Previous Page  73 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 73 / 76 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

3 2 0 1 6 73

af waarom ik niet de gehele winkel goed zou aanpakken. De tuin is

erbij betrokken en de gehele winkel is opnieuw verbouwd.”

“We konden dus een totaal lege ruimte opnieuw gaan benutten. Ik

ben zelf gaan schetsen, meten en schuiven. Ik heb wel zestig schetsen

gemaakt totdat ik tot het uiteindelijke resultaat kwam. Maar ik wilde

mijn schets wel graag eerst in 3D zien om een juist beeld te krijgen

en te kunnen visualiseren. Ik ben toen in contact gekomen met

Maarten Weidema via Top Vision Group. Maarten kon uitstekend met

mij meedenken toen ik de schetsen en de moodboards had laten zien

en zo zijn we tot het einderesultaat gekomen.”

WAT WAREN JE WENSEN?

“Wat in de vorige winkel het geval was, was dat het interieur belang-

rijker was dan de brillen zelf. Daar ben ik absoluut geen voorstander

van, omdat de brillen dan niet tot zijn recht komen. Ik vind dat het

om de brillen moet draaien en dat je in één oogopslag moet kunnen

zien welk model het is en welke kleur de bril heeft. Er is maar één

achtergrondkleur waarbij de brillen tot zijn recht komen en dat is wit.

Mijn idee was daarom om als het ware een ‘schilderijlijst’ te maken,

waarbij de brillen de kunstobjecten vormen. Ik had bovendien bij

een Lindberg shop-in-shop een fraaie, lichte houtsoort gezien: stoer

en tegelijkertijd chic. Dat vond ik mooi en wilde ik graag in mijn

winkel verwerken. Echt hout heeft immers de mooiste uitstraling.

We hebben toen twee hele grote houten schilderlijsten in de winkel

geplaatst. Vervolgens zijn we verder gaan brainstormen over de zit-

plekken, balie, refractieruimtes et cetera.”

“Maar naast het interieur is de sfeer en het gevoel dat in de winkel heerst net

zo belangrijk. Ik vind bijvoorbeeld dat iedereen moet worden voorzien van

een goede kop koffie of thee, waar aandacht aan besteed is. Het idee erachter

is dat consumenten denken: als je hier aandacht aan besteedt, dan ben ik ook

voor de gezondheid van mijn ogen bij het juiste adres. We hebben van A tot Z

zorg aan de winkel besteed.”

WAT KAN JE NA DE EERSTE MAANDEN ZEGGEN OVER DE NIEUWE

WINKEL?

“Ik ben ontzettend tevreden. De mensen die hier werken vinden het ontzettend

fijn waardoor het werkplezier verhoogd is, maar ook klanten reageren positief.

De ruimte die we gecreëerd hebben trekt een nieuwe doelgroep aan, maar ook

weten we de vaste klanten te behouden. Kortom, ik ben tevreden. Ik heb mij

hier altijd willen vestigen en dat doel is behaald. Er komt dan ook geen vijfde

Iris Optiek bij. Ik ben een tevreden Hagenees.”

Voor aanvullende informatie:

Iris Optiek

www.irisoptiek.nl