De Beautysalon nr 3 2023 Online

Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY KRAEM EEN HOLISTISCHE KIJK OP DE HUID Groen & Vegan Educatie Special Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e b e a u t y b r a n c h e | J u n i 2 0 2 3 | 1 9 e j a a r g a n g n o . 3 | P r i j s € 1 0 , 5 0

Loved by: Tiany Kiriloff info@anubiscare.be +32(0)3 647 3612 Word jij onze énige echte Superboost-expert in jouw regio? Anubis Care geeft jou nu de kans om jouw regio te claimen. Ontdek deze geweldige techniek, maak hem je eigen met onze opleiding en word Superboost-expert in jouw regio met een zeer rendabel verdienmodel. Gezien op SBS6: deschoonheidsspecialist.tv Wil je meer info of een proefbehandeling? Bezoek superboost.nl of neem contact op via: Get your face in shape. Laat de huid van jouw klanten er natuurlijk en jong uitzien zonder spierontspanners, fillers of invasieve lasers! Dit is perfect mogelijk dankzij de combinatie van twee pijnloze innovatieve technologieën. Snel en pijnloos Bewezen resultaat Zie de successen van onze klanten op: @anubiscare Superboost geeft je de zachtheid van een cosmetische verzorging met de impact van een medische behandeling. De huid wordt dikker, elastischer en gaver. Een activering van de gezichtsspieren die door veroudering lui zijn geworden. De mogelijkheden zijn zeer gevarieerd en zeer uitgebreid, deze behandeling geeft resultaat op: • Huidverjonging • Verminderen van (fijne) rimpels • Oog- en wenkbrauwlift • Haarverbetering (versterking +30%) • Onregelmatige huid • Grove poriën • Pigmentatie • Extra spiervolume • Ontspanning na samentrekking spier • Herwonnen spiertonus • Resultaat op lange termijn • Communicatie tussen brein en huid verbeteren • V-vorm gezicht herstellen • Oogleden openen • Mondhoeken krullen omhoog • Meer spierspanning meer hefkracht • Acné ‘Met de Superboost-methode dringen de verschillende medische AnubisMed cocktails pijnloos door tot in de diepste zones van het haarzakje en zweetkliertje’ Geef jouw gelaat de ultieme workout. +100 locaties actief in de Benelux Bezoek superboost.nl voor meer informatie. Klant aan het woord Residence de Beauté (SCAN QR)

