Previous Page  10 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 44 Next Page
Page Background

I

N T E R V I E W

R

U U D

J

A C O B S E

IN 2012 HEEFT LIVERA MET DE AANSTELLING VAN RUUD JACOBSE HET ROER OMGEGOOID EN DAT BESLUIT HEEFT HET LINGERIEBEDRIJF

GEEN WINDEIEREN GELEGD. “LIVERA BIEDT DE FRANCHISE-ONDERNEMERS DE KANS OM WEER EEN GEZONDE OMZET TE MAKEN IN EEN

VERANDERD RETAILLANDSCHAP”, VERTELT DIRECTEUR VAN LIVERA RUUD JACOBSE. DE REDACTIE VAN SECOND SKIN SPREEKT MET RUUD

IN HET HOOFKANTOOR IN AMERSFOORT, WAAR 35 MAN (OF EIGENLIJK GROTENDEELS VROUWEN) HARD WERKEN OM DE FRANCHISE-

ONDERNEMERS VAN LIVERA TE ONTZORGEN. WANT ZO STELT HIJ: “HET DRAAIT BIJ LIVERA OM DE MENSEN DIE OP DE WINKELVLOER STAAN.”

Het hoofdkantoor in Amersfoort is gevestigd op de vierde verdieping en bestaat uit onder andere de ontwerp-, inkoop-, bac-

koffice-, verkoop- en marketingafdeling. De afdelingen lopen vloeiend in elkaar over door de transparante deuren. Het cen-

trale middelpunt van de verdieping vormt de grote gezamenlijke keuken waar op het moment van binnenkomst een meeting

plaatsvindt. “Elke eerste maandag van de maand steken wij de koppen bij elkaar en bespreken wij de actuele ontwikkelingen.

Dit scheelt ontzettend veel e-mailverkeer en de neuzen worden direct weer dezelfde kant op gezet”, aldus Ruud Jacobse die

ons hartelijk ontvangt.

UITDAGINGEN

Met de aanstelling van Ruud Jacobse is er het nodige veranderd bij Livera. Tel daar de overname door de Groupe Chantelle

in 2014 bij op en het bedrijf kijkt met veel plezier naar de huidige uitdagingen in het retaillandschap. “Als je kijkt naar de

Nederlandse retail dan zie je dat deze best wat tikken krijgt. De uitdaging is en blijft daarom om de klant naar je winkel toe

te halen. Dat is altijd zo geweest. Het is alleen moeilijker geworden, door de diversiteit online die er geboden wordt en door

de grote internationale ketens.”

Livera

WE WILLEN DAT DE KLANT

ZICH THUIS VOELT

BIJ

S

E C O N D

S

K I N

N R

4 2 0 1 6

10