Previous Page  41 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 41 / 44 Next Page
Page Background

eerder geneigd is om zich buiten de gebaande paden

te begeven. In de meeste gevallen zorgt dat naast extra

omzet, vaak ook voor nog meer ideeën.”

Tielen, die een HBO-opleiding Food Design &

Innovations met specialisatie Food Packaging in 2009

afrondde, heeft een breed netwerk aan specialisten.

Hierdoor kan zijn bedrijf voor bijna elke uitdaging een

passende oplossing bieden die naadloos aansluit bij de

vraag of wens van de klant: “Deze flexibele manier van

samenwerken is bijzonder efficiënt in uitvoering, resul-

taat en kosten. We vinden elke klant belangrijk en onder-

houden korte lijntjes en kunnen daardoor zeer snel en

efficiënt schakelen. Ook wanneer er bij een externe partij

iets fout dreigt te gaan, lukt het heel vaak om dit tijdig te

corrigeren. We kunnen een brede rol vervullen voor klan-

ten op het gebied van conceptontwikkeling, design en

reclame, fotografie en foodstyling, merkontwerp, verpak-

kingsontwerp en agro- en foodmarketing.”

THE BIRD FAMILY®

Naast Product Experience is Tielen in 2011 samen met

John van Helden gestart met de ontwikkeling van een

nieuw concept voor buitenvogels. Ron Tielen: “Het con-

cept is gebouwd op een aantal pijlers die ouders en kind

de natuur laten beleven en ontdekken. Na een intensief

onderzoeks- en ontwikkeltraject heeft dit in 2012 geleid

tot een nieuw bedrijf (Faunatics BV). In 2013 hebben we

vervolgens het merk The bird family® gelanceerd bin-

nen een groot aantal tuincentra en speciaalzaken. Met

deze familie ontdekt het hele gezin de natuur op een,

educatieve maar vooral leuke manier. De productie vindt

volledig plaats in Nederland, waarbij we gebruikmaken

van reststromen uit diverse sectoren en deze verwerken

tot hoogwaardige producten. Deze producten worden

voor een deel vervaardigd door sociale werkplaatsen en

zorgboerderijen. Hierbij streven we erna de zelfredzaam-

heid van deze organisaties te vergroten zodat ze minder

afhankelijk worden van gemeentelijke gelden en giften.

De uitrol van het gehele productassortiment wordt ver-

zorgd door My Seasons Home & Garden, een onderdeel

van Pokon Naturado.”

WIJ MAKEN NIEUWE KANSEN INZICHTELIJK!

“Een producent of specialist waar wij als Product Experience mee samenwerken moet

betrouwbaar, nauwkeurig en vooral efficiënt zijn. Daarnaast is flexibiliteit natuurlijk een

inkopper, maar van groot belang. Wij zijn vooral sterk in het inzichtelijk maken van nieuwe

kansen en om deze vervolgens te vertalen naar concrete doelen, producten of diensten.

Daarnaast maken we graag de vertaling naar nieuwe product-marktcombinaties met een unie-

ke vorm van communicatie, merkenbouw en verpakkingsontwerp.”

“Op korte termijn willen we onze basis breder maken en daardoor het klantenbestand verder

uitbreiden. Op de langere termijn willen we vooral aansluiting houden en het liefst voorop

lopen als het gaat om technische mogelijkheden en ontwikkelingen op het gebied van verpak-

king, materialen en internetdiensten.

Blijven vernieuwen en ontwikkelen is een must als creatieve uitvoerders. Dat is de manier

waarop we kunnen blijven inspelen op klant specifieke vragen en wensen. Het leveren van

maatwerk wordt in de toekomst steeds belangrijker door onder andere gepersonaliseerde com-

municatie. Je ziet in onze branche al veranderingen die sneller gaan dan men over het alge-

meen denkt. Dit zijn zaken zoals digitalisering en internet of things, nieuwe materialen met

unieke eigenschappen en productietechnieken. Daarbij komen ook nog eens de veranderende

consumentenbehoeften kijken. Mooi, interessante en leuke uitdagingen dus…”

RESTSTROMEN WORDEN HOOGWAARDIGE PRODUCTEN

“Een mooi voorbeeld dat ontwikkelingen en de bijbehorende strategieën en technieken snel

gaan, is dat ik in 2011 graag reststromen van voedingsbedrijven wilde verwerken om deze te

verwerken tot hoogwaardige producten. In 2013 is dat gelukt met The bird family’. Inmiddels

staan we aan de vooravond om ook de onlinewereld daarvoor uit te rollen. Een heel nieuw

avontuur waarbij we geheel nieuwe expertises en dus samenwerkingen moeten aanboren.

Daarnaast hebben veel ontwikkelingen een duurzaam karakter. Dit kan op het gebied van

materialen, grondstoffen en productietechnieken. Consumenten verwachten in toenemende

mate transparantie van producenten en hebben behoefte aan goede informatievoorziening.

Internet zal voor veel veranderingen blijven zorgen en biedt veel kansen voor ondernemers

die daar nu nog niet actief zijn.”

HET ´EI´ GAAN WE WEER OP DE KAART ZETTEN!

“Samen met zeven consortiumpartners zijn we heel erg druk met Dutch Future Egg. Dit is een

innovatieplatform voor de legpluimveesector. Dit is zo’n voorbeeld van een stimuleringsrege-

ling die mede mogelijk gemaakt is door de provincie Noord-Brabant, OPZuid en het Europees

Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO). Een project waarbij we weer waarde gaan geven

aan het Nederlandse ei met producten die aansluiten bij de veranderende consumentenbe-

hoeften.”

Meer info:

Product Experience

Tel. 06-44 96 89 58

www.productexperience.nl

P

a k k r a c h t

n r

6 2 0 1 6

41