O
P T I E K
I N
B E E L D
D
E
O
P T I C I E N
N R
3 2 0 1 5
72
Het nieuwe pand is van alle gemakken voorzien en overal lijkt dan ook goed
over nagedacht te zijn. Al bij binnenkomst is goed bestudeerd wat de beste
manier is om de klant optimaal te kunnen helpen. De klant wordt door het
doordachte interieur eerst naar de balie geleid. Vanaf hier wordt de consument
geholpen en zo nodig doorverwezen naar een van de specifieke afdelingen
in de zaak. Een goede service staat natuurlijk voorop in deze optiek. Er wordt
dan ook geen onderscheid gemaakt tussen de klanten. “Of ze nou een dure
designerbril willen of een leesbrilletje, je gaat er met iedereen even voor zit-
ten”, benadrukt Gijsen.
“Jezelf blijven en je best doen, dat is ons motto”
Als er iets belangrijk is voor de familie Gijsen is dat ondanks de grote ver-
huizing de identiteit behouden blijft. Het doel is dan ook dat de klanten zich
net zo fijn voelen in de het nieuwe pand als in het vorige. De nieuwe winkel
bestaat uit drie etages met elk zijn eigen functie. Op de begane grond kan de
klant voor alle (zonne-)brillen terecht, op de eerste verdieping voor lenzen en
andere oogverzorging en in de kelder is plaats voor allerlei leuke extraatjes.
Van alle markten thuis
De nieuwe shop-in-shop is een van de grootste optiekzaken in Nederland en
nodigt de klanten uit om een rondje te maken langs alle brillencollecties. De
brillen zijn makkelijk te pakken, waardoor de klant de kwaliteit kan waarne-
men en zelfs even kan passen. Er zijn zitjes gecreëerd om met de specialist er
even rustig voor te gaan zitten. Voor kleine reparaties kan de klant bij de ‘Care
& Repair’-balie terecht. De gezellige koffiehoek nodigt uit voor een lekker
kopje koffie terwijl je wacht.
Op de vraag of de verbouwing gebracht heeft was ze gehoopt hadden, zegt
Gijsen volmondig ja. “De gedachte en het beeld wat je erbij had is allemaal
tot uiting gekomen, praktische dingen zoals ruimte en rust, maar ook de
bevestiging van de klant dat het een mooie winkel is geworden.” Een belang-
rijk onderdeel van de nieuwe zaak is dan ook de klantbeleving. Zo zijn in de
kelder een pop-up store, een windtunnel, een 3D-bioscoop en een spreekzaal
voor presentaties en lezingen te vinden. Natuurlijk is er ook aan de kleintjes
gedacht, de ouders kunnen rustig verder shoppen terwijl de kinderen zich ver-
maken in de speelhoek.
Een zelfstandig team
Zaterdag 1l april stond de pop-up store van de optiek in het teken van TAG
Heuer en Chanel. Terwijl de nieuwe collectie van deze merken werden
Wie deze optiek binnenstapt, zal al snel onder de indruk zijn wat dit
Limburgse familiebedrijf allemaal te bieden heeft. Gijsen Optiek Sittard is al
ruim zestig jaar een begrip in de stad en heeft dan ook een vertrouwde klan-
tenkring opgebouwd. Om de service aan deze klanten te verbeteren, heeft de
optiek een nieuw concept ontwikkeld in het grotere pand aan het Tempelplein
in Sittard. Wij spraken een jaar na de opening af met …….. Gijsen voor een
uitgebreide rondleiding.
Gijsen Optiek Sittard is al ruim zestig jaar
een begrip in de stad en heeft dan ook een
vertrouwde klantenkring opgebouwd