Previous Page  73 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 73 / 76 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

3 2 0 1 5 73

geshowd, konden de mensen zich laten opmaken en hun nageltjes laten doen

door de mensen van Douglas. Al met al een geslaagde avond georganiseerd

door het team van Gijsen Optiek. “Ik vind het erg belangrijk dat elke werkne-

mer betrokken is bij het bedrijf, ik heb dan ook graag dat ze ideeën of aanmer-

kingen delen met de ons. Alleen op deze manier kunnen we een betrokken

en hecht team creëren, waarin ieder zijn eigen kwaliteiten kan benutten. Het

TAG Heuer en Chanel event was grotendeels georganiseerd door een betrok-

ken medewerkster van de optiek, hiervoor is zij dan ook volop in het zonnetje

gezet. We geven het personeel veel ruimte en vrijheid om zelfstandig te werken,

zodat zij kunnen groeien in het vak.”

Slechts een kwestie van wennen

Het is alweer de derde verhuizing van het bedrijf sinds Paul Gijsen Senior in

1953 het bedrijf aan de Steenweg startte. Het bedrijf ging van generatie naar

generatie en kwam uiteindelijk in handen van kleinzoon Leo. Het bedrijf blijft

gestaag groeien en met ruim 25 personeelsleden, was er al snel een nieuw pand

dringend nodig. “Stilstaan is achteruitgaan”, benadrukt Gijsen.

“Overgaan naar een groter pand was voor veel klanten een erg grote verande-

ring”, geeft Gijsen toe. “Veel mensen waren bang dat de vertrouwde sfeer en de

goede service van het bedrijf verloren zouden gaan na de verhuizing. We heb-

ben er daarom alles aan gedaan om het contact met de klant zo goed mogelijk

te behouden en de huiselijke sfeer van het vorige pand terug te brengen in het

nieuwe, frisse interieur. Gijsen Optiek trekt klanten van heinde en verre, maar

het is nog leuker als ze voor een tweede keer terug komen.”

Een jaar na de opening zijn de meeste klanten al gewend aan het nieuwe con-

cept van Gijsen Optiek; klanten die voor nieuwe lenzen komen, lopen tegen-

woordig automatisch de trap op naar boven. Volgens Gijsen was het slechts een

kwestie van wennen voor de klant. “Het is natuurlijk een veel groter pand dan

voorheen, maar het klantcontact is nog steeds even hecht. De meeste mensen

geven daarom ook aan dat de angst om deze goede service te verliezen ook

helemaal niet nodig was.”

Voor meer informatie:

Gijsen Optiek Sittard B.V.

Tel. +31 (0)46 451 3058

www.gijsenoptiek.nl