NB T M
a g a z i n e
n r
2 2 0 1 7
27
A
d v e r t e n t i e
www.marvu.nlBekijk onze website:
Sterk in het verbinden van losse processtappen tot
één soepel lopend geheel, zodat u snel en effectief
kunt schakelen. Marvu is gespecialiseerd in interne
transportsystemen in de voedselverwerkende
industrie. Marvu biedt maatwerkoplossingen voor
elk logistiek vraagstuk.
ONLINE
Efficiency, verbetering van de interne processen, kwaliteit garanderen, service bieden: het zijn
een aantal termen die gedurende ons gesprek met Henk en Richard meermaals voorbij komen
en waarvan het belang steeds wordt benadrukt. “We hebben de afgelopen jaren geïnvesteerd
in het optimaliseren van alle processen. Niet alleen fysiek, maar ook digitaal. We hebben
inmiddels een serviceportaal gecreëerd waarmee we Beko-leden en klanten kunnen ontzorgen.
De website is recent helemaal vernieuwd en de uniformiteit in huisstijl van alle Beko-bedrijven
is nu ook doorgevoerd op onze website. De webshop zorgt voor een duidelijke toename in de
omzet. We hebben vroeg ingezet op online kanalen en dat heeft ons geen windeieren gelegd,
maar het is ook zaak om constant te blijven ontwikkelen op dat gebied.”
DIGITALISERING
Ook de servicemonteurs en buitendienstmedewerkers van Beko Techniek zijn klaar voor de toekomst.
“We hebben hen uitgerust met een iPad waardoor ze ook op locatie digitaal kunnen werken. We heb-
ben inhaalslagen gemaakt om het werk allemaal wat makkelijker te maken en ook hier heeft efficiënt
werken een belangrijke rol. Digitalisering betekent trouwens ook dat we servicecontracten inzichtelijk
maken in het serviceportaal. Wanneer is onderhoud gepleegd en wat is er per machine gebeurd? Dit is
een extra service die wij onze klanten bieden. ”
VERBREDING
Als we vragen naar ontwikkelingen waar Beko Techniek zich op gaat richten, komt brancheverbreding
naar voren. “We hebben vanzelfsprekend een hele duidelijke focus op de bakkersbranche en willen
onze leden en klanten daar zo goed mogelijk ontzorgen, maar omdat we ook inzetten op groei, kijken
we naar andere markten om ons zeer uitgebreide assortiment aan te bieden. Denk daarbij bijvoorbeeld
aan de ‘out of home’-markt, maar ook het buitenland is een interessante stap voor ons. We hebben al
eerder grotere projecten in Aruba en Suriname gerealiseerd, maar ook in België hebben we voet aan de
grond. De contacten zijn dus al aanwezig. Verder zijn de retail en de horeca markten waar we ons met
succes in begeven. Nieuwe markten benaderen is mooi, maar dat moet ook te behappen zijn. Vandaar
alle veranderingen zoals die de afgelopen maanden hebben plaatsgevonden”, aldus Henk.
BEKO-BEDRIJVEN
Als onderdeel van Beko Coöperatie is Beko Techniek natuurlijk in staat om samen met de andere Beko-
bedrijven een compleet aanbod van A tot Z aan te bieden. Samenwerking tussen de verschillende Beko-
bedrijven is de laatste jaren intensiever geworden en ook de komende jaren een essentieel onderdeel
van de strategie. Henk: “Zo hebben we inmiddels een gezamenlijk CRM voor alle Beko-bedrijven,
zodat we informatie kunnen delen op klantniveau. Doordat we een totaalaanbieder zijn creëren we
een toegevoegde waarde voor onze klanten. Kijk bijvoorbeeld naar de gezamenlijke concepten die
we hebben, zoals Bakery Market en Chocolade Compleet, waar wij de machines, gereedschappen en
andere benodigdheden voor leveren. Elk Beko-bedrijf brengt een eigen expertise in binnen ieder Beko-
concept.”
“We merken gewoon een duidelijke verbetering in de markt en meer bereidheid om te investeren”, zo
vult Richard aan. “Het zijn zware tijden geweest, maar de weg naar boven is ingeslagen. Om in te spe-
len op deze ontwikkelingen, zijn de veranderingen doorgevoerd en is de organisatie weer professione-
ler geworden. We zijn klaar voor de toekomst.”
Meer informatie
Beko Techniek
Tel. +31 (0)24 6486288
www.beko-techniek.nl info@beko-techniek.nl