‘Ik haal mijn INSPIRATIE
UIT
KUNST
,
NATUUR
EN
ARCHITECTUUR
’
I
N T E R V I E W
S
E C O N D
S
K I N
N R
1 2 0 1 6 9
JE HEBT COLLECTIES VOOR MERKEN ALS HUGO BOSS, MAX MARA
EN DONNA KARAN ONTWORPEN. WAAROM HEB JE NU VOOR
WOLFORD GEKOZEN OM MEE TE WERKEN?
“Ik ben geïntrigeerd door Wolfords geschiedenis van innovatie en door de toe-
komstvisie. De combinatie van technologie, geavanceerde ideeën en een stijl
die tijdloos is, zijn manieren van werken naar mijn hart. De producten van
Wolford zijn ook altijd al duurzaam geweest. Dat maakt het voor mij gemakke-
lijk om me helemaal te identificeren met de wereld van Wolford.”
HOE ZORG JE ERVOOR DAT JE EEN MERK JE EIGEN TOUCH MEE-
GEEFT? EN HOE ZORG JE ERVOOR DAT DIE OVEREENKOMT MET DE
STIJL VAN WOLFORD?
“Mijn stijl is vrouwelijk, licht en puur. Ik hou van luxe voor dagelijks gebruik. Ik
ontwerp multifunctionele love pieces en dat is een zeer natuurlijke match met
de stijl van vandaag de dag en de toekomstige Wolford-stijl.”
HET ROLMODEL VAN WOLFORD IS DE MODERNE VROUW. HOE
ZIEN MENSEN DAT TERUG IN JE DESIGNS?
“Ik probeer en test alles zelf. Elk stuk dat ik ontwerp is niet alleen mooi, licht en
zacht op de huid, maar het is ook gemakkelijk te dragen en te gebruiken. Alle
stijlen zijn geschikt voor op reis en zijn wasbaar.”
HOE WERKT HET CREATIEVE PROCES WANNEER JE AAN HET ONT-
WERPEN BENT? BRAINSTORM JE MET ANDEREN OF WERK JE MEER
ALLEEN?
“Mijn inspiratie haal ik uit kunst, architectuur en de natuur. Het begint vaak met
een klein stukje of een inspirerend product en van daaruit gaat het lopen. Het
meest spannende gedeelte voor mij is het passen. Het is dan alsof het materiaal
tot leven komt.”
KUN JE ONS WAT MEER VERTELLEN OVER DE PURE 10 TIGHTS.
WAT MAAKT DEZE PANTY’S ZO BIJZONDER?
“De Pure 10 Tights en Pure 50 Thights zijn onze wereldinnovaties. Dit zijn de
eerste gelijmde panty’s en de zoom is extreem dun en flexibel. Onder strakke
kleding is de panty onzichtbaar en de nieuw ontwikkelde garen geven een heel
zacht gevoel op de huid.”
JE BENT NIET ALLEEN DE DESIGNER VAN DE COLLECTIES, MAAR
JE GEEFT OOK ADVIES OVER DE MERKIDENTITEIT VAN WOLFORD.
WAAR LET JE OP IN DAT ADVIES?
“Alles wat met Wolford te maken heeft, gaat langs mij; van een nieuw winkel-
design tot aan de verpakkingen en de presentatie van Wolford online. Ik zorg
ervoor dat alles op één lijn zit.”
De eerste herfst/wintercollectie 2016/2017 die Grey Semour heeft ontworpen
wordt gepresenteerd op LingeriePRO. Wolford staat in stand C210.
Meer informatie:
Wolford Nederland B.V.
Tel. +31 (0)20 6641840
www.wolford.comWOLFORD HEEFT EEN NIEUWE CREATIVE DIRECTOR: GRIT SEYMOUR. ZE HEEFT HET ONTWERP VAN DE NIEUWE COLLECTIES OP ZICH GENO-
MEN EN VERVULT DAARNAAST EEN ADVISERENDE ROL OVER DE ALGEHELE MERKIDENTITEIT VAN WOLFORD. IN DIT INTERVIEW VERTELT GRIT
OVER HAAR NIEUWE POSITIE BIJ HET BEDRIJF EN OVER DE KRACHT VAN WOLFORD.