Previous Page  11 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 132 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

4 2 0 1 6 11

honderd procent. We hebben daarom een geweldig reclamebureau uit Breda in de arm

genomen die ons, maar ook Jos goed hebben bekeken. Want jezelf ‘vermarkten’ is immers

niet niks.”

Jos: “Dit is een heel proces geweest. Omdat ik in het verleden alles in mijn eentje deed,

was ik het merk. Met al mijn positieve en negatieve eigenschappen, gekkigheden en kwa-

jongensstreken. Het reclamebureau had de taak mij te ‘branden’. Ook internationaal, aan

een doelgroep die mij helemaal niet kent.”

Ron: “Daar zijn ze met een tien en een griffel voor geslaagd. Jos is een serieus ontwerper,

maar met een knipoog. Dit hebben ze haarfijn aangevoeld. Jos is vaak te bescheiden,

maar hij mag zich rustig tussen de beste Nederlandse designers scharen. Het is dan ook

voor het eerst dat een Nederlandse oogmode-designer zijn merk verkoopt onder licentie.

Dat is bijzonder!”

DUTCH DESIGN

Het merk Jos wordt internationaal en nationaal gepositioneerd als Dutch Design. Dutch

Design is een Engelstalige term voor industriële vormgeving en vormgevers in Nederland.

Het refereert aan de ontwerp esthetiek die eigen is aan Nederlandse designers: minimalis-

tisch, experimenteel, innovatief, onconventioneel en met een gevoel voor humor.

Het logo van Jos heeft dan ook een kleine metamorfose ondergaan. Zo is het kader om het

logo verwijderd. Want zo stelt Ron Bouwmans: “Het logo van Jos Eyeware symboliseert

Jos. Een merk dat vrij en onbevangen is. Zich niet laat vangen in hokjes of werkt binnen

strakke kaders. Jos is vrij, eigen en authentiek.”

Serieus en met een knipoog. Dat is ook honderd procent Jos. Dit komt tot uiting in de

fraaie campagnes en POS materiaal die werkelijk tot in detail verzorgd zijn door beide

heren. Zo komt de term ‘scizzoframe’ meerder malen voor in zowel brillennamen en in

de campagnes. Dit verwijst weer naar de twee kanten (de serieuze en de humorvolle)

die Jos bij zich draagt. Ook een eigen campagnestijl is ontwikkeld voor Jos Eyeware. “Jos

houdt van echte mensen. Daarom gebruiken we voor de campagnes van Jos geen model-

len, maar maken we gebruik van streetcasting. Met andere woorden, gewone mensen van

de straat.”

Online is Jos Eyeware eveneens volop aanwezig met een compleet nieuwe website en

uiteraard een eigen Facebook-pagina.

JOS EYEWARE: DE BRILLEN

Maar naast al de marketing blijft het natuurlijk om de brillen draaien. Jos Baijens: “Ik kan

nu de collectie en mijn ontwerpen veel dieper uitwerken. Liet ik voorheen slechts enkele

mannenmodellen produceren, nu kan ik de ontwerpen vertalen naar brillen voor vrouwen

en/of leesbrillen. Bovendien heb ik nog zoveel ideeën en schetsen op de plank liggen,

waarmee ik voorheen niets kon doen. Het is voor mij een droom die uitkomt, om mij hier

nu weer volledig op te kunnen focussen.”

LIMITED

“Bovendien wordt in elke bril een exclusief nummer gegraveerd met een maximale

productie van 250 stuks per Sku-nummer. Elke model bril wordt geleverd met zijn eigen

‘certificate of authenticity’ en bij aanmelding op de website worden alle dragers op de

hoogte gehouden van nieuwe modellen.”

BEURZEN

Jos-Eyeware heeft een zeer fraaie stand op de aankomende Silmo en zal te vinden zijn op

de village Hal 5- R 081 . Maar uiteraard is Jos Eyeware ook aanwezig op de aankomende

Centrop Sales van 11 en 12 september aanstaande. Nieuwsgierig naar Jos Eyeware? Komdan

kennismaken op de stand van Jos en Bobo’s in De Loods van Hart van Holland in Nijkerk.

Voor aanvullende informatie:

Bobo’s Eyewear

Tel. +31 (0)73 6901777

www.jos-eyeware.com