P
A K K R A C H T
N R
3 2 0 1 6
14
I
N T E R V I E W
HOE ZIET DE KLANTENKRING VAN JANSSEN ER UIT?
“De klantenkring van Janssen is zeer divers en kenmerkt zich door een behoefte aan een
hoge service- en communicatiegraad in combinatie met competitieve tarieven. ICT is
daarbij een belangrijk middel, maar altijd in dienst van persoonlijke service. We luisteren
goed naar onze klanten en natuurlijk de logistieke uitdagingen die ze hebben.“
ONZE KERNACTIVITEITEN ZIJN ONDER TE VERDELEN IN DRIE GROEPEN:
1. Transport - Air & Ocean, Intermodaal, Wegtransport, Value Added Services,
Pakketservice.
2. Warehousing - Douane entrepot, AEO, Fiscale vertegenwoordiging, Bonded ware-
house, E-Commerce, Spare part
managenement, In night deliveries, Return logistics, Identificatie & beoordeling.
3. Services - Assemblage, Refurnishment & repair, mailing, Verpakkingen & displays,
Ompak en verpakkingswerkzaamheden.
DISTRIBUTIE EN VERPAKKINGEN WAT KUNNEN JULLIE DAARIN BETEKENEN
VOOR BIJVOORBEELD VERPAKKING PRODUCERENDE BEDRIJVEN EN HAN-
DELSHUIZEN?
“Uiteraard kunnen wij de juiste maatwerk transportoplossing aanbieden vanaf de ver-
pakkingsproducent of handelshuis naar het gewenste afleveradres. Op- en overslag en
natuurlijk het ompakken behoort ook tot deze maatwerk mogelijkheden. Trajecten waar
we ons vanuit Janssen Air & Ocean natuurlijk op richten, betreffen de intercontinentale
stromen middels zee- en luchtvracht. Daarvoor bieden we een gevarieerd aanbod aan
services aan zoals bijvoorbeeld Janssen Combined en Janssen Skybridge.”
VALUE ADDED DELIVERY NU EN IN DE TOEKOMST?
“Value Added Delivery is al voor een lange tijd een onderschei-
dende dienstverlening van Janssen geweest. Met onze stads-
distributiewagens bemand door technisch opgeleid personeel,
dragen we daarbij niet alleen de zorg voor de levering op een
adres, maar gaan we zelfs over de drempel van het bezorgadres
voor bijvoorbeeld plaatsing en installatie. Met de sterke groei
van webshop sales verwachten we met onze specialisatie nog
meer klanten te kunnen gaan ondersteunen met de levering van
bijvoorbeeld witgoed en andere apparaten bij consumenten. Ook
hebben we ervaring met het plaatsen van een fysieke web portal
voor retailers zodat consumenten grotere producten volgens eigen
wens kunnen samenstellen. Deze order wordt dan weer verza-
meld in ons warehouse van waaruit middels value added delivery
het geheel op maat wordt afgeleverd bij de klant. Wij zijn in staat
om onze processen en systemen aan te passen aan de behoefte
van onze klanten in plaats van andersom. Dankzij de aanwezig-
heid van diverse specialismen en het enthousiasme van ons team,
kunnen we over veel meer meedenken dan alleen het stukje
transport van A naar B.”
WAT ZIJN JULLIE PLANNEN OP KORTE EN LANGE TER-
MIJN?
“Op korte termijn zullen we de integratie van Janssen Air &
JANSSEN AIR & OCEAN IS ONDERDEEL VAN EEN LOGISTIEK FAMILIEBEDRIJF DAT ZICH VANAF 1877 HEEFT GESPECIALISEERD IN KLANT
SPECIFIEKE SUPPLY CHAIN OPLOSSINGEN. DIT LOOPT UITEEN VAN HET AANBIEDEN VAN DIVERSE TRANSPORTMODALITEITEN TOT AAN EEN
VOLLEDIGE KETENANALYSE. ALLES MET HET DOEL OM INTEGRALE KOSTENBESPARINGEN TE REALISEREN. 350 GEMOTIVEERDE MEDEWERKERS
OP ACHT LOCATIES IN DE BENELUX, ZORGEN ONDER ANDERE VOOR EEN DEKKEND EUROPEES NETWERK VOOR ZOWEL LOKALE
DISTRIBUTIE ALS PAKKETBEZORGING. MANAGING DIRECTOR WESSEL DIRKS, DIE SINDS 2015 WERKZAAM IS BINNEN JANSSEN, HEEFT ALS
MISSIE OM DE STERKE GROEI VAN DE AFGELOPEN JAREN VERDER UIT TE BOUWEN. PAKKRACHT IS BENIEUWD HOE DIT MOOIE BEDRIJF IN
ELKAAR ZIT EN NATUURLIJK WAT ZE VOOR DE VERPAKKINGSWERELD KUNNEN BETEKENEN?
ER IS BIJ
Janssen Air & Ocean
VEEL MEER TUSSEN HEMEL EN AARDE
DAN TRANSPORT VAN A NAAR B!