Previous Page  22 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 22 / 52 Next Page
Page Background

C

O L U M N

S

Y L V I A

S

T Y M A N S

S

E C O N D

S

K I N

N R

2 2 0 1 5

22

In mijn vorige column sprak ik over mijn openingsactie. We verhuisden naar

een ander pand in dezelfde straat en grepen die gelegenheid meteen aan om

zeer groots uit te pakken. Als je zomaar stilletjes verhuist weet uiteindelijk

niemand dat je op een ander adres zit. Helaas heb ik dit vijf jaar geleden zelf

meegemaakt en dat kostte veel tijd. Nu zijn wij de crisis uit, hebben we alle-

maal slechte en zware tijden achter ons en dus reden te meer om er vol voor te

gaan. En dat hebben wij met de opening dan ook gedaan.

Uit de stoel en in de winkel

Met het hele team zochten we naar een spectaculaire openingsactie dat het

grote publiek zou bereiken. Maar hoe krijg je die klant nu uit de stoel en in je

winkel? De gemiddelde consument wordt vandaag de dag niet warm of koud

van een beetje korting, dus het moest wel spectaculairder. Wij bedachten dat

één klant kans maakte om een leven lang lingerie uit te zoeken van één bepaald

seizoen, ter waarde van het aankoopbedrag dat ze besteedt aan lingerie op de

openingsdag. Dus stel, op de openingsdag in februari koopt een dame diverse

lingeriesetjes voor een bedrag van € 164,- , dan mag ze elk jaar in februari voor

dit bedrag lingerie komen uitzoeken. Daarnaast vroegen we aan leveranciers

om met ons mee te denken en give aways beschikbaar te stellen.

Badjassen

Wat de actie echt uniek heeft gemaakt zijn de badjassen. Speciaal voor de

opening hadden we badjassen (ter waarde van € 39,50) gekocht die de klanten

bij aankoop van een compleet setje cadeau kregen. Dit moest de extra aankoop

van een broekje stimuleren.

Geweldige actie

Zelf vonden we het geweldige acties, maar we moesten nog wel bedenken hoe

we het wilden communiceren naar het grote publiek en de potentiële klanten.

Je moet ze natuurlijk wel bereiken! Gelukkig hebben we in de afgelopen jaren

een goede en grote database opgebouwd waarmee we al veel mensen konden

bereiken. Ook hebben we onze Facebook-pagina volop ingezet, geflyerd in de

stad en give aways uitgedeeld op straat. Met het hele team hebben we er echt

alles aan gedaan om onze actie onder de aandacht te brengen. Je werkt echt

maanden naar de opening toe en hebt er veel vertrouwen in, maar je bent toch

afhankelijk van heel veel externe zaken waar je zelf geen grip op hebt. Het

bleef dus erg spannend!

Op zaterdag 30 januari was de opening. Ons doel was om een week omzet te

draaien op één dag. Misschien een onrealistisch hoog doel, maar we zijn er

volop voor gegaan en het is ons gelukt. De openingsactie heeft onze stoutste

dromen overtroffen, het was een groot succes. De mensen stonden ’s ochtends

al voor de deur en de hele dag is het druk geweest met rijen voor de paskamers

en voor de kassa. Voor mij was het nu wel duidelijk dat de crisis over is, en dat

mensen mij weten te vinden op het nieuwe adres.

Reageren op deze column?

Stuur een e-mail naar

e.vervaet@gpmedia.nl

Sylvia Stymans zit al meer dan dertig jaar in het lingerie-vak. Al dertien jaar

heeft ze een eigen winkel in Spijkenisse met de grootste bruidsafdeling van

Nederland. Daarnaast is ze auteur van twee lingerie-boeken: ‘Het borsten

pocketboekje’ en ‘De lingerie-expert onthult’. Haar kennis en expertise lenen

zich perfect voor een column. Second Skin geeft Sylvia dan ook graag in

iedere editie het woord.

Ons doel was om een week-

omzet op één dag te draaien

Sylvia Stymans