Previous Page  9 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 44 Next Page
Page Background

B

E D R I J F S P R O F I E L

ONTZORGT MET

ONLINE VEILINGEN

voedings- en drankenindustrie. “Door het internet is een barrière weggeno-

men. Mensen van over de hele wereld kunnen meebieden met een veiling”,

verklaart Van Berlo. “Oudere generaties moesten daar aan wennen. Maar bel-

len kan altijd, wij vinden het leuk om uitleg te geven.”

Hoe zo’n online veiling werkt? “Je gaat naar de website; registreert je; zoekt

de machine van je keuze; plaatst een bod en hoeft ‘m – als je wint – alleen

nog maar te betalen en op te halen. In vijf stappen koop je een machine.

Allemaal vanachter je computer.”

“Wat Industrial Auctions onderscheidt van andere online veilingbedrijven?”,

herhaalt Van Berlo de vraag. “Onze specialisatie. Mensen weten: voor machi-

nes in de voedingsindustrie moet je dáár zijn. Daarnaast ontzorgen wij klan-

ten en opdrachtgevers en dat wordt zeer gewaardeerd.”

Na de vliegende start in de eerste zes jaar blijft Industrial Auctions dromen.

Van Berlo: “We willen de nummer één worden voor veilingen in de voe-

dingsindustrie. Wereldwijd.”

Meer informatie: Industrial Auctions,

Tel. 0499-872510,

www.industrial-auctions.com

MACHINES KOPEN OF VERKOPEN? VROEGER GEBEURDE HET TER

PLEKKE IN EEN ZAAL MET EEN VEILINGHAMER. NU KAN ALLES

GEREGELD WORDEN MET EEN PAAR TIKKEN OP HET TOETSENBORD

EN IN DE TOEKOMST ZELFS VIA EEN SMARTPHONE-APP.

“ONTZORGEN VAN KLANT EN OPDRACHTGEVER”, NOEMT ONLINE

VEILINGBEDRIJF INDUSTRIAL AUCTIONS DAT. “EEN VAN ONZE

BELANGRIJKSTE DOELEN.”

Industrial Auctions

P

A K K R A C H T

N R

4 2 0 1 6 9

“Nee”, antwoordt John van Berlo vriendelijk op de vraag of de deur van de

interviewruimte in het Brabantse bedrijfspand gesloten moet worden. “Zo

werken we hier. Laagdrempelig zijn, vinden we belangrijk.”

Dus blijft de kamerdeur in Oirschot open en zien we tijdens het gesprek zo

nu en dan enkele van de vijftien werknemers voorbij wandelen. Geen gehei-

men. Dat is wat het online veilingbureau naar klanten en opdrachtgevers

wil uitstralen. “We zeggen waar het op staat”, legt marketingmedewerker

Van Berlo uit. “Is een klant geïnteresseerd in een veiling van een machine

waarvan wij weten dat die niet helemaal in orde is, dan draaien we daar niet

omheen. Zo bouw je wederzijds vertrouwen op.”

Dat legde het bedrijf geen windeieren. Vanuit een kantoortje bij zijn huis

bouwde eigenaar-directeur Ad van Kollenburg Industrial Auctions sinds de

start in 2010 uit tot een bedrijf met een ruime uitvalsbasis op industrie-

terrein De Stad. Het online veilinghuis mag intussen grote bedrijven als

FrieslandCampina, Nestlé en Koninklijke Peijnenburg tot zijn opdrachtgevers

rekenen. “Er waren vorig jaar maar drie landen in de wereld waar onze web-

site niet bekeken was”, vult Van Berlo aan. “Een waar geen internet was, een

in de Noordelijke IJszee en een in de Cariben.”

Veel mensen hebben al kennis gemaakt met het bedrijf dat gespecialiseerd is

in het business-to-business veilen van machines, inventaris en goederen in de

Marketingmedewerker John van Berlo in een opslaghal van het bedrijf

Het ruime pand van Industrial Auctions in Oirschot