K
O R T
N I E U W S
De campagne speelt in op de hedendaagse veertig plusser met beginnende
presbyopie. De oplossing daarvoor moet uiteraard passen bij zijn actieve
levensstijl, want de 40-plusser van nu is niet die van twintig jaar terug. Een
multifocale lens biedt alle kijk-en draagcomfort voor een actief leven. Van een
uitje met de (klein)kinderen tot sporten en reizen. Ze beantwoorden dus dui-
delijk aan de behoeften van de beginnende presbyoop. De multifocale lenzen
van Alcon bieden u bovendien het voordeel dat ze makkelijk aan te meten zijn.
Online, in de pers en in uw zaak
De campagne omvat advertenties in magazines en online, specifiek gericht op
deze doelgroep. Dit medialuik wordt gepast vertaald naar uw zaak met opval-
lend POS-materiaal zoals een stoepposter, toonbankdisplays, folders,… U kunt
bovendien op
alconmarketingtools.comgratis materiaal zoals online banners
en directmailkaarten downloaden om de campagne ook naar uw klanten te
communiceren.
Uw kennis opfrissen?
Bij het kiezen van de juiste multifocale lenzen is het aanpassen essentieel. Als
u graag een opfrissing heeft over product, techniek en communicatie komt de
consultant van Alcon voor een “In Practice AcademyTM” sessie graag bij u
langs. Meer info bij uw Alcon Account manager.
Multifocale contactlenzen vertegenwoordigen slechts 4% van de totale
markt voor week-/maandlenzen in Europa. En dat terwijl 53% van de
Europese bevolking in aanmerking komt voor multifocale contactlenzen.
Voor u als opticien biedt dat dus een enorm groeipotentieel. Om deze groei
samen met u te verwezenlijken start Alcon een opvallende communicatie-
campagne in de hele Benelux.
Alcon
start grootschalige Multifocal campagne in Benelux
Het dragen van lichte, heldere kleuren past helemaal binnen de zomertrend van
2015. Om hier op in te spelen heeft het Berlijnse bedrijf een zomercollectie
gelanceerd met zonnebrillen als ‘Helene’ en ‘Fahrlehrer Klaus’. Deze ontwer-
pen verschijnen in nieuwe acetaat kleurtinten: ‘shine in diamond’ en ‘chill in
soft ivory’. Om deze frisse look com-
pleet te maken, hebben de model-
len brown-sand gespiegelde lenzen.
Ook is er aan de heren gedacht met
de populaire ‘Power Law’ en ’68
Köpenich’. Deze bestaande model-
len zijn gerestyled en klaar voor het
nieuwe seizoen. Dit heeft resulteert
in stoere, robuuste brillen voor de
mannen die in stijl de zomer in wil-
len gaan.
Na de zeer succesvolle introductie van de hybride zonnebril van vorig jaar, gaat
ic! berlin een stapje verder met hybrid Rx brillen. De drie nieuwe lichtgewicht
acetaatframes zijn met de hand afgewerkt en worden gecombineerd met het
roestvrij staal waar ic! berlin om bekend staat. De brillen worden van begint tot
eind in-house geproduceerd, zodat het bedrijf een volledige grip heeft op de
kwaliteit. De vormen van de ontwerpen variëren van het klassieke panto-model
tot de grote aviators en zijn verkrijgbaar in drie tone-on-tone tinten voor zowel
mannen en vrouwen. De zomercollectie is vanaf nu verkrijgbaar in verschil-
lende optieken in Nederland.
Voor meer informatie:
IC! Berlin
Tel. +49 30 417 177 186,
www.ic-berlin.comNa een koude en lange winterperiode is ic! berlin klaar voor de zomer-
maanden met de nieuwe collectie bestaande uit tien modellen. Het Duitse
merk presenteert de frames in een waaier van frisse, zomerse kleuren in
combinatie met gekleurde en gespiegelde lenzen. ic! berlin wil terug naar
de kwaliteit en heeft deze handgemaakte brillen zo ontwikkeld dat ze een
leven mee gaan.
Laat die lange zomerdagen maar komen!
D
E
O
P T I C I E N
N R
3 2 0 1 5
8