Previous Page  8 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 8 / 76 Next Page
Page Background

K

O R T

N I E U W S

De campagne speelt in op de hedendaagse veertig plusser met beginnende

presbyopie. De oplossing daarvoor moet uiteraard passen bij zijn actieve

levensstijl, want de 40-plusser van nu is niet die van twintig jaar terug. Een

multifocale lens biedt alle kijk-en draagcomfort voor een actief leven. Van een

uitje met de (klein)kinderen tot sporten en reizen. Ze beantwoorden dus dui-

delijk aan de behoeften van de beginnende presbyoop. De multifocale lenzen

van Alcon bieden u bovendien het voordeel dat ze makkelijk aan te meten zijn.

Online, in de pers en in uw zaak

De campagne omvat advertenties in magazines en online, specifiek gericht op

deze doelgroep. Dit medialuik wordt gepast vertaald naar uw zaak met opval-

lend POS-materiaal zoals een stoepposter, toonbankdisplays, folders,… U kunt

bovendien op

alconmarketingtools.com

gratis materiaal zoals online banners

en directmailkaarten downloaden om de campagne ook naar uw klanten te

communiceren.

Uw kennis opfrissen?

Bij het kiezen van de juiste multifocale lenzen is het aanpassen essentieel. Als

u graag een opfrissing heeft over product, techniek en communicatie komt de

consultant van Alcon voor een “In Practice AcademyTM” sessie graag bij u

langs. Meer info bij uw Alcon Account manager.

Multifocale contactlenzen vertegenwoordigen slechts 4% van de totale

markt voor week-/maandlenzen in Europa. En dat terwijl 53% van de

Europese bevolking in aanmerking komt voor multifocale contactlenzen.

Voor u als opticien biedt dat dus een enorm groeipotentieel. Om deze groei

samen met u te verwezenlijken start Alcon een opvallende communicatie-

campagne in de hele Benelux.

Alcon

start grootschalige Multifocal campagne in Benelux

Het dragen van lichte, heldere kleuren past helemaal binnen de zomertrend van

2015. Om hier op in te spelen heeft het Berlijnse bedrijf een zomercollectie

gelanceerd met zonnebrillen als ‘Helene’ en ‘Fahrlehrer Klaus’. Deze ontwer-

pen verschijnen in nieuwe acetaat kleurtinten: ‘shine in diamond’ en ‘chill in

soft ivory’. Om deze frisse look com-

pleet te maken, hebben de model-

len brown-sand gespiegelde lenzen.

Ook is er aan de heren gedacht met

de populaire ‘Power Law’ en ’68

Köpenich’. Deze bestaande model-

len zijn gerestyled en klaar voor het

nieuwe seizoen. Dit heeft resulteert

in stoere, robuuste brillen voor de

mannen die in stijl de zomer in wil-

len gaan.

Na de zeer succesvolle introductie van de hybride zonnebril van vorig jaar, gaat

ic! berlin een stapje verder met hybrid Rx brillen. De drie nieuwe lichtgewicht

acetaatframes zijn met de hand afgewerkt en worden gecombineerd met het

roestvrij staal waar ic! berlin om bekend staat. De brillen worden van begint tot

eind in-house geproduceerd, zodat het bedrijf een volledige grip heeft op de

kwaliteit. De vormen van de ontwerpen variëren van het klassieke panto-model

tot de grote aviators en zijn verkrijgbaar in drie tone-on-tone tinten voor zowel

mannen en vrouwen. De zomercollectie is vanaf nu verkrijgbaar in verschil-

lende optieken in Nederland.

Voor meer informatie:

IC! Berlin

Tel. +49 30 417 177 186,

www.ic-berlin.com

Na een koude en lange winterperiode is ic! berlin klaar voor de zomer-

maanden met de nieuwe collectie bestaande uit tien modellen. Het Duitse

merk presenteert de frames in een waaier van frisse, zomerse kleuren in

combinatie met gekleurde en gespiegelde lenzen. ic! berlin wil terug naar

de kwaliteit en heeft deze handgemaakte brillen zo ontwikkeld dat ze een

leven mee gaan.

Laat die lange zomerdagen maar komen!

D

E

O

P T I C I E N

N R

3 2 0 1 5

8