D
E
O
P T I C I E N
N R
3 2 0 1 5 11
I
N T E R V I E W
E
D W I N
V A N
G
I J Z E N
, S E I KO O
P T I C A L
B
E N E L U X
hollen. De nieuwe website is hier een duidelijk voorbeeld van: een fraaie
B-to-C en B-to-B website waar de consument en de opticien al zijn informatie
kan vinden.”
SEIKO Optical introduceert in juni de Easyscan. Kan je hier iets meer
over vertellen?
“In juni starten we met de Easyscan. We willen de opticien ‘tools’ bieden om
een beter product te verkopen in zijn winkel. We willen absoluut niet op de
stoel van de oogarts gaan zitten, maar wel betere medisch verantwoorde pro-
ducten verkopen. Denk bijvoorbeeld aan een goede UV bescherming, of het
filteren van het blauwe licht dat eveneens schadelijke kan zijn voor de ogen.”
“Met de Easyscan kan de opticien beter in beeld brengen wat de schadelijke
gevolgen kunnen zijn bij het gebruik van slechte optische artikelen. Als je
normaal gesproken een afbeelding wilt maken van het netvlies moet je iemand
druppelen. Met de Esyscan hoeft dit niet. Je kan in drie minuten tijd een com-
plete scan maken van het oog. De Easyscan wijst uit of de ogen gezond zijn.
Mocht dit niet het geval zijn, dan kan men in samenspraak met een optometrist
beslissen om een afspraak te maken met een oogarts. Als opticien laat je zien
niet alleen mooie brillen te verkopen, maar dat je ook daadwerkelijk aan de
gezondheid van de ogen denkt. Een stukje voorzorg. Op deze manier kunnen
onze Lens Specialisten completere zorg verlenen.”
“Vanuit SEIKO Optical Benelux verzorgen we complete één op één trainingen
voor opticiens die met de Easyscan willen werken. Ik geloof ook echt in de
Easyscan. We moeten meer doen dan alleen die bril met glazen verkopen.
Samen met de opticien moeten we ervoor zorgen dat we de eindconsument
duidelijk maken dat we staan voor specialistische oogzorg in zijn totaliteit.
Onderscheid, daar draait het om.”
Tot slot levert SEIKO ook monturen. Kan je ons bijpraten over de
laatste collectie?
“We zijn twee jaar geleden met de monturen een nieuwe weg ingeslagen.
SEIKO heeft altijd een behouden collectie gevoerd - dat zal ook zeker blijven
bestaan. Daarnaast presenteren we echter ook modernere, strakkere monturen.
Een commerciële collectie tegen een uitstekende prijs-/kwaliteit verhouding.
Bovendien is een mooie, behouden, klassieke titanium bril tegenwoordig veel
moeilijker te vinden dan een uitgesproken acetaat montuur, terwijl hier wel
degelijk een doelgroep voor is. We gaan niet mee met de grote modehypes,
maar volgen onze eigen weg: titanium!”
Voor aanvullende informatie:
SEIKO Optical Benelux
Tel. +32(0)92407748
www.seiko-eyewear.com“SEIKO Optical start
in juni met een compleet
individueel gecurved
programma”