C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
Vakinformatie voor de verpakkings-
industrie in food, non-food, handel
en industrie
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: +31 (0)24 3246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.pakkracht.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Else Witten (hoofdredacteur)
e.witten@gpmedia.nlPaul de Jager (redacteur)
p.dejager@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Verkoopleider: Gerdo van de Peppel
g.peppel@gpmedia.nlMedia-adviseur: Emiel Bruning
e.bruning@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 42,-
(excl. 6% BTW)
Losse verkoop
€ 10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door
middel van druk, fotokopie microfilm of
welke andere wijze dan ook, zonder voor-
afgaande toestemming van de uitgever
Pakkracht besteedt de grootst mogelijke
aandacht aan de juistheid van de informa-
tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-
men. Fouten zijn echter niet volledig uit te
sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan
ook op geen enkele wijze verantwoordelijk
voor schade, van welke aard ook, die is
ontstaan als gevolg van handelingen en/
of beslissingen die gebaseerd zijn op de
bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P918971)
pakkracht
PAKKRACHT
IS VOLLEDIG
VERNIEUWD
!
Vakinformatie voor de verpakkingsindustrie in food,non-food,handel en industrie
|
December 2015
|
1e jaargang no. 2
|
Prijs
€
10,50
COVERSTORY
AUTOMATOR: "WE DOEN
WAT WE BELOVEN"
EYECATCHER
WERELDPRIMEUR: DE EERSTE KILO
BIOPLASTICUIT RIOOLWATER
INTERVIEW
“FOODSECTORMOET E-COMMERCE
NOGONDER DE KNIE KRIJGEN”
Voor u ligt de tweede editie van Pakkracht in een nieuw jasje. Net als in de eerste
editie treft u ook in deze uitgave nieuws en achtergrondverhalen aan over de verpak-
kingsindustrie. Pakkracht is dan ook speciaal voor beslissers binnen het verpakkende
bedrijfsleven in Nederland. Wij geven informatie over de laatste ontwikkelingen in de
nationale en internationale verpakkingswereld. Een wereld die mij als hoofdredac-
teur heeft doen verbazen. Het maken van bladen doe ik inmiddels al acht jaar – de
uitgeverswereld kent dan ook weinig geheimen voor mij. Hoe anders was dat voor
de verpakkingsindustrie. Ik kan u verzekeren, ik loop inmiddels heel anders door de
supermarkt dan voorheen en bestudeer nu grondig hoe mijn kaas, vlees of wasmiddel
is verpakt.
Ik kan maar één conclusie trekken. De verpakkingsbranche heeft mij ontzettend ver-
rast. Met name de ontwikkelingen die gaande zijn om een zo duurzaam mogelijk
product af te leveren stemmen mij positief. Maar ook de ondernemers werkzaam in
de verpakkingsbranche hebben mij geraakt. Met veel passie en enthousiasme hebben
zij mij wegwijs gemaakt in het reilen en zeilen van de verpakkingswereld. Hun passie
werkt aanstekelijk en motiveert ons (het team van Pakkracht) alleen maar meer om van
Pakkracht een succes te maken.
Pakkracht is naast het magazine ook online actief. Bezoek bijvoorbeeld eens onze web-
site
www.pakkracht.biz, waar wij u eveneens voorzien van doeltreffende informatie.
Ook kunt u hier het magazine online lezen, handig als u bijvoorbeeld onderweg bent!
Wat mag u deze editie van Pakkracht verwachten? In de coverstory besteden wij volop
aandacht aan Automator. Wij nemen een kijkje in de keuken van het codeerbedrijf uit
Rotterdam, waar we kennis maken met de vele mogelijkheden en de ambities van
Automator zelf.
Ook waren we op bezoek bij Oerlemans Plastic in Genderen. Daar werd de wereld-
primeur getoond van de eerste kilo bioplastic uit rioolwater. Door een uniek samen-
werkingsverband tussen meerdere partijen kon deze bijzondere ontwikkeling aan
ons getoond worden. U leest hier alles over op pagina 16 en 17. Verder veel nieuws
over de aankomende evenementen, zoals de Empack Brussel. Kortom, ik wens u veel
leesplezier!
Else Witten
Hoofdredacteur Pakkracht
e.witten@gpmedia.nlDe Visie
Else Witten
Aanstekelijke passie!
P
A K K R A C H T
N R
1 2 0 1 5 3