DE BEAUTYSALON NR 3 2023 3 Colofon en De Visie Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY KRAEM EEN HOLISTISCHE KIJK OP DE HUID Groen & Vegan Educatie Special Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e b e a u t y b r a n c h e | J u n i 2 0 2 3 | 1 9 e j a a r g a n g n o . 3 | P r i j s € 1 0 , 5 0 Vaktijdschrift voor de totale schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Sabine Weller (hoofdredacteur) s.weller@gpmedia.nl Charlotte Swagten (redacteur) c.swagten@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2023 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie In een branche zo competitief als de beautybranche is het altijd belangrijk om je kennis en kunde te blijven ontwikkelen. Uiteraard op het gebied van je behandelaanbod is het van belang dat je beschikt over de juiste vaardigheden en dat je je beloftes richting je klanten kunt waarmaken – daar vertrouwen zij immers op en betalen zij natuurlijk voor. Maar ook op andere gebieden die komen kijken bij het ondernemen, moet je blijven groeien. Dit maakt het ondernemersbestaan afwisselend, spannend en uitdagend; er zijn áltijd nieuwigheden waar je je als ambitieuze zelfstandige aan kunt wagen. Marketing is zo’n aspect van het ondernemen waar je vandaag de dag gewoonweg niet omheen kunt. Dat is in principe al heel lang zo, maar de ontwikkelingen volgen elkaar in deze moderne tijden in rap tempo op; steeds zijn er nieuwe apps, updates of gadgets. Als saloneigenaar kun je deze ontwikkelingen op de voet volgen om er zoveel mogelijk van te profiteren. Of, als je bijvoorbeeld de tijd en mogelijkheden niet hebt je hierin te verdiepen, kun je ervoor kiezen dit deel van je werk uit te besteden aan (marketing) specialisten. Voor wie het belang van marketing inziet – of het gewoon leuk of interessant vindt – geeft Carla Scheurwater van XoXo Marketing op pagina 35 een aantal tips over aspecten van salonmarketing waar je je over zou kunnen buigen. In onze rubriek ondernemen spreken onze panelleden over de afweging die beautyconsumenten maken bij het kiezen van een beautysalon om naartoe te gaan. In hoeverre hechten zij hierbij waarde aan kwaliteitskeurmerken? Zowel Azra, Hanna als Inge en Eric stellen dat de beautyconsument hier helaas eigenlijk helemaal niet zo mee bezig is, maar dat zij voornamelijk afgaan op mond-tot-mondreclame en de uitstraling van salons op social media. Dit onderstreept het belang van sterke social media marketing! Ook saloneigenaresse Marjolein Plak, die wij spreken voor de Salon X in deze editie, valt het op dat haar klanten zich niet echt inlezen over kwaliteitskeurmerken of afgeronde opleidingen van salon die zij bezoeken voor – vaak toch best wel serieuze – behandelingen. Zelf vindt zij het van het grootste belang (of eigenlijk vanzelfsprekend) om haar klanten gedegen, kwalitatieve en bovendien effectieve behandelingen aan te bieden en daarvoor volgt zij regelmatig webinars of trainingen op locatie. Er is ontzettend veel om je in te verdiepen en te specialiseren, daarom adviseert zij wanneer we haar spreken om altijd dicht bij jezelf te blijven en te luisteren naar je gevoel: ‘welk onderwerp of welke specialistie past bij mij, mijn interesses en mijn salon?’ Hopelijk kom je in deze uitgave van De Beautysalon genoeg inspiratie tegen om te bepalen waarin jij jouw kennis en kunde komende tijd zou kunnen ontwikkelen, passend bij jouw persoonlijkheid en salonconcept. En laat het vooral aan jouw klanten weten wanneer je bijvoorbeeld trainingen, cursussen, webinars volgt of een certificaat behaalt! Dit kan de bewustwording versterken dat het niet vanzelfsprekend is dat ze zomaar op elke hoek van de straat een deugdelijke schoonheidssalon kunnen binnenlopen, maar bij jou écht in goede handen zijn! LAAT JIJ HET AAN JOUW KLANTEN WETEN WANNEER JE TRAININGEN, CURSUSSEN EN WEBINARS VOLGT? Sabine Weller Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon s.weller@gpmedia.nl

DE BEAUTYSALON NR 3 2023 4 INHOUD P. 10 GROOT INTERVIEW SKINPROS B Professional gaat verder als SkinPros: partner voor de huidprofessional op zoek naar doeltreffende oplossingen. De redactie van vaktijdschrift De Beautysalon spreekt oprichters Katleen van den Heuvel en Bart Vanhalle over deze rebranding van hun bedrijf. “Onze missie, visie en plan van aanpak zijn nu vele malen scherper”, vertelt het ondernemende koppel enthousiast. P. 13 PHYTOCÉANE BIJ NEM COSMETICS Vanaf heden is NEM Cosmetics exclusief importeur van het merk Phytocéane. Hiermee benadrukt NEM Cosmetics haar liefde voor de mens en de natuur, die zij met haar gamma uitdraagt. De producten van Phytoceane zijn exclusief ontwikkeld met natuurlijke ingrediënten afkomstig uit de zee of van het land, en bevatten formules die professionele huidverzorging combineren met een totaal gevoel van ontspanning. P. 21 VITAKRUID OVER VEGAN COLLAGEEN Collageen is booming! Overal zie je het voorbij komen. Poeder, drankjes, beautyproducten en supplementen. Ook verschijnen er steeds meer vegan producten die een collageenboost beweren te geven. Maar bestaat vegan collageen eigenlijk wel? Vitakruid, ontwikkelaar van hoogwaardige voedingssupplementen, deelt interessante inzichten. P. 26 COVERSTORY KRAEM Producten van KRAEM zijn 100% natuurlijk en worden alleen op maat aangeboden voor elke individuele klant. Wat de huid tekortkomt wordt uitgebreid geanalyseerd met behulp van spiertesten; een bekende behandelmethode uit de toegepaste kinesiologie, maar relatief nieuw in de schoonheidsbranche. We vragen aan Inge en Eric Pluijmakers, oprichters van KRAEM, hoe dit precies werkt. 10 13 21 26

