P
a k k r a c h t
n r
6 2 0 1 6
35
A
l l
4 P
a c k
P
a r i j s
DE VERNIEUWDE EDITIE VAN DE FRANSE VERPAKKINGS-
BEURS ALL4PACK VOND PLAATS VAN 14 TOT EN MET
17 NOVEMBER IN EXPOSITIECENTRUM PARIS NORD
VILLEPINT. DE BEURS IS AL JAREN EEN BELANGRIJKE OPE-
RATIONELE OMGEVING VOOR PACKAGING, PROCES-
SING, PRINTING EN HANDLING. ONDER HET NIEUWE
MOTTO ‘LET’S BE CREATIVE’ WERD DE BEURS DIT JAAR
VOOR HET EERST IN EEN NIEUW JASJE GEPRESENTEERD.
SUCCESVOL ONDER HET MOTTO
All4Pack Parijs
‘LET’S BE CREATIVE!’
De beurs behoort tot de grootste platforms in de verpakkingsindustrie op het
gebied van innovatie, informatie en business. Er werden bijna 88.000 profes-
sionals uit wel honderd verschillende landen ontvangen in het congrescentrum
Paris Nord Villepinte in Parijs. Naast de grote opkomst was er een merkbare ver-
betering van de bezoekerskwaliteit van de 2016-editie, mede dankzij topkopers
en professionals met grote investeringsplannen. De verpakkingsspecialisten kon
zich laten informeren en inspireren bij de 1500 exposanten en internationale
bedrijven. De nieuwe naam duidt op de manier waarop de beurs het licht
schijnt op de globale verpakkingsketen, van grondstoffen tot intralogistiek en
de verzending van orders.
FACELIFT
Niet alleen de naam, maar ook de indeling van de beurs heeft een facelift
ondergaan. Zo zijn er veel nevenactiviteiten georganiseerd. Bij het Best Pack
4.0-evenement werden projecten geëtaleerd waarin een nieuw inzicht geboden
werd op het gebied van de technologische voorruitgang in de verpakkingsindu-
strie. Andere belangrijk thema’s die aan bod kwamen, waren de strijd tegen de
verspilling van materialen en de verpakking als booster voor de supply chain
en e-commerce.
BELANGRIJKE DELEGATIE
All4Pack 2016 werd tevens gekenmerkt door een aantal officiële bezoeken
van belangrijke gasten. Zo was er dit jaar voor het eerst bezoek van mevrouw
Martine Pinville, de Franse Staatssecretaris voor handel, ambacht, consumptie
en de maatschappelijke en solidaire economie. De beurs ontving ook een aan-
tal delegaties uit landen als Congo, Duitsland, Israël, Japan, Rusland, Tunesië en
Turkije. Daarnaast verschenen er meer dan tweehonderd opinieleiders en zake-
lijke leiders op de TV-stage en in de Partners Forum. Ze droegen bij aan pro-
gramma’s en debatten gewijd aan de innovaties van de exposanten en praatten
over de hoofdonderwerpen van de show, zoals smart packaging, e-commerce
en omni-channel distribution.
WINNAARS VAN DE INNOVATION AWARDS
Een van de hoogtepunten van de beurs was natuurlijk de uitreiking van de
Innovation Awards 2016. Het Pack Experts Comité van de internationale vak-
beurs kwam op dinsdag 25 oktober al bijeen om de prijswinnaars te bepalen.
De Innovation Awards 2016 voor de winnaars van 2016
De innovaties zijn voorgelegd aan de internationale vakjury gecoördineerd
door Annette Freidinger-Legay, een internationale verpakkingsdeskundige en
consultant voor All4Pack.
De ‘Pack Experts’ Innovation Awards werden op de eerste dag van de Parijse
beurs daadwerkelijk aan de winnaars overhandigd. All4Pack richt hiermee de
schijnwerpers op bedrijven met een bijzonder innovatievermogen en onder-
strepen de opmerkelijke wendbaarheid van alle sectoren voor verpakking en
intralogistiek. Onder de 250 noviteiten die door de exposanten zijn aangemeld,
werden veertig noviteiten geselecteerd en gepresenteerd in de Pack Innovation
beursruimte. Uiteindelijk zijn er negen innovaties beloond met een award,
verdeeld over vier categorieën.
• Grondstoffen en verbruiksgoederen / Accessoires en onderdelen / Verpakking
en containers
• Machines / Systemen / Equipment
• Dienstverlening / Software
• Equipments/ Software / Automatisering/ Diensten voor lifting, material
handling, opslag en logistiek
Meer informatie: Promosalons, tel. 020-4620020
www.promosalons.nlen
www.all4pack.com