DE WAARDEN
Het familiegevoel dat Eskimo uitstraalt, past binnen
de vijf waarden die Dirk en Ingrid voor ogen hebben
met het merk. “We toetsen alles dat we doen voor
Eskimo aan de waarden ‘heritage’, ‘close to me’,
‘together’, ‘now’ en ‘pure’”, aldus Dirk. “Hierdoor
creëren we geloofwaardigheid van het merk”, zegt
Ingrid. “Onze klanten herkennen ons bijvoorbeeld
aan het gebruik van het pure en zuivere katoen in
het ondergoed en in de nachtkleding. We hebben
historisch mooie kwaliteit in onze producten en dat
is tot op de dag van vandaag nog belangrijk.”
HERITAGE
“We hebben een merk met een lange geschiedenis,
veel mensen kennen Eskimo nog van vroeger en die
associëren het merk met hun kindertijd. We zitten
in het hart van veel consumenten, die associëren
Eskimo met hun leuke pyjamamomenten van vroe-
ger”, zegt Dirk. “Daarnaast zit het erfgoed ook in de
materialen uit het verleden die we nu nog inzetten
in de collecties”, vult Ingrid aan. “Zo gebruikten we
eerder rib-katoen en die stof passen we nu in de
nachtmode toe.”
CLOSE TO ME EN PURE
“De nachtkleding en het ondergoed van Eskimo zit
letterlijk dicht op de huid van de consumenten”,
gaat Ingrid verder. “Daarnaast zijn onze producten
laagdrempelig en toegankelijk voor een brede doel-
groep. In de leeftijd van 0 tot 99 vinden mensen
pyjama’s en ondergoed bij ons. Ook is het heel
draagbaar en is de prijs-kwaliteitsverhouding goed.”
De nachtmode van Eskimo kenmerkt zich door
de puur-en zuiverheid van het design en ontwerp,
volgens Dirk. “De designs zijn niet te druk, maar
hebben wel fijne afwerkingen en de kwaliteit van het
pure katoen is heel goed.”
TOGETHER EN NOW
“Eskimo staat voor het samen beleven van het pro-
duct”, vertelt Dirk. “Nachtmode staat voor met z’n
allen ontbijten en rondhangen in de pyjama met
de hele familie. Het zorgt voor een generatie-over-
stijgende band. We leven in een turbulente wereld,
waarin we graag vaste waarden willen waar we ons
aan vast kunnen houden. Binnenshuis is het dan heel
fijn om even dat cocon-gevoel te hebben en dat ver-
sterken wij dan met zachte materialen zoals velours
en modal in de winter. Ook zorgen we ervoor dat het
‘samen’-gevoel terugkomt in de fotoshoots van onze
collecties bijvoorbeeld, dan staat er een heel gezin
op de foto, soms inclusief grootouder.”
“Daarnaast staat het Belgische merk ook voor het ‘heden’”, sluit Ingrid de waarden af. “Onze kleding ver-
tegenwoordigt het heden en gaat ook mee met de tijd. We willen niet alleen maar terugblikken op het ver-
leden, maar we hoeven ook geen avant-garde-producten te maken”, aldus de directeur. “We willen relevant
blijven en kijken daarom ook veel naar trends in de samenleving. Onze styling-afdeling is veel bezig met
de actualiteit en we hebben ook ontwerpers van diverse generaties. Daardoor blijven we ons vernieuwen.”
DODOO BY ESKIMO EN ESKIMO NIGHTLIFE
“Om ons te blijven ontwikkelen, hebben we twee nieuwe merken in het leven geroepen”, vertelt Dirk trots.
“We presenteren in januari 2016 voor het vierde jaar op rij de nieuwe collecties voor de merken Eskimo
Nightlife en Dodoo by Eskimo.” Deze merken zijn meer trendy en edgy, volgens het duo. “De merken zijn
als het ware onze speeltuin. Hierin kunnen we net wat meer afwerkingsdetails kwijt en maken we meer een
studie van de materialen”, aldus Ingrid.
JUBILEUM
In 2016 bestaat Bonneterie De Groote/ Eskimo 110 jaar en dat willen Ingrid en Dirk groots vieren. “We kun-
nen er nog niet al te veel over zeggen, maar er komt in ieder geval een speciale verjaardagscollectie voor
Eskimo. Hierin zal de leefwereld van het ondergoed en de nachtkleding samenkomen, net als ‘heritage’ en
de moderne inslag. In de tweede helft van 2016 komt de collectie uit en het wordt uiteindelijk een ultieme,
mooie basiscollectie. We vieren ons jubileum met een perfecte combinatie van alles wat Eskimo in huis
heeft.”
LINGERIEBEURZEN
Bonneterie de Groote/ Eskimo staat op LingeriePRO en BodyFashion Tradefair. Op LingeriePRO staat het
merk op 31 januari en 1 februari 2016 op stand D210. Tijdens de Bodyfashion Tradefair van 14 tot en met
16 februari in The Cube Bodyfashion Center in Almere, staat het bedrijf in de permanente showroom op
stand C2.17.
Meer informatie:
Bonneterie De Groote/ Eskimo
Tel. +32 (0)92 727878
www.eskimo.beS
E C O N D
S
K I N
N R
1 2 0 1 6 11
‘We zitten in het
HART
VAN VEEL
CONSUMENTEN
’