Previous Page  10 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 44 Next Page
Page Background

P

a k k r a c h t

n r

6 2 0 1 6

10

I

n t e r v i e w

STEEDS MEER BEDRIJVEN ONTDEKKEN DE VOORDELEN VAN BEDRUKTE

BANDEROLLEN OM PRODUCTEN DE GEWENSTE UITSTRALING EN PRO-

DUCTINFORMATIE MEE TE GEVEN. BRANDING BY BANDING IS EEN CON-

CEPT DAT DAAR NAADLOOS OP AANSLUIT. MACHINEBOUWER BANDALL

UIT DE MEERN EN SPECIAALDRUKKERIJ MAX AARTS UIT ENSCHEDE WER-

KEN NAUW SAMEN. PAKKRACHT IS BENIEUWD EN SPREEKT MET TWEE

ACCOUNTMANAGERS VAN BEIDE BEDRIJVEN IN HET NIEUWE BEDRIJFS-

PAND VAN BANDALL; ERIK DE ROOS (BANDALL) EN MAX WOLBERS (MAX

AARTS) NEMEN HET WOORD.

WAT HOUDT HET CONCEPT BRANDING BY BANDING IN?

Erik de Roos: “Het voordeel van Branding by Banding is dat we samen alle druk- en banderolleertechnieken in huis hebben om met de klant tot

de juiste banderolleeroplossing te komen. Banderolleren is op zichzelf niet nieuw, maar de bedrukte en goed gepositioneerde banderol is met een

enorme opmars bezig in onder andere de voedingsmiddelenindustrie. De pakkans in de winkel wordt er aanzienlijk door verhoogd. Bandall heeft de

afgelopen decennia diverse banderolleerapplicaties ontwikkeld, die wereldwijd in diverse markten worden toegepast.” Max Wolbers vult aan: “Mede

dankzij onze specialisatie in UV flexo-rotatie en digitale druktechnieken voor grote en kleine oplages zijn we marktleider als het gaat om de productie

van bedrukte banderollen. Ten aanzien van voedselveilig produceren, lopen we echt voorop. We gebruiken low migration inkten en streven voortdu-

rend naar verbetering van al onze kwaliteitsstandaarden. Daardoor hebben wij onlangs de hoogst mogelijke beoordeling (graad AA) ontvangen in de

BRC Global Standard for Packaging and Packaging Materials in de verpakkingscategorie: High Hygiëne op het gebied van Flexibele Foliën en Print

Processen. Door de unieke productiemogelijkheden van beide bedrijven te combineren, ontstaan de mooiste Branding by Banding producten.”

HOE WERKEN BANDALL EN MAX AARTS SAMEN TEN DIENSTE VAN DE KLANT?

Erik de Roos: “Er is sprake van twee bv’s, maar als het gaat om Branding by Banding, werken

we samen als één partij. Gezamenlijk maken we een honderd procent Nederlands product.

Onderling overleggen we intensief. We gaan op bezoek bij de klant om zijn wensen te inven-

tariseren en zijn productieproces te bekijken. Zowel stand-alone machines als volautomatische

machines moeten naadloos in de productielijn kunnen meedraaien.”

Max Wolbers: “Max Aarts maakt op basis van de wensen voor de productverpakking een exacte

lijntekening van de banderol. De klant beoordeelt vervolgens of alle maten en details kloppen.

Daarna wordt ook het benodigde artwork en branding materiaal van de klant verwerkt. Daarbij

is er alle ruimte om de puntjes op de i te zetten om tot het beste eindresultaat te komen.”

HOE LANG DUURT ZO’N PRODUCTIEPROCES?

Erik de Roos: “Dat hangt er helemaal van af. We maken voorbeelden en overleggen met de

klant. Als de supermarkt het product in zijn winkelprogramma op wil nemen, moeten we ons

soms aanpassen aan een strakke planning. Alles grijpt op zo’n moment in elkaar. Denk alleen

al aan de reclamefolders, waar het nieuwe product in wordt opgenomen. Zodra die folder bij

de consument ligt, moet het product in de winkel verkrijgbaar zijn. Alle inspanningen zijn

daarop gericht. Als het nodig blijkt, zetten we huurmachines van Bandall in, zodat alle dead-

lines toch gehaald worden. We gaan dus heel ver in het meedenken met de klant.”

ZORGVULDIG AFSTEMMEN MET DE KLANT IS DUS BELANGRIJK?

Erik de Roos: “Ja, op alle terreinen. Vergis je niet, we leveren ook volautomatische banderol-

leermachines die naadloos in bestaande productielijnen van de klant passen. Zeker in de vers-

industrie geldt dat ieder productieoponthoud voorkomen moet worden. Daarom hebben in de

Benelux vier monteurs op de weg die trainingen geven en onderhoud plegen om storingen te

voorkomen. Mocht er toch een probleem zijn, dan zijn ze snel ter plaatse.”

WAT IS DE MEERWAARDE VAN DE BANDEROL TEN OPZICHTE VAN HET ZELFKLE-

VENDE ETIKET?

Max Wolbers: “De banderol biedt volop ruimte voor huisstijl, voedingsinformatie, barcodes en

Max Wolbers (links) en Erik de Roos (rechts)