3
second
skin
Vakinformatie voor de totale
Lingerie- en Badmodebranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.:
(+31) (0)24 3246146
Fax:
(+31) (0)24 3246144
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.second-skin.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Esther Vervaet (hoofdredacteur)
e.vervaet@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMirjam Voots (media-adviseur)
m.voots@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor
het Advertentiewezen, gedeponeerd ter
griffie van de Arrondissementsrecht-
banken en bij de Kamers van Koop-
handel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: (+31) (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
Second Skin besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet
volledig uit te sluiten. De uitgever en
de auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade,
van welke aard ook, die is ontstaan als
gevolg van handelingen en/of beslis-
singen die gebaseerd zijn op de bedoel-
de informatie.
second skin
C O L O F O N
Inhoud Second Skin nr. 1, 2015
Interview Rasmus Johanson, CEO Femilet
p.10
In 2010 werd Femilet overgenomen door de Franse Chantelle-groep. In de loop der
jaren heeft het Deense merk zich ontwikkeld tot een marktgerichte onderneming
met een focus op design, verkoop en marketing. De lingerie, badmode en nachtkle-
ding worden ontworpen door Femilets eigen designteam. De herkenbare zuivere
Deense stijl is dan ook niet te missen. Het merk onderscheidt zich door ronde pas-
vormen en de expertise in grote maten. Het biedt naar eigen zeggen een ‘excellent
value for money’. Second Skin sprak met Rasmus Johanson, CEO van Femilet over
deze ‘excellent value’, de doelgroep, het merk en de Nederlandse markt.
Coverstory Maidenform
p.20
Dagelijks draagcomfort en weten dat je er goed uit ziet. Dat was de doelstel-
ling bij het ontwikkelen van deze nieuwe telg van de One Fab Fit familie binnen
Maidenform. Het resultaat is een beha met een luxe, rijke uitstraling. Modern,
comfortabel en passend bij elke outfit en bij elk moment van de dag.
Interview Trudy Pijnacker, manager operations Leg Avenue
p.40
Leg Avenue is een supervrouwelijk merk dat er naar eigen zeggen voor zorgt dat
iedere vrouw zich betoverend mooi voelt en straalt van het zelfvertrouwen. Trudy
Pijnacker is Manager Operations bij het merk en vertelt ons er meer over. “Met
ons team kijken we dagelijks naar de positieve kanten in de markt en maken we
sterke, trendy en innovatieve producten. We staren ons niet blind op concurrentie
maar focussen op de toekomst. Wij kunnen ons daarbij gelukkig prijzen dat wij een
onderscheidend merk zijn.”
Interview Sabine Kirchner, marketing manager bij Beate Uhse
p.49
Beate Uhse is een internationaal opererende onderneming met meer dan 750
medewerkers in meer dan twaalf Europese landen. Als een van de toonaangevende
bedrijven in de erotiek-branche, heeft Beate Uhse een grote naamsbekendheid.
In alle activiteiten staan klanten en hun behoeftes centraal. Het bedrijf staat voor
levenslust en plezier. De groothandel van Beate Uhse heeft meer dan zeventig
medewerkers en is gevestigd in Almere met een groot logistiek distributiecentrum.
Sabine Kirchner is de marketing manager en vertelt ons meer over het merk en de
toekomstplannen.
DE VISIE
Voor u ligt het eerste exemplaar van het nieuwe jaar. Dit is niet zomaar een eer-
ste nummer, maar een beurseditie met informatie over LingeriePRO en de geheel
vernieuwde Bodyfashion Tradefair. In het midden van dit tijdschrift vindt u de plat-
tegronden van The Cube Centre en Fashion Dôme waar 8, 9 en 10 februari alle
leveranciers hun deuren openen voor een nieuw inkoopseizoen. Omdat dit ook voor
u een nieuwe locatie is, hebben we uitneemexemplaren gemaakt zodat u deze kunt
meenemen naar de beursvloer. Ook zijn ze online te raadplegen door het scannen
van de QR-code.
Niet alleen op beursgebied zijn er dit jaar ontwikkelingen gaande, ook bij Second
Skin zijn er veranderingen doorgevoerd die per 2015 van kracht zijn. Zo verschijnen
we niet zes, maar vier keer. In deze edities willen we ons nóg meer focussen op u als
ondernemer door relevante informatie te delen over nieuwe collecties en beurzen,
de roots van interessante merken te bespreken, handige tips aan te reiken voor suc-
cesvol ondernemen (zie bijvoorbeeld onze nieuwe storecheck-rubriek op pagina 33)
en bovenal een bron te zijn van alles wat zich in de bodyfashionbranche afspeelt.
Ook al liggen we nu minder vaak bij u op de deurmat, we houden u uiteraard nog
steeds op de hoogte via
www.second-skin.biz.Deze website wordt dagelijks voorzien
van relevant nieuws. Liever persoonlijk contact? Mail ons dan via onderstaand adres
of zoek ons op tijdens aankomende beurzen, wij ontmoeten u graag!