S
E C O N D
S
K I N
N R
2 2 0 1 5 21
weersomstandigheden. Dat verklaart het bezoekersaantal.” Van de meer dan
zeshonderd bezoekende detaillisten kwam 29 procent uit Nederland.
Exposanten
Uiteraard waren er overwegend veel Belgische en Nederlandse exposanten,
maar de beurs bood tevens gelegenheid tot het ontmoeten van exposanten uit
Frankrijk, Hongarije, Engeland, Spanje, Polen, Duitsland, Griekenland, Italië,
Oostenrijk, Denemarken en Zwitserland. “Het is fijn om te merken dat meer
dan negentig procent van de standhouders die zonder Benelux-agent hun stand
bemannen, opnieuw intekent voor één van de komende edities”, licht Philippe
toe.
Wordt hiermee de lokale agent dan minder belangrijk?
Helemaal niet, integendeel. De organisatoren van LingeriePRO krijgen veel-
vuldig de vraag van buitenlandse fabrikanten of ze hen kunnen voorstellen aan
een interessante agent of importeur. Indien er agenten of importeurs geïnteres-
seerd zijn in een extra collectie, dan kan men dit uiteraard altijd laten weten
via
info@lingeriepro.be.De waarde van een lokaal contact komt eveneens tot uiting in het feit dat
directeuren en verantwoordelijken van merken Antwerpen meenemen in de
drukke beursperiode om hun Benelux-verkoopkanaal een extra boost te geven.
Belangrijke functie
Enkele jaren geleden waren het met name agenten en invoerders die het gros
van de stands reserveerden, nu wordt dit steeds vaker aangestuurd en gecoör-
dineerd vanuit het hoofdkantoor van de merken. Leveranciers lijken dus steeds
meer waarde te hechten aan de LingeriePRO-beurs, met name wat betreft de
Europese lingeriemarkt. Philippe legt uit: “Als je als organisator tijdens de beurs
wordt aangesproken door merken dat ze hun deelname graag groter en opval-
lender willen invullen, dan weet je dat LingeriePRO leeft en een belangrijke
functie vervult in het verkoopbeleid van de merken.”
De volgende en 30ste LingeriePRO is op zondag 26 en
maandag 27 juli 2015.
Info via
www.lingeriepro.beof mail naar
info@lingeriepro.be.