B
E U R S V E R S L A G
De dynamische werkomgeving zorgde opnieuw voor hoog bezoek, zoals direc-
tieleden en inkoopmanagers. De Salon International de la Lingerie heeft ook
ditmaal alle keyplayers uit de sector bijeengebracht en ondanks de moeilijke
economische situatie van begin 2015, is de beurs erin geslaagd om nieuwe
klanten te verwelkomen. Lingerie blijft een verhaal van passie, beleving en
kracht.
Het aantal Franse, Italiaanse
en Engelse retailers daalde
licht, terwijl de vakbeurs
juist meer Spanjaarden,
Denen en Grieken ontving.
De e-business sector wordt
eveneens gekenmerkt door
een stijging van tien procent,
vergeleken met 2014. Het
aantal bezoekers uit Rusland
bleek zoals verwacht aanzienlijk gedaald ten gevolge van de uiterst moeilijke
economische situatie in het land. Hetzelfde, zij het in mindere mate, geldt
voor bezoekers uit Oekraïne. Russische bezoekers hebben aangegeven wel in
Rusland aanwezig te zijn tijdens de Moscow Mode Lingerie and Swim en in
Parijs, op de Mode City die in juli dit jaar plaatsvindt.
De Salon International de la Lingerie heeft in januari goede resultaten bereikt
op het gebied van de verre exportlanden: een stijging van negen procent voor
het Midden-Oosten (met name Libanon en Koeweit) en een opvallende bezoe-
kersstijging uit Australië, Noord-Amerika (met name de U.S.A.) en Zuid-Afrika.
Kenmerkend voor de afgelopen beurseditie was de hoge opkomst van nieuwe
lingeriewinkels en grote internationale warenhuizen.
Voor aanvullende informatie:
Promosalons Nederland
Tel. +31 (0)20 4620020
www.promosalons.nlIn hal 1 van het beurscomplex Porte de Versailles heerste tijdens de Salon
International de la Lingerie in januari een positief zakenklimaat. Gedurende
drie beursdagen werd intensief business gedaan.
Een beurseditie vol vuur en vlam
De beursruimte Beautiful Legs heeft een groot succes geboekt met meer
dan achttien merken gespecialiseerd in beenmode en een opvallende
‘benen’ catwalkshow. De exposanten van de vakbeurs waren over het
algemeen tevreden met hun beursdeelname en de aandacht die hun pro-
ducten genoten hebben. Kenmerkend was ook het aanbod voor heren op
de Salon International de la Lingerie: 22 merken (12 merken in 2014)
in het centrum van de beurs: een compleet en steeds meer verleidelijk
aanbod. De Trends Market was de nieuwe trendruimte van de beurs en
deze werd zeer gewaardeerd door de bezoekers. De nieuwe educatieve
ruimte speelde in op de verwachtingen van retailers. Ook de ‘etalage
coaching’ service werd druk bezocht: het bewijs dat workshops en rea-
liteit essentieel zijn voor een goede samenwerking.
TOP 10 BEZOEKERSLANDEN
1-
Frankrijk
2-
Italië
3-
Duitsland
4-
Verenigd Koninkrijk
5-
Spanje
6-
België
7-
Zwitserland
8-
U.S.A.
9-
Nederland
10-
Japan
Drukte bij de entree
Feest op de catwalk
Eén van de catwalkshows
S
E C O N D
S
K I N
N R
2 2 0 1 5 17