C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
S
E C O N D
S
K I N
N R
3 2 0 1 5 3
Vakinformatie voor de totale
Lingerie- en Badmodebranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.:
+31 (0)24 3246146
Fax:
+31 (0)24 3246144
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.second-skin.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Jos Kennis
j.kennis@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMirjam Voots (media-adviseur)
m.voots@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor
het Advertentiewezen, gedeponeerd
ter griffie van de Arrondissementsrecht-
banken en bij de Kamers van Koop-
handel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
Second Skin besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet
volledig uit te sluiten. De uitgever en
de auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade,
van welke aard ook, die is ontstaan als
gevolg van handelingen en/of beslis-
singen die gebaseerd zijn op de bedoel-
de informatie.
De zomer staat bij menigeen in het teken van vakantie. Ver weg of juist in eigen
land, in de zomerperiode is er ieder jaar dat moment om tot rust te komen, het werk
te laten voor wat het is en er even tussenuit te gaan. De lingeriebranche staat echter
verre van stil. Bij ons bleven de persberichten over nieuwe collecties de afgelopen tijd
binnenstromen, want volgend jaar wil iedereen er op het strand of in de slaapkamer
natuurlijk net zo trendy uitzien als deze zomer.
Een paar zaken die we bij veel fabrikanten terug zien komen is het feit dat er een
duidelijk onderscheid is tussen de basiscollectie en de meer ‘fashionable’ items
die daarop een aanvulling vormen. Ook in het interview met de eigenaren van Syl
Design, dat in deze editie te lezen is, komt dit terug.
Zie het als een belegde boterham: de basiscollectie is dan het brood en de extra items
het beleg. De basiscollectie is van fundamenteel belang omdat deze vaak voor wel
tachtig procent van de omzet zorgt, maar deze omzet is alleen haalbaar als er ook
bijzondere items in de rekken hangen. Zonder eyecatchers trekt de collectie geen
aandacht; droog brood vindt niemand lekker.
Dit sluit aan bij een andere trend van de laatste tijd. Door het grote aanbod van pro-
ducten, zowel basis als bijzonder, wordt lingerie steeds minder als geheel verkocht.
Steeds vaker willen consumenten zelf combinaties bij elkaar zoeken en fabrikanten
spelen hierop in. Alles kan gecombineerd worden en veel swimwearcollecties omvat-
ten perfect bijpassende tunieks, bandeaus, strandjurkjes, tassen en accessoires. Dat is
nog eens een dik belegde boterham!
Met deze overdaad aan prachtige artikelen van veel verschillende merken is er voor
ieder wat wils. Daardoor is het natuurlijk lastig om goed het overzicht te behouden.
Gelukkig komt het beursseizoen er weer aan, met verschillende beurzen in binnen- en
buitenland. In deze uitgave van Second Skin kijken we hierop vooruit en het spreekt
natuurlijk vanzelf dat wij u van de nieuwste ontwikkelingen op de hoogte houden.
Zowel op
second-skin.biz, op social media en in de volgende uitgave van dit vaktijd-
schrift. Ook zal de nieuwe hoofdredacteur van Second Skin zich in die uitgave aan
u voorstellen.
Veel leesplezier en een mooie zomer toegewenst!
Redactie Second Skin
De Visie
“Zonder eyecatchers trekt een collectie geen
aandacht; droog brood vindt niemand lekker”
Jo s Ken n i s