B
e d r i j f s p r o f i e l
GAAT U MEE OP PRODUCT EXPERIENCE?
CONCEPTONTWIKKELING, MERKDESIGN
ÉN VERPAKKINGSONTWIKKELING!
Product Experience is gespecialiseerd in het ontwikkelen van concepten, merken en verpakkingen.
Tielen vindt het proces van het bedenken van nieuwe of het doorontwikkelen van bestaande verpakkin-
gen de grootste, maar vooral de leukste uitdaging. “Het proces begeleiden binnen een bedrijf met een
team van enthousiaste medewerkers levert veel positieve energie op”, aldus Ron Tielen. “In de meeste
gevallen leidt dat tot de creatie van unieke verpakkingen met een helder communicatief ontwerp welke
bij de gewenste doelgroep aansluit. We bieden ondersteuning bij het innovatieproces als een creatieve
en realistische schakel tussen producent en consument. Bij product- en verpakkingsinnovaties is het
belangrijk om de ideale vertaalslag te maken tussen product, verpakking en eindgebruiker.”
SAMEN MET ONDERNEMERS STIMULERINGSREGELINGEN AANBOREN!
“Product Experience versterkt de positie van agro- en foodondernemers met vernieuwende product-
markt combinaties (PMC’s). We maken bestaande en nieuwe kansen inzichtelijk en bieden een gedegen
aanpak voor de ontwikkeling en introductie van het product, verpakking en/of merk. Voor deze vorm
van innovatie zijn vaak interessante stimuleringsregelingen van de overheid beschikbaar. Per branche is
dat verschillend, maar wij zoeken dat graag voor potentiële opdrachtgevers uit. Ook dat is een mooie
manier om een samenwerking te starten. De stimuleringsregelingen zorgen ervoor dat een ondernemer
STERK IN HET ONTWIKKELEN VAN CREATIEVE VERPAKKINGEN IN DIVERSE MATERIALEN MET EFFECTIEVE COM-
MUNICATIE, VORMGEVING EN MERKBELEVING. DAT IS IN ÉÉN ZIN SAMENGEVAT WAT PRODUCT EXPERIENCE
U TE BIEDEN HEEFT VOLGENS DE WEBSITE. NA ONS GESPREK MET EIGENAAR RON TIELEN KOMEN WIJ TOT
DE CONCLUSIE DAT HIJ HEEL KNAP IN DEZE KORTE ZIN AL ZIJN ERVARING, CREATIVITEIT EN VAKKENNIS
HEEFT SAMENGEVAT. VOLGENS TIELEN BEGINT HET SUCCES VAN EEN SUCCESVOLLE VERPAKKING BIJ DE
ONTWIKKELING VAN EEN GOED CONCEPT. EENVOUD IS DAARBIJ EEN BELANGRIJK SLEUTELWOORD. HET
VERGT NAAST CREATIVITEIT EEN SCHERPE DEFINITIE VAN DE DOELGROEP, DOELSTELLING, ACTUELE MARKT-
KENNIS EN CONSUMER INSIGHTS. EEN STERK MERK MOET EEN VERHAAL VERTELLEN EN KLANTEN VERBIN-
DEN. KERNWOORDEN ALS WAARDEN, VORMGEVING EN BELEVING VORMEN DAARIN DE BASIS!
Ron Tielen
P
a k k r a c h t
n r
6 2 0 1 6
40