Previous Page  9 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 52 Next Page
Page Background

‘Ik haal mijn INSPIRATIE

UIT

KUNST

,

NATUUR

EN

ARCHITECTUUR

I

N T E R V I E W

S

E C O N D

S

K I N

N R

1 2 0 1 6 9

JE HEBT COLLECTIES VOOR MERKEN ALS HUGO BOSS, MAX MARA

EN DONNA KARAN ONTWORPEN. WAAROM HEB JE NU VOOR

WOLFORD GEKOZEN OM MEE TE WERKEN?

“Ik ben geïntrigeerd door Wolfords geschiedenis van innovatie en door de toe-

komstvisie. De combinatie van technologie, geavanceerde ideeën en een stijl

die tijdloos is, zijn manieren van werken naar mijn hart. De producten van

Wolford zijn ook altijd al duurzaam geweest. Dat maakt het voor mij gemakke-

lijk om me helemaal te identificeren met de wereld van Wolford.”

HOE ZORG JE ERVOOR DAT JE EEN MERK JE EIGEN TOUCH MEE-

GEEFT? EN HOE ZORG JE ERVOOR DAT DIE OVEREENKOMT MET DE

STIJL VAN WOLFORD?

“Mijn stijl is vrouwelijk, licht en puur. Ik hou van luxe voor dagelijks gebruik. Ik

ontwerp multifunctionele love pieces en dat is een zeer natuurlijke match met

de stijl van vandaag de dag en de toekomstige Wolford-stijl.”

HET ROLMODEL VAN WOLFORD IS DE MODERNE VROUW. HOE

ZIEN MENSEN DAT TERUG IN JE DESIGNS?

“Ik probeer en test alles zelf. Elk stuk dat ik ontwerp is niet alleen mooi, licht en

zacht op de huid, maar het is ook gemakkelijk te dragen en te gebruiken. Alle

stijlen zijn geschikt voor op reis en zijn wasbaar.”

HOE WERKT HET CREATIEVE PROCES WANNEER JE AAN HET ONT-

WERPEN BENT? BRAINSTORM JE MET ANDEREN OF WERK JE MEER

ALLEEN?

“Mijn inspiratie haal ik uit kunst, architectuur en de natuur. Het begint vaak met

een klein stukje of een inspirerend product en van daaruit gaat het lopen. Het

meest spannende gedeelte voor mij is het passen. Het is dan alsof het materiaal

tot leven komt.”

KUN JE ONS WAT MEER VERTELLEN OVER DE PURE 10 TIGHTS.

WAT MAAKT DEZE PANTY’S ZO BIJZONDER?

“De Pure 10 Tights en Pure 50 Thights zijn onze wereldinnovaties. Dit zijn de

eerste gelijmde panty’s en de zoom is extreem dun en flexibel. Onder strakke

kleding is de panty onzichtbaar en de nieuw ontwikkelde garen geven een heel

zacht gevoel op de huid.”

JE BENT NIET ALLEEN DE DESIGNER VAN DE COLLECTIES, MAAR

JE GEEFT OOK ADVIES OVER DE MERKIDENTITEIT VAN WOLFORD.

WAAR LET JE OP IN DAT ADVIES?

“Alles wat met Wolford te maken heeft, gaat langs mij; van een nieuw winkel-

design tot aan de verpakkingen en de presentatie van Wolford online. Ik zorg

ervoor dat alles op één lijn zit.”

De eerste herfst/wintercollectie 2016/2017 die Grey Semour heeft ontworpen

wordt gepresenteerd op LingeriePRO. Wolford staat in stand C210.

Meer informatie:

Wolford Nederland B.V.

Tel. +31 (0)20 6641840

www.wolford.com

WOLFORD HEEFT EEN NIEUWE CREATIVE DIRECTOR: GRIT SEYMOUR. ZE HEEFT HET ONTWERP VAN DE NIEUWE COLLECTIES OP ZICH GENO-

MEN EN VERVULT DAARNAAST EEN ADVISERENDE ROL OVER DE ALGEHELE MERKIDENTITEIT VAN WOLFORD. IN DIT INTERVIEW VERTELT GRIT

OVER HAAR NIEUWE POSITIE BIJ HET BEDRIJF EN OVER DE KRACHT VAN WOLFORD.