P
A K K R A C H T
N R
3 2 0 1 6 15
Ocean met de verschillende specialisaties binnen de groep verder doorvoe-
ren, zoals bijvoorbeeld nu met onze intercontinentale webshop; solution
E-Trade Europe. Daarnaast zijn we met ons team bezig de sterke groei van
afgelopen jaren verder uit te bouwen en te zorgen dat we voorop blijven
lopen in de ontwikkeling van specifieke markten, diensten en softwareoplos-
singen. Daarbij richten we ons zeker niet alleen op de volumemarkten zoals
bijvoorbeeld het verre oosten, maar leggen daarbij ook focus op bijvoorbeeld
Iran, middels de huidige ontwikkeling van
iran-logitics.com. We staan ove-
rigens van 12 tot 16 juni op de Transport Logistic China beurs in Shanghai.
We gaan daar E-trade Europe presenteren. Deze modulaire oplossing biedt
partijen alles wat nodig is om webshop sales vanaf de ontwikkeling van de
site tot en met de uitlevering van pakketten in Europa te realiseren. Voor de
langere termijn zal de rol van ICT nog meer bepalend gaan worden, zodat
het aangaan van strategische partnerships, naast de inzet van onze eigen IT
afdeling, van groot belang zal zijn. In plaats van een nadruk op de logistieke
bewegingen, zal deze komen te liggen op de beschikbaarheid en inzet van
data. Niet alleen maar in de vorm van informatievoorziening, maar als stu-
rende factor voor het nemen van beslissingen voor de toekomst op basis van
feitelijke data vanuit het verleden. Daarbij zullen gegevens niet alleen vanuit
onze eigen systemen komen, maar gekoppeld zijn in een kennisnetwerk van
ketenpartners waarbinnen wij als een 5PL dienstverlener zullen opereren.”
WAT ZIJN DE BELANGRIJKSTE VERANDERINGEN IN DE TRANS-
PORTBRANCHE OP DIT MOMENT?
“De huidige overcapaciteit in de zee- luchtvracht zal voorlopig blijven
bestaan. Ook dit jaar komt er bijvoorbeeld nog veel grote nieuwbouw in de
containervaart, waardoor beschikbare ruimte niet in lijn ligt met de vraag.
Het gevolg hiervan zal een blijvende prijsdruk zijn. Daarbij zorgen de achter-
blijvende economische groei in China, de prijsstijgingen en de focus van dat
land op de interne markt ervoor, dat er een verdere verschuiving zal zijn naar
andere productielanden.”
“Naast eerder Zuidoost Azië is daarbij nu bijvoorbeeld een ontwikkeling
waarneembaar richting Oost en West Afrika. Ook het openen van de Iraanse
markt brengt een ontzettend potentieel welke wij middels eerder genoemde
iran-logistics.comzullen gaan aanboren. Ons voordeel bij dit alles is dat we
niet gebonden zijn aan een specifieke regio en middels ons professionele
agenten-netwerk wereldwijd lokale kennis en diensten kunnen inzetten en
aanbieden.”
ZIJN JULLIE BRANCHEGERICHT?
“Wij richten ons niet zozeer op specifieke branches of type bedrijven. Wij
hebben in de breedte ervaring met distributie & op- en overslag van een grote
variëteit aan goederen. De uitdaging zit hem voor ons daarbij niet zozeer in
de goederensoort, maar de manier waarop die bij eindklant komt met daar-
bij alle mogelijke bewerkingen en bewegingen in ogenschouw genomen.
Daarbij spreekt het voor zich dat bij de behandeling van bepaalde goederen-
soorten onze specifieke kennis vaak erg belangrijk en zelfs soms noodzakelijk
is.”
DUURZAAMHEID & TRANSPORT?
“Vanuit Janssen Air & Ocean zetten we als expediteur geen eigen transport-
middelen in, maar nemen in onze partnerkeuze, waar mogelijk, het milieu-
aspect absoluut mee. Zo gebruiken we bijvoorbeeld containervervoerders die
rijden met voertuigen die voldoen aan de Euro VI normering voor motoren.
En indien onze klanten actief hun CO2 voetafdruk willen minimaliseren, is
er middels een calculatiemethode de mogelijkheid om per afgelegde tonkilo-
meter door de lucht of over zee een bijdrage te doen aan groene projecten.
Ook zijn we zelf actief bezig om leegrijden te minimaliseren door import
en export stromen met elkaar te combineren en daarbij zoveel als mogelijk
gebruik te maken van multimodaal vervoer als bijvoorbeeld standaard naar
onze Europese hub in Venlo.”
WAT WIL JE TENSLOTTE NOG ´HEEL
ERG´ GRAAG VERTELLEN OVER
JANSSEN?
“Janssen is veel meer dan we op papier of in
woord kunnen vertellen. Onze manier van
samenwerken en filosofie is een gevoel dat
we hebben bewezen over te kunnen bren-
gen op klanten. Bestaande klanten weten
dat ze voor 100% samenwerken met een
betrouwbare, flexibele en innovatieve part-
ner. Daarbij staan de normen en waarden
van het familiebedrijf, gericht op langdurige
samenwerking in tegenstelling tot korteter-
mijnvisie, blijvend hoog in het vaandel. Ons
succes is daarbij voor een belangrijk deel te
danken aan al onze enthousiaste en profes-
sionele medewerkers die altijd bereid zijn
om daar waar nodig een extra stap te zetten
om te doen wat we beloven én meestal net
iets meer…”
Voor aanvullende informatie:
Janssen Air & Ocean
Tel. +31 (0)10 3020 712
www.jao1877.com