Previous Page  13 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 13 / 44 Next Page
Page Background

NB T M

A G A Z I N E

N R

4 2 0 1 6 13

INSPIRATIE

Om niet alleen maar halffabrikaten aan te bieden, maar ook zich op

te werpen als specialist, heeft Van der Pol regelmatig inspiratieboek-

jes. “Die worden doorgaans goed doorgenomen. We laten in deze

inspiratieboekjes zien wat er allemaal met bijvoorbeeld croissantdeeg

kan gemaakt worden. Met croissantdeeg kunnen de meest bijzondere

producten gemaakt worden, maar dat gebeurt veel te weinig. Ons

motto is: bakkers creatief laten zijn met onze basisdegen. Wij moeten

dan ervoor zorgen dat de creativiteit van de bakker opgewekt wordt.

Dat kan dus middels inspiratieboekjes, maar ook met onze nieuwe

producten.”

Meer informatie:

D. van der Pol & Zonen

Tel. +31 (0)416 692785

www.vdpol.nl

deze productgroepen naar uitbreiding en vernieuwing. Vooral voor de Nederlandse

markt is het belangrijk dat we met nieuwe degen blijven komen om in te spelen op

trends, zoals we vorig jaar al de spelt blader- en croissantdeeg introduceerde en dit

jaar het fonceerdeeg hebben ontwikkeld. We hebben een vrij groot marktaandeel in

Nederland en dat willen we graag nog verder vergroten waar het kan. Daarbij zien

we voor Van der Pol ook enorm veel mogelijkheden in het buitenland.”

TAILOR MADE

Om het marktaandeel in Nederland te vergroten wordt dus ingezet op ontwikke-

ling, maar ook op tailor made producten, zo horen wij van Rien. “Er is binnen het

assortiment van Van der Pol al een grote verscheidenheid aan producten, maar je

hebt ook te maken met specifieke wensen van klanten. Daarom bieden wij steeds

meer Nederlandse bakkers tailor made producten van een zeer hoge en constante

kwaliteitsbasis aan om zich mee te onderscheiden. Door onze kennis en knowhow

kunnen we ook gemakkelijker inspelen op wensen van klanten. De producten op

maat zijn voor ons een steeds belangrijkere markt aan het worden in Nederland en

het brengt ons op plekken waar we een paar jaar geleden niet dachten te komen.

Kijk bijvoorbeeld naar ons speciaal ontwikkelde CookieDough. Met de ervaring in

het maken van verschillende degen en Koekjes van de Rol hebben we daarmee ook

een product geïntroduceerd voor de ambachtelijke ijsbereider. Dat is weer heel iets

anders, maar niet minder interessant voor ons. De markt geeft uiteindelijk aan waar

de behoefte ligt en waar wij als bedrijf naartoe gaan.”

KOEKJES

Inspelen op trends is dus het devies momenteel voor Van der Pol. Dat zien we dit

najaar in ieder geval al terug in het koekjesassortiment, waarover u elders in het blad

nog meer leest. “We zijn dit najaar weer te vinden op de verschillende open dagen

van onze leveranciers, zoals de Beko Najaarsdagen. Daar tonen we ons vernieuwde

bake-off koekjesassortiment. Naast de vertrouwde bake-off mozaïek roomboter koek-

jes en chocolade hazelnoot mix zijn nu ook de smaken Gember, American Cookie

én Groene thee-Matcha verkrijgbaar. Het vertrouwde assortiment is reeds verkrijgbaar

in rollen diepgevroren deeg met drie verschillende soorten in één doos. Het volledige

assortiment smaken is nu ook verkrijgbaar in één soort per doos, voorgesneden en los

ingevroren voor het gemak. Je haalt de koekjes uit de doos, legt deze op de bakplaat

en bakt ze af. Hiermee spelen we ook weer in op een behoefte uit de markt.”