Previous Page  3 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 44 Next Page
Page Background

C

o l o f o n

e n

D

e

V

i s i e

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P 918971)

Vakinformatie voor de verpakkingsindustrie in food,non-food,handel en industrie

|

December 2016

|

2e jaargang no.6

|

Prijs

10,50

SPECIAL:

...

pakkracht

Special

ETIKETTEREN/

CODEREN

COVERSTORY

METAL ARTS BV

NABESCHOUWING

PI2016 & ALL4PACK

P

a k k r a c h t

n r

6 2 0 1 6

3

Vakinformatie voor de verpakkings-

industrie in food, non-food, handel

en industrie

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.pakkracht.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Else Witten (hoofdredacteur)

e.witten@gpmedia.nl

Charlotte Swagten (redacteur)

c.swagten@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Verkoopleider: Gerdo van de Peppel,

g.peppel@gpmedia.nl

Media-adviseurs:

Emiel Bruning,

e.bruning@gpmedia.nl

Jeroen Koebrugge,

j.koebrugge@gpmedia.nl

Bert de Vries,

b.devries@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit­

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

(excl. 6% BTW)

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever

Pakkracht besteedt de grootst mogelijke

aandacht aan de juistheid van de informa-

tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-

men. Fouten zijn echter niet volledig uit

te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook op

geen enkele wijze verantwoordelijk voor

schade, van welke aard ook, die is ontstaan

als gevolg van handelingen en/of beslis-

singen die gebaseerd zijn op de bedoelde

informatie.

De decembermaand is een drukke periode volgepland met de laatste verplichtingen

van 2016. Decemberstress wordt het ook wel genoemd. Daarentegen is het bij uitstek

de maand waarin verpakkingen in de schijnwerpers staan. Er moeten cadeaus gekocht

worden, die het liefst zo mooi mogelijk zijn verpakt.

Hoe leuk zou het zijn als de cadeauverpakking ook nog eens allerlei technische

snufjes bevat? Scan de verpakking met je smartphone en je hebt in een klap alle

informatie over het product. Active packaging, intelligent packaging, smart packaging,

smart labeling, allemaal begrippen die steeds belangrijker zijn geworden in de verpak-

kingsbranche. Het is dé manier geworden om awareness te creëren bij de klant. Veel

beurzen, congressen en bedrijven besteden er de laatste tijd dan ook behoorlijk wat

aandacht aan.

Zo stond ‘Active & Intelligent packaging’ centraal op het internationale AIPIA-congres

afgelopen november in Amsterdam, waar ruim dertig sprekers hun visie deelden over

de innovaties in de branche, waaronder interactieve media en virtual reality (VR).

Thorsten Wischnewski van Rako Group vatte het in zijn presentatie mooi samen:

“Tag, tap & be digital!” Tijdens All4Pack in Parijs gooide het verpakkingsbedrijf Geppia

eveneens hoge ogen met een virtual packaging-line. Met een VR-bril hoeft de klant

niet meer naar het bedrijf te komen om de machine in real life te zien. Door middel

van deze technologie is het mogelijk om alle producten uit het assortiment te zien en

het productieproces van dichtbij te ervaren.

Deze speciale editie van Pakkracht over coderen en etiketteren past mooi binnen deze

technologische verpakkingstrend. Etiketteren is niet meer zoals het is geweest. Veel

Nederlandse verpakkingsbedrijven zijn druk bezig om bij te blijven met de nieuwste

technologieën op het gebied van smart packaging en design. Een interactieve verpak-

king kan ervoor zorgen dat de consument betrokken wordt, de merkbeleving stijgt en

verhoogt de kans dat hij of zij loyaal aan het merk blijft. Daarnaast brengt het ook

voordelen voor het bedrijf zelf. Belangrijke data over het consumentengebruik kun-

nen bijvoorbeeld verzameld en geanalyseerd worden. Bovendien kan de organisatie

door alle beschikbare data efficiënter produceren en de voorraad van het product

makkelijker reguleren.

Al met al zijn er legio nieuwe mogelijkheden door de revolutie die nu in de verpak-

kingsindustrie plaatsvindt. Pakkracht zit bovenop dit nieuws en is dan ook aanwezig

bij alle belangrijke evenementen. Op naar een nieuw jaar vol technologische hoog-

standjes, nieuwe verpakkingstrends en boeiende evenementen!

Veel leesplezier gewenst met deze laatste

uitgave van Pakkracht in 2016!

Hoofdredacteur vaktijdschrift Pakkracht

e.witten@gpmedia.nl

DE VISIE

Else Witten

“TAG, TAP & BE DIGITAL!”