mijnen steeds meer van twee, naar vier, naar zes weken. En meer... Dit vonden
zij onacceptabel voor de klant. Het bedrijf is al snel verhuisd naar Eerbeek,
de plaats in Nederland waar veel golfkarton producerende fabrieken gevestigd
zijn.”
“Met 45 medewerkers produceren wij op circa twintig verschillende verwer-
kingsmachines golfkartonnen producten. Wij zijn met name gespecialiseerd
in het leveren van veel verschillende disciplines door elkaar die vaak lastig te
vervaardigen zijn. Specialisten hebben we op het gebied van cacheren, stansen
en verlijmen. Omdat de logistiek bij Intrapec enorm belangrijk is, zijn ook
onze logistieke specialisten van groot belang. Ik denk dat het ook goed is om te
weten dat de Intrapec Groep een zelfstandige groep bedrijven is. Intrapec heeft
geen ‘moeder’ en is ook geen ‘dochter van’. Deze zelfstandigheid heeft ons de
afgelopen jaren geen windeieren gelegd. We hebben aan de in- en verkoopkant
wel een prachtige groep speciale partners.”
WAAR ZIJN JULLIE ÉCHT GOED IN?
“Wij zijn écht goed in het ontwikkelen en produceren van ingewikkelde samen-
gestelde verpakkingen in full colour offset met of zonder laminaat; in full colour
flexo of met een gewone post-printed flexo-bedrukking in zowel grote als kleine
aantallen. Daarnaast kunnen we de klant ook perfect ontzorgen op het gebied
van de logistiek. Geen enkel ander bedrijf in Nederland heeft al deze disciplines
en ontwikkel- en productiecapaciteit onder één, prachtig nieuw, dak!”
WILT U DE TERM ‘KLANTSPECIFIEKE VERPAKKINGEN’ EENS
TOELICHTEN?
“Als specialist in het ontwerpen en vervaardigen van verpakkingen van golf-
karton weten wij hoe je een product het best kunt verpakken en tegelijkertijd
kunt beschermen. Klantspecifiek betekent dat wij niet alleen rekening houden
met een huisstijl, maar ook met logistiek en bijvoorbeeld de verwachtingen van
klanten van onze relaties. Wij beschikken over een eigen ontwerpafdeling en
een geavanceerd machinepark waarmee hoogwaardige verpakkingsoplossingen
gemaakt worden. Omdat we het hele proces van ontwerp tot productie in eigen
beheer uitvoeren, zijn we niet afhankelijk van derden en dat werkt wel zo pret-
tig, snel en flexibel. Ook de bedrukkingsmogelijkheden zijn eindeloos: in één of
meerdere kleuren flexo, in full colour pre- of post-printed of in offset.”
HOE ZIET DE TOEKOMST ER UIT?
“We hebben de afgelopen jaren niets anders gedaan dan ontwikkelen en onder
andere nieuwe productielijnen geïmplementeerd. Vernieuwing en groei zit
ons in de genen. Het zal ook de drive om te vernieuwen zijn die ons door de
moeilijke jaren vanaf 2008 heeft getrokken. Ook zal het ontwikkelen van en
verder investeren in nieuwe productielijnen en -methodes centraal staan de aan-
komende jaren. Hierdoor creëren we voldoende productiecapaciteit waardoor
we vervolgens onze relaties altijd optimaal kunnen bedienen. Verder willen we
op korte en lange termijn met enige regelmaat nieuwe activiteiten opstarten in
onze markt. Daarbij hoort dan natuurlijk automatisch uitbreiding van ons pand
op niet al te lange termijn. Onze centrale doelstelling is om groter te groeien
door relatief klein te blijven. Dit gaan we bijvoorbeeld doen door nieuwe profit
centers op te zetten met medewerker commitment.”
WAT ZIJN DE BELANGRIJKSTE VERANDERINGEN IN UW BRANCHE?
“De snelheid waarmee wij onze relaties dienen te informeren wordt steeds meer
opgevoerd. Kwaliteitseisen gaan omhoog en een 7,5 slechts twee jaar geleden
is nu nog maar een 6-. Indien je hier niet op anticipeert dan zal een ander dit
wel voor jou doen. Streven naar de ‘9+-mentaliteit’ is dus een must en natuurlijk
een fantastisch uitdagend doel!”
P
A K K R A C H T
N R
4 2 0 1 6 11
WAT DOET INTRAPEC BETER DAN DE CONCURRENT IN DE
PERCEPTIE VAN DE KLANT?
“Een klant zal zichzelf gemiddeld gezien belangrijk voelen bij ons. Er
zit een hart in de onderneming en de lijnen zijn dermate kort dat indien
zich een probleem voordoet het geheel snel opgelost is of geregeld
wordt. Naast de inkomensgenererende factor die ieder bedrijf moet heb-
ben, zit er ook een menselijke kant aan Intrapec. Wij zijn gelieerd aan
de stichting New Day Impact. Deze stichting is een Apeldoornse organi-
satie voor ontwikkelingssamenwerking. Mensen in nood worden onder-
steund bij (bouw)projecten en -programma’s op het gebied van welzijn,
zorg en educatie. Er wordt daarbij altijd samen gewerkt met lokale part-
nerorganisaties om de verantwoordelijkheid te delen, gebruik te maken
van lokale kennis, contacten en arbeidskracht
(www.newday-impact.nl,
red.). Ik ben van mening dat veel bedrijven zich graag willen associëren
met een onderneming die niet alleen maar uit is op persoonlijk gewin.”
WAT DRAAGT INTRAPEC BIJ AAN DE CIRCULAIRE
ECONOMIE?
“Ons restkarton wordt al honderd procent gerecycled maar zoals eerder
vermeld, proberen we vorm te geven aan het idee om van restmateriaal
een innovatief product te maken. Dit proces is in volle gang. Het enige
wat ik er nu over kan zeggen is dat het een product moet worden waar
mensen echt op zitten te wachten.”
Meer informatie:
Intrapec Verpakkingen BV
Tel. 055-3682220
www.intrapec.nl