op de 14e te concluderen dat

die éne sigaret op dat feestje toch niet uitmaakt.

Hetzelfde principe geldt volgens mij voor het ondernemen. Waarom lukt bij die éne

ondernemer wel om een succesvol bedrijf te runnen en wil het bij die ander maar

niet vlotten. En als het dan niet zo vlot met uw bedrijf, geeft u dan de omstandighe-

den de schuld, zoals het slechte weer of de kwakkelende economie? Begrijp mij niet

verkeerd, deze factoren zullen zeker een rol spelen en van invloed zijn op. Maar de

meeste invloed heb je nog altijd zelf. Als het regent heb ik ook wel eens geen zin om

te gaan hardlopen, maar ik gebruik het niet als excuus om niet te hoeven gaan. Van

sporten weet ik van mijzelf, daar word ik zowel mentaal als fysiek sterker van. Dat is

mijn doel en daar voel ik mij fijn bij. En juist door dit doel helder te hebben ren je

ook bij slecht weer dat éne rondje.

Vraag u daarom af welke rol u zelf kunt spelen en welke doelen u voor ogen heeft.

Ik weet het, de economie zat de laatste jaren niet mee, maar er zijn wel degelijk –

en ook zeker optiekbedrijven – die mooie resultaten hebben laten zien. Welke koers

varen zij en welke vaak heldere doelen streven zij na? Een mooi proces om eens in

te duiken. Waar sta ik met mijn winkel en als ondernemer? Een actueel voorbeeld is

natuurlijk de Bijenkorf en de V&D. Daar waar de Bijenkorf duidelijke keuzes gemaakt

heeft – het hogere segment bedienen – heeft de V&D dit niet aangedurfd. Van alles

wat, wat in de praktijk van alles net niet betekende.

Keuzes maken geldt natuurlijk ook voor ons als uitgeverij van een achttal b-to-b titels.

Want naast vaktijdschrift De Opticien geven wij nog een zevental vaktitels uit in uit-

eenlopende branches. Ook in de uitgeverijwereld staan de ontwikkelingen niet stil.

En dus hebben wij van vaktijdschrift De Opticien heldere doelen en plannen voor het

komende jaar vastgesteld. Zo willen wij u op verfrissende wijze informeren over de

laatste ontwikkelingen in de optiek en geloven we in een optimale combinatie van

print en online. Waren we vorig jaar al begonnen met een nieuwe verfrissende resty-

ling, dit jaar zetten wij dit door. Het resultaat is in deze uitgave te zien! En ook online

gaan we deze koers voorzetten, zodat on- en offline elkaar nog meer gaan versterken.

U als lezer bent immers ook steeds vaker op het internet en social media te vinden.

Wij ontmoeten u daar graag!

Veel kijk- en leesplezier!

Else Witten

Hoofdredacteur De Opticien

Els e Wi tt en

De Visie

Doelen

DURVEN STELLEN

D

E

O

P T I C I E N

N R

6 2 0 1 5 3