D
E
O
P T I C I E N
N R
4 2 0 1 6
14
B
E U R S N I E U W S
EIND DEZE MAAND, VAN 23 T/M 26 SEPTEMBER 2016, GAAT DE OPTIEKVAKBEURS SILMO VAN START IN
PARIJS. DE ‘GROOTSTE FLAGSHIPSTORE VOOR DE OPTIEKBRANCHE’ PRESENTEERT EEN COMPLEET AANBOD
VAN DE BELANGRIJKSTE EXPOSANTEN EN MERKEN IN DE OPTIEKSECTOR EN ZAL AAN DE NIEUWSGIE-
RIGHEID EN BELANGSTELLING VAN INKOPERS WERELDWIJD RUIMSCHOOTS VOLDOEN. DE NEONGEEL
GEKLEURDE PROMOTIECAMPAGNE VAN DE SILMO VORMT OOK DIT JAAR WEER DE GRAFISCHE LINK
VOOR DE BEWEGWIJZERING EN DECORATIE VAN DE VAKBEURS EN VERSTERKT DE SAMENHANG TUSSEN
DE VERSCHILLENDE BEURSSECTOREN.
Naast het complete aanbod (monturen, zonnebrillen, glazen, contactlenzen,
low vision, materieel, optische instrumenten, winkelinrichting) vormen oplei-
ding en informatie twee gewaardeerde diensten bij de beursbezoekers. Dit
aanbod is te vinden in specifieke ruimtes langs de gangpaden (themagerichte
pop-up stores, interactieve terminals met het digitale magazine Trends by
Silmo, etc.), dit jaar aangevuld met een nieuwe ruimte: EXPERIENCE STORE.
Gewijd aan nieuwe digitale in-store ervaringen voor de optieksector, wordt
men in deze ruimte ondergedompeld in een unieke interactieve ervaring.
Deze digitale winkel onthult de nieuwste innoverende technologieën die
opticiens in staat stelt om nieuwe diensten en passende oplossingen te ontwik-
kelen ter verbetering van hun dagelijkse routine en hun business, voor een
vernieuwende digitale klantervaring.
Een ander evenement voor opticiens en voor iedere bezoeker met belangstel-
ling voor wetenschappelijke vooruitgang en reflectie over het zicht, is de 7e
editie van de SILMO ACADEMY, welke het publiek gedurende drie dagen van
uitwisseling, van 10:00 tot 13:00 uur, kan bijwonen.
Het thema van de SILMO ACADEMY 2016 is ‘Lezen’, welke in drie sessies
wordt benaderd:
1. Zaterdag 24 september van 10:00 tot 13:00 uur: Het lezen en leesproces-
sen;
IN
VOLLE GANG
SILMO 2016
2. Zondag 25 september van 10:00 tot 13:00 uur: Het lezen bij kind en vol-
wassene;
3. Maandag 26 september van 10:00 tot 13:00: Specificiteiten van het lezen
bij senioren, en lezen als uitdaging voor de volksgezondheid .
De Silmo Academy is hét trefpunt voor verbreding van kennis en uitwisseling
over zicht en correctie en vormt een gerenommeerd onderzoekcentrum, waar-
bij de organisatoren van de vakbeurs en het symposium zich inzetten voor de
bevordering van onderzoek. Een subsidie van tienduizend euro wordt toege-
kend aan een wetenschappelijk onderzoeksproject voor optische visie, toe-
gankelijk voor iedere onderzoeker of gespecialiseerd team die aanvraag doet
en wordt geselecteerd door het Wetenschappelijk Adviesorgaan van de Silmo
Academy. Dit initiatief onderstreept het feit dat de SILMO nu sinds bijna vijftig
jaar alle marktspelers van de optiekbranche ondersteunt en zich op lange ter-
mijn inzet voor de toekomst van deze sector.
VERTEGENWOORDIGING IN NEDERLAND
Op de internetsite
www.silmoparis.comkunnen bezoekers terecht voor de
voorbereiding van hun beursbezoek, de aanvraag van toegangsbadges, het
programmaoverzicht, de beursplattegrond en de exposantenlijst. In Nederland
wordt de SILMO vertegenwoordigd door Promosalons Nederland (tel: 020-
4620020, e-mail:
info@promosalons.nl). Hier kunnen geïnteresseerden terecht
voor al hun vragen met betrekking tot deelname en bezoek aan de beurs.
VOORBEREIDING