

3
second
skin
Interview: Marjon Wemerman
p.10
Marjon Wemerman is voor velen hèt gezicht van Anita Nederland. Al veertien jaar
werkt ze voor het van origine Zuid-Duitse bedrijf. Ze kan als geen ander spreken
over het merk en de diversiteit van de collecties. Daarnaast praten we over de
veranderingen in de lingeriewereld en in haar functie. “Ik wil het niet teveel over
mezelf hebben hoor”, zegt de altijd vriendelijke Marjon bij aanvang. “Het gaat om
Anita, dat is het allerbelangrijkste.” Gaandeweg komen we toch het één en ander
te weten. Niet zo gek natuurlijk als je zo verknocht bent aan het merk.
Betoverende Bruiden
p.17
Op de trouwdag ziet iedere bruid er natuurlijk op haar best uit. Alles klopt van
top tot teen. Onder de mooie bruidsjurk wordt een prachtig lingeriesetje gedragen.
Dit kan echte bruidslingerie zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet! In deze editie
van Second Skin vindt u naast collectie nieuws ook een uitgebreide fotoshoot van
enkele prachtige lingerie-merken als Di Lorenzo, Lou Paris, LingaDore, Aubade,
Pretty Wild en Wolford.
Interview: Joyce van Hal
p. 27
Joyce van Hal heeft sinds een aantal jaren Joyce van Hal Agenturen opgericht. Haar
portfolio begon ooit met een ‘grote maten’-merk, maar is inmiddels uitgebreid met
andere merken. Joyce vertelt: “Na wat wisselingen in mijn portfolio denk ik nu
een zeer solide basis te hebben. Ik heb zeer krachtige merken met een prachtige
uitstraling en grote naamsbekendheid.” De redactie van Second Skin spreekt met
Joyce over haar portfolio en toekomstvisie.
Juridisch Advies
p. 28
Uw vak als lingeriespecialist(e) bestaat lang niet alleen uit de verkoop van prach-
tige lingerie en het geven van passend advies. U bent meer en meer ondernemer
en daar komen allerlei zaken bij kijken zoals verzekeringen, personeelsbeleid,
marketing, winkelinrichting en ga zo maar door. Er is volop beweging en verande-
ring op deze gebieden en wij houden u hiervan graag op de hoogte. Samen met
advocaten Erik Jansen en Said Samiha van Poelmann van den Broek Advocaten –
partner in arbeidszaken – brengt Second Skin u het laatste nieuws op het gebied
van arbeidsrecht.
Vakinformatie voor de totale
Lingerie- en Badmodebranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.:
(+31) (0)24 3246146
Fax:
(+31) (0)24 3246144
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.second-skin.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Esther Vervaet (hoofdredacteur)
e.vervaet@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMirjam Voots (media-adviseur)
m.voots@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor
het Advertentiewezen, gedeponeerd ter
griffie van de Arrondissementsrecht-
banken en bij de Kamers van Koop-
handel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: (+31) (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2014
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
Second Skin besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet
volledig uit te sluiten. De uitgever en
de auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade,
van welke aard ook, die is ontstaan als
gevolg van handelingen en/of beslis-
singen die gebaseerd zijn op de bedoel-
de informatie.
second skin
C O L O F O N
Inhoud Second Skin nr. 6, 2014
DE VISIE
Tijdens het samenstellen van deze laatste editie van het jaar, bracht ik een bezoek aan het Bodyfashion Trade Center in
Amersfoort. Daar had ik een afspraak met Marjon Wemerman van Anita voor een interview. Tot onze verbazing was het
pand zo goed als leeg en op sommige plaatsen was de elektriciteit zelfs al afgesloten. Dit is het teken dat er veranderin-
gen voor de deur staan en daar is ‘onze’ bodyfashionbranche wel degelijk klaar voor! Ik kijk er nu al naar uit om een
bezoek te brengen aan The Cube en het aangrenzende Fashion Dôme om alle merken en hun vers ingerichte brandstores
te bekijken.
Hoe staat het eigenlijk met uw winkel? Verandert u regelmatig van winkelinrichting
of concept? Het is duidelijk dat er de afgelopen jaren veel veranderingen hebben
plaatsgevonden, maar heeft u de winkel hierop aangepast? Buro Beerbaum start in het
nieuwe jaar met een nieuwe rubriek in Second Skin. In elke editie deelt het bureau
de ins en outs op het gebied van winkelpresentatie en -beleving. Benieuwd hoe u
kunt blijven opvallen en welke tools u kunt inzetten om passanten te laten stoppen?
Dan biedt een gratis storecheck wellicht goed advies! Meer informatie hierover vindt
u op pagina 12.
Ik wens u alvast hele fijne feestdagen en een goede decemberverkoop toe, en voor
nu: veel leesplezier!
Esther Vervaet
Hoofdredacteur
e.vervaet@gpmedia.nl