Previous Page  11 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 52 Next Page
Page Background

S

E C O N D

S

K I N

N R

2 2 0 1 5 11

“Deze onafhankelijkheid maakt dat we continu kunnen investeren in nieuwe

technieken, designs en materialen. Hierdoor kunnen we zeer innovatieve

designs ontwikkelen met een scherp oog voor detail en de perfecte pasvorm.

Doordat we alle know-how in huis hebben weten we hoe we luxe stoffen kun-

nen verwerken in een betaalbaar product en hierdoor kunnen we een uitste-

kende ‘value for money’ bieden.”

Natuurlijk zijn we allemaal erg nieuwsgierig naar de plannen die Selmark heeft

rondom de veertigste verjaardag. Wat zal er in Nederland en België rondom

deze gebeurtenis plaatsvinden?

“We zijn in meer dan vijftig landen aanwezig en uiteraard willen we onze

verjaardag met iedereen vieren. We hebben veel activiteiten in petto, ieder

afgestemd op het betreffende land. Zo worden er drie grote shows gehouden in

Madrid, Hong Kong en Mexico. In Antwerpen en Almere zijn we aanwezig op

de zomerbeurzen en daar houden we een casual evenement met onze retailers.

Daarnaast vindt er een promotionele campagne plaats in alle Benelux-winkels.

Uiteraard kan een Spaans tintje hierbij niet ontbreken dus onze prachtige

producten zullen worden gecombineerd met iets typisch Spaans zoals Cava.”

“We zijn niet van plan om een speciale ‘anniversary’-collectie te maken. In

plaats daarvan gaan we juist terug naar het verleden en bekijken we onze ‘sig-

nature pieces’ die bijgedragen hebben aan de groei van het merk door de jaren

heen. Het wordt een echte viering van de oorsprong van Selmark en tevens een

moment waarbij we stilstaan bij het DNA van het merk.”

Indien een retailer geïnteresseerd is in Selmark-producten, welk assortiment

raadt u dan aan om mee te starten?

“Veel retailers hebben de neiging om te starten met fashion-collecties. Wij bie-

den in iedere collectie twee of drie seizoenskleuren en twee basiskleuren aan.

Hierdoor hebben klanten veel keuze om hun aanbod aan te passen naar eigen

wens. Zodra retailers bekend zijn met onze pasvorm en onze werkwijze als

leverancier vergroten ze vaak het basis-assortiment. Ervaring leert ons dat veel

retailers hun Selmark-aanbod vergroten zodra ze klant zijn. Service, betrouw-

baarheid en loyaliteit staan bij ons hoog in het vaandel.”

Ziet u Selmark als een trendsetter of als trendvolger?

“We zijn marktleider in Spanje en Portugal en hebben veel bekendheid in

andere landen. Maar er zijn uiteraard ook landen waar we minder bekend zijn.

Ons streven is niet om een trendsetter te zijn. Onze basics kunnen het beste

worden omschreven als ‘fashionable dailywear’. Ons concept is basislingerie

met bijzondere details. Vrouwen willen zich comfortabel voelen en tegelijker-

tijd iets speciaals aan hebben. Ik denk dat Selmark een assortiment heeft dat

uitstekend bij deze behoefte aansluit.”

Hoe ziet u de toekomst van Selmark? Is groei van producten en klanten een

doel of wordt er naar verwachting meer geïnvesteerd in ontwikkeling van het

huidige portfolio?

“We willen het merk en de uitstraling graag verder versterken door de samen-

werking met belangrijke afnemers in exportgebieden te versterken. Hierdoor

kunnen we marktaandeel winnen. De focus op korte termijn ligt op West- en

Oost-Europa, Noord-Amerika en het Midden-Oosten. Echter, doordat we zelf

de controle hebben over het gehele proces, hebben we geen haast om grote

doelen te bereiken. We investeren continu in de ontwikkeling van producten

en collecties, maar doen dit altijd stap voor stap. We schreeuwen niet graag

van de daken dat onze collectie fantastisch is, want we willen altijd dezelfde,

betrouwbare kwaliteit leveren. We behandelen onze klanten en relaties zoals

we zelf ook behandeld willen worden. We streven naar het allerbeste, maar

dat kunnen we enkel realiseren dankzij de grote hoeveelheid vrouwen uit meer

dan vijftig landen die ons vertrouwen en ons elke dag aanmoedigen om nog

beter te worden.”

“We zijn niet van plan om een speciale ‘anniversary’-collec-

tie te maken. In plaats daarvan gaan we juist terug naar het

verleden en bekijken we onze ‘signature pieces’ die hebben

bijgedragen aan de groei van het merk door de jaren heen”