Previous Page  3 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 44 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P 918971)

Vakinformatie voor de verpakkingsindustrie in food,non-food,handel en industrie

|

September 2016

|

2e jaargang no.4

|

Prijs

10,50

SPECIAL:

...

pakkracht

SPECIAL

F

ACH

P

ACK

E

MPACK

COVERSTORY

BLUEPRINT AUTOMATION

THINK INTO THE BOX

INNOVATIE

PALLET VAN KOKOSAFVAL

INTERVIEW

INTRAPECS PASSIE VOOR VERPAKKINGEN EN DISPLAYS

P

A K K R A C H T

N R

4 2 0 1 6 3

Vakinformatie voor de verpakkings-

industrie in food, non-food, handel

en industrie

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.pakkracht.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Else Witten (hoofdredacteur)

e.witten@gpmedia.nl

Daan Rieken (redacteur)

d.rieken@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Verkoopleider: Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Media-adviseur: Jeroen Koebrugge,

j.koebrugge@gpmedia.nl

Emiel Bruning:

e.bruning@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

(excl. 6% BTW)

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever

Pakkracht besteedt de grootst mogelijke

aandacht aan de juistheid van de informa-

tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-

men. Fouten zijn echter niet volledig uit

te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook op

geen enkele wijze verantwoordelijk voor

schade, van welke aard ook, die is ontstaan

als gevolg van handelingen en/of beslis-

singen die gebaseerd zijn op de bedoelde

informatie.

September: het is de maand van de derde dinsdag, de troonrede en de Miljoenennota.

De regering blikt terug én vooruit. Wat gaat er goed, wat moet er beter en vooral: hóe

gaan we dat doen?

Het zijn vragen die u bekend voor zullen komen. Evalueren is bewust en onbewust

een kernwoord bij bedrijven in de verpakkingsbranche. Ze stellen zich constant vra-

gen over onder meer de functionaliteit van hun product, de wensen uit de markt én

uitdagingen die de toekomst biedt. En dat doen ze niet alleen op de derde dinsdag in

september, maar het hele jaar door. Het gevolg: een constante stroom aan innovaties

en handige oplossingen, die elkaar in no time lijken op te volgen.

De Pakkracht-mailbox en deze fonkelnieuwe uitgave – nummer 4 alweer - puilen dan

ook uit van het noviteiten-nieuws. En dat is niet voor niets. Met onder meer Empack

Brussel (21 en 22 september) en de FachPack in Nürnberg (27-29 september) komen

er grote beurzen aan die de verpakkingswereld prikkelen om de laatste nieuwtjes en

trends met (potentiële) klanten te delen.

Wat opvalt in al het nieuws is de combinatie van hard werken, evalueren en inno-

veren die eraan ten grondslag ligt. Het is een cocktail die Nederlandse bedrijven

als Industrial Auctions en AVT deed groeien van kleine - in een schuurtje begonnen

ondernemingen - tot gerespecteerde specialisten op eigen vakgebied. Hun pakkende

verhalen zijn verderop in dit blad te lezen. Intrigerend is daarnaast het idee achter

CocoPallet International. Oprichter Michiel Vos constateerde vijf jaar geleden dat de

kwaliteit van Aziatisch pallethout flink te wensen overliet én dat het continent door

enorme hopen afval van kokosnootbasten met een flink milieuprobleem kampte. Twee

afzonderlijke dilemma’s, denkt u wellicht, maar Vos combineerde ze tot één oplos-

sing. In deze Pakkracht-uitgave leest u hoe de volledig biologisch afbreekbare kokos-

pallet goed is voor het milieu, de lokale Aziatische economie én de ontwikkeling van

een Nederlands bedrijf. CocoPallet International groeit immers als kool.

Hoe je van een probleem een toekomstig succes maakt: het is precies wat de regering

van de verpakkingswereld kan leren. De Nederlandse bewindslieden moeten zich na

het gepronk met de Miljoenennota voor de nodige inspiratie maar snel naar een van

de komende verpakkingsbeurzen begeven. En natuurlijk mogen ze deze uitgave van

Pakkracht er ook altijd op naslaan.

Veel leesplezier,

Hoofdredacteur Pakkracht

De Visie

Else Witten

HOE JE VAN EEN PROBLEEM EEN SUCCES

MAAKT: PRECIES WAT DE REGERING VAN DE

VERPAKKINGSWERELD KAN LEREN