NB T M
A G A Z I N E
N R
4 2 0 1 6 13
INSPIRATIE
Om niet alleen maar halffabrikaten aan te bieden, maar ook zich op
te werpen als specialist, heeft Van der Pol regelmatig inspiratieboek-
jes. “Die worden doorgaans goed doorgenomen. We laten in deze
inspiratieboekjes zien wat er allemaal met bijvoorbeeld croissantdeeg
kan gemaakt worden. Met croissantdeeg kunnen de meest bijzondere
producten gemaakt worden, maar dat gebeurt veel te weinig. Ons
motto is: bakkers creatief laten zijn met onze basisdegen. Wij moeten
dan ervoor zorgen dat de creativiteit van de bakker opgewekt wordt.
Dat kan dus middels inspiratieboekjes, maar ook met onze nieuwe
producten.”
Meer informatie:
D. van der Pol & Zonen
Tel. +31 (0)416 692785
www.vdpol.nldeze productgroepen naar uitbreiding en vernieuwing. Vooral voor de Nederlandse
markt is het belangrijk dat we met nieuwe degen blijven komen om in te spelen op
trends, zoals we vorig jaar al de spelt blader- en croissantdeeg introduceerde en dit
jaar het fonceerdeeg hebben ontwikkeld. We hebben een vrij groot marktaandeel in
Nederland en dat willen we graag nog verder vergroten waar het kan. Daarbij zien
we voor Van der Pol ook enorm veel mogelijkheden in het buitenland.”
TAILOR MADE
Om het marktaandeel in Nederland te vergroten wordt dus ingezet op ontwikke-
ling, maar ook op tailor made producten, zo horen wij van Rien. “Er is binnen het
assortiment van Van der Pol al een grote verscheidenheid aan producten, maar je
hebt ook te maken met specifieke wensen van klanten. Daarom bieden wij steeds
meer Nederlandse bakkers tailor made producten van een zeer hoge en constante
kwaliteitsbasis aan om zich mee te onderscheiden. Door onze kennis en knowhow
kunnen we ook gemakkelijker inspelen op wensen van klanten. De producten op
maat zijn voor ons een steeds belangrijkere markt aan het worden in Nederland en
het brengt ons op plekken waar we een paar jaar geleden niet dachten te komen.
Kijk bijvoorbeeld naar ons speciaal ontwikkelde CookieDough. Met de ervaring in
het maken van verschillende degen en Koekjes van de Rol hebben we daarmee ook
een product geïntroduceerd voor de ambachtelijke ijsbereider. Dat is weer heel iets
anders, maar niet minder interessant voor ons. De markt geeft uiteindelijk aan waar
de behoefte ligt en waar wij als bedrijf naartoe gaan.”
KOEKJES
Inspelen op trends is dus het devies momenteel voor Van der Pol. Dat zien we dit
najaar in ieder geval al terug in het koekjesassortiment, waarover u elders in het blad
nog meer leest. “We zijn dit najaar weer te vinden op de verschillende open dagen
van onze leveranciers, zoals de Beko Najaarsdagen. Daar tonen we ons vernieuwde
bake-off koekjesassortiment. Naast de vertrouwde bake-off mozaïek roomboter koek-
jes en chocolade hazelnoot mix zijn nu ook de smaken Gember, American Cookie
én Groene thee-Matcha verkrijgbaar. Het vertrouwde assortiment is reeds verkrijgbaar
in rollen diepgevroren deeg met drie verschillende soorten in één doos. Het volledige
assortiment smaken is nu ook verkrijgbaar in één soort per doos, voorgesneden en los
ingevroren voor het gemak. Je haalt de koekjes uit de doos, legt deze op de bakplaat
en bakt ze af. Hiermee spelen we ook weer in op een behoefte uit de markt.”