Previous Page  11 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 76 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

3 2 0 1 5 11

I

N T E R V I E W

E

D W I N

V A N

G

I J Z E N

, S E I KO O

P T I C A L

B

E N E L U X

hollen. De nieuwe website is hier een duidelijk voorbeeld van: een fraaie

B-to-C en B-to-B website waar de consument en de opticien al zijn informatie

kan vinden.”

SEIKO Optical introduceert in juni de Easyscan. Kan je hier iets meer

over vertellen?

“In juni starten we met de Easyscan. We willen de opticien ‘tools’ bieden om

een beter product te verkopen in zijn winkel. We willen absoluut niet op de

stoel van de oogarts gaan zitten, maar wel betere medisch verantwoorde pro-

ducten verkopen. Denk bijvoorbeeld aan een goede UV bescherming, of het

filteren van het blauwe licht dat eveneens schadelijke kan zijn voor de ogen.”

“Met de Easyscan kan de opticien beter in beeld brengen wat de schadelijke

gevolgen kunnen zijn bij het gebruik van slechte optische artikelen. Als je

normaal gesproken een afbeelding wilt maken van het netvlies moet je iemand

druppelen. Met de Esyscan hoeft dit niet. Je kan in drie minuten tijd een com-

plete scan maken van het oog. De Easyscan wijst uit of de ogen gezond zijn.

Mocht dit niet het geval zijn, dan kan men in samenspraak met een optometrist

beslissen om een afspraak te maken met een oogarts. Als opticien laat je zien

niet alleen mooie brillen te verkopen, maar dat je ook daadwerkelijk aan de

gezondheid van de ogen denkt. Een stukje voorzorg. Op deze manier kunnen

onze Lens Specialisten completere zorg verlenen.”

“Vanuit SEIKO Optical Benelux verzorgen we complete één op één trainingen

voor opticiens die met de Easyscan willen werken. Ik geloof ook echt in de

Easyscan. We moeten meer doen dan alleen die bril met glazen verkopen.

Samen met de opticien moeten we ervoor zorgen dat we de eindconsument

duidelijk maken dat we staan voor specialistische oogzorg in zijn totaliteit.

Onderscheid, daar draait het om.”

Tot slot levert SEIKO ook monturen. Kan je ons bijpraten over de

laatste collectie?

“We zijn twee jaar geleden met de monturen een nieuwe weg ingeslagen.

SEIKO heeft altijd een behouden collectie gevoerd - dat zal ook zeker blijven

bestaan. Daarnaast presenteren we echter ook modernere, strakkere monturen.

Een commerciële collectie tegen een uitstekende prijs-/kwaliteit verhouding.

Bovendien is een mooie, behouden, klassieke titanium bril tegenwoordig veel

moeilijker te vinden dan een uitgesproken acetaat montuur, terwijl hier wel

degelijk een doelgroep voor is. We gaan niet mee met de grote modehypes,

maar volgen onze eigen weg: titanium!”

Voor aanvullende informatie:

SEIKO Optical Benelux

Tel. +32(0)92407748

www.seiko-eyewear.com

“SEIKO Optical start

in juni met een compleet

individueel gecurved

programma”