Previous Page  10 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 132 Next Page
Page Background

I

N T E R V I E W

Al vijftien jaar ontwerpt Jos brillen. Dat doet hij op niet onverdienstelijke wijze.

Zo werd Jos vorig jaar nog uitgenodigd op internationale fashionweek in New

York,op het Cannes fashion festival en de chic modebeurs in Shanghai. Ook

zijn de eerste stappen op de Silmo en Opti beurzen gezet worden zijn brillen

inmiddels in negen landen verkocht. Hij liep echter tegen de nodige logistieke

hindernissen aan.

STAPPEN ZETTEN

Jos: “Dit is voor mij de kans om letterlijk stappen te gaan zetten. Logistieke stap-

pen die ik alleen nooit kan maken. Ik ben een eenmansbedrijf en krijg langzaam

aan internationaale aanvragen en succes. Dat betekent ook dat je moet gaan

schakelen en dat lukt in mijn eentje simpelweg niet. Samen met Ron heb ik nu de

kans het merk Jos Eyeware verder uit te bouwen tot een niet meer weg te denken

merk in de Nederlandse en wereldwijde optiekmarkt. En zelf kan ik gewoon mijn

‘ontwerpdingetje’ blijven doen. ”

Ron daarentegen was op zoek naar een nieuwe zakelijke uitdaging. Hij vertelt

hierover: “Ik voer al enige tijd gesprekken, waarbij ik gekeken heb om een

bestaand internationaal merk over te nemen. Deze gesprekken liepen echter op

niks uit. Met Jos daarentegen was de klik gelijk daar en nu gaan we samen deze

uitdaging aan met een licentie overeenkomst met het merk “Jos”.

DE WERELD VEROVEREN

Ron vervolgt: “Ons doel is helder: met Jos Eyeware willen we de wereld veroveren

en dat doen we door origineel, eigenzinnig, anders en authentiek te zijn. We dra-

gen ons steentje bij als het gaat om Dutch design, met in het bijzonder oogmode,

wereldwijd op de kaart te zetten.”

In Nederland is Jos aardig bekend, hoewel ook een groep binnen de optiek hem

niet zal kennen. “We spreken binnen Nederland daarom ook wel van Jos 2.0,

omdat we een compleet nieuwe fase met het merk gaan inslaan. Ik hou er dan

ook niet van om de dingen half aan te pakken. Liever doe ik dat voor de volle

RON BOUWMANS VAN BOBO’S EYEWEAR EN ONTWERPER JOS BAIJENS KENNEN ELKAAR AL JAREN. DE TWEE BOSSCHENAREN WERKTEN AL

NAUW SAMEN VOOR DE INRICHTING VAN HET BOBO’S PAND IN DEN BOSCH. VANAF SEPTEMBER DIT JAAR GAAT DE SAMENWERKING TUSSEN

DE TWEE HEREN ECHTER EEN STAP VERDER. EEN BEHOORLIJKE STAP VERDER. ZO IS JOS 2.0 GEBOREN EN WEL ONDER DE NAAM JOS EYEWARE.

EN NEE DIT IS GEEN TYPEFOUT, MAAR EEN WELOVERWOGEN KEUZE. HET MERK ‘JOS EYEWARE’ ZAL DOOR BOBO’S EYEWEAR IN DE MARKT

GEZET WORDEN EN WERELDWIJD GEDISTRIBUEERD WORDEN. DAARMEE MAKEN BEIDE HEREN HUN AMBITIE EN DROMEN WAAR. JOS KAN

ZIJN ONTWERPVISIE VERDER UITDRAGEN EN BOBO’S EYEWEAR HEEFT DE BESCHIKKING OVER EEN NL MERK DAT MEN INTERNATIONAAL OP DE

KAART GAAT ZETTEN. BOVENDIEN IS DIT EEN VERHAAL OVER LEF, DURF, PIONIEREN, ZAKELIJKE VRIENDSCHAP EN DE NODIGE BESCHEIDENHEID.

D

E

O

P T I C I E N

N R

4 2 0 1 6

10

Wereldwijde primeur van

Bobo’s Eyewear en Jos Baijens:

JOS 2.0

OFTEWEL

JOS EYEWARE