Previous Page  72 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 72 / 76 Next Page
Page Background

O

P T I E K

I N

B E E L D

D

E

O

P T I C I E N

N R

3 2 0 1 5

72

Het nieuwe pand is van alle gemakken voorzien en overal lijkt dan ook goed

over nagedacht te zijn. Al bij binnenkomst is goed bestudeerd wat de beste

manier is om de klant optimaal te kunnen helpen. De klant wordt door het

doordachte interieur eerst naar de balie geleid. Vanaf hier wordt de consument

geholpen en zo nodig doorverwezen naar een van de specifieke afdelingen

in de zaak. Een goede service staat natuurlijk voorop in deze optiek. Er wordt

dan ook geen onderscheid gemaakt tussen de klanten. “Of ze nou een dure

designerbril willen of een leesbrilletje, je gaat er met iedereen even voor zit-

ten”, benadrukt Gijsen.

“Jezelf blijven en je best doen, dat is ons motto”

Als er iets belangrijk is voor de familie Gijsen is dat ondanks de grote ver-

huizing de identiteit behouden blijft. Het doel is dan ook dat de klanten zich

net zo fijn voelen in de het nieuwe pand als in het vorige. De nieuwe winkel

bestaat uit drie etages met elk zijn eigen functie. Op de begane grond kan de

klant voor alle (zonne-)brillen terecht, op de eerste verdieping voor lenzen en

andere oogverzorging en in de kelder is plaats voor allerlei leuke extraatjes.

Van alle markten thuis

De nieuwe shop-in-shop is een van de grootste optiekzaken in Nederland en

nodigt de klanten uit om een rondje te maken langs alle brillencollecties. De

brillen zijn makkelijk te pakken, waardoor de klant de kwaliteit kan waarne-

men en zelfs even kan passen. Er zijn zitjes gecreëerd om met de specialist er

even rustig voor te gaan zitten. Voor kleine reparaties kan de klant bij de ‘Care

& Repair’-balie terecht. De gezellige koffiehoek nodigt uit voor een lekker

kopje koffie terwijl je wacht.

Op de vraag of de verbouwing gebracht heeft was ze gehoopt hadden, zegt

Gijsen volmondig ja. “De gedachte en het beeld wat je erbij had is allemaal

tot uiting gekomen, praktische dingen zoals ruimte en rust, maar ook de

bevestiging van de klant dat het een mooie winkel is geworden.” Een belang-

rijk onderdeel van de nieuwe zaak is dan ook de klantbeleving. Zo zijn in de

kelder een pop-up store, een windtunnel, een 3D-bioscoop en een spreekzaal

voor presentaties en lezingen te vinden. Natuurlijk is er ook aan de kleintjes

gedacht, de ouders kunnen rustig verder shoppen terwijl de kinderen zich ver-

maken in de speelhoek.

Een zelfstandig team

Zaterdag 1l april stond de pop-up store van de optiek in het teken van TAG

Heuer en Chanel. Terwijl de nieuwe collectie van deze merken werden

Wie deze optiek binnenstapt, zal al snel onder de indruk zijn wat dit

Limburgse familiebedrijf allemaal te bieden heeft. Gijsen Optiek Sittard is al

ruim zestig jaar een begrip in de stad en heeft dan ook een vertrouwde klan-

tenkring opgebouwd. Om de service aan deze klanten te verbeteren, heeft de

optiek een nieuw concept ontwikkeld in het grotere pand aan het Tempelplein

in Sittard. Wij spraken een jaar na de opening af met …….. Gijsen voor een

uitgebreide rondleiding.

Gijsen Optiek Sittard is al ruim zestig jaar

een begrip in de stad en heeft dan ook een

vertrouwde klantenkring opgebouwd