DE BEAUTYSALON NR 3 2023 5 P. 31 EVENT BEAUTYTRAININGEN Nu de zomer losbarst is er weer volop aandacht voor de huid en de zon. Beautytrainingen zette het belangrijke thema opnieuw op de agenda met een informatieve dag over de impact van de zon op de huid, huidveroudering en het signaleren van huidkanker. Special guest was Dr. Menno Gaastra, een bekende dermatoloog die passievol met de schoonheidsspecialisten dieper in de materie dook. P. 35 MARKETINGKENNIS “Men zegt dat je nooit bent uitgeleerd”, stelt Carla Scheurwater van XoXo Marketing, expert als het gaat om marketing voor salons. “Trends en ontwikkelingen volgen elkaar in een snel tempo op en de wereld is continu aan verandering onderhevig. Als ondernemer ben je iedere dag (bewust of onbewust) met marketing bezig. En ook binnen marketing zijn veranderingen aan de orde van de dag.” In dit artikel bespreekt Carla drie hot topics op marketinggebied. P. 37 DUTCH BEAUTY AWARD Onlangs zijn de beste, meest innovatieve en aangenaamste cosmetica lanceringen- en behandelingen van het afgelopen jaar beloond met een Dutch Beauty Award. De uitreiking vond plaats in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam, waarbij de presentatie in handen was van tv-presentator, programmamaker en auteur Kees Tol. P. 48 SALON X SKINDEEP BEAUTY Voor Salon X in deze ‘Groen & Vegan’-editie van De Beautysalon brengen wij een bezoek aan Oudkarspel, waar Marjolein Plak haar praktijk Skindeep beauty runt. Marjolein heeft deze warme plek gecreëerd waar haar klanten zich comfortabel en ontspannen voelen, zich kunnen terugtrekken van hun stressvolle leven en zich kunnen onderdompelen in de wereld van natuurlijke schoonheid. 31 35 37 48

DE BEAUTYSALON NR 3 2023 6 KORT NIEUWS ONTDEK DE KRACHT VAN HOLISTISCHE SCHOONHEID Met de achtdaagse cursus Holistisch Beauty Masseur bij Total Health verrijk je jouw expertise als schoonheidsspecialist. Zo biedt je jouw klanteneenunieke ervaringdie verder gaat dan jenormalebehandelingen. Tijdens de cursus leer je de kunst van het verbinden van lichaam, geest en ziel door middel van holistische massage technieken, waarbij je niet alleen de huid verzorgt, maar ook innerlijke balans stimuleert. Je leert gezichtsmassages (bindweefsel, Guasha, Japans en Hotstone) en lichaam- en voetmassages (Anti-Cellulite massage, Beauty® Reflexmassage en Detox Reflexmassage). Bovendien leer je met de cursusdag Face Reading wat het gezicht je te vertellen heeft. Elke cursusdag behandelt steeds een verschillend aspect van het concept holistische schoonheid. STAP-budget Het is mogelijk om de cursus bij Total Health te volgen op een moment dat jou uitkomt. Schrijf je in en plan zelf binnen 1 jaar, waarna je het diploma Holistisch Beauty Masseur ontvangt. De acht losse lesdagen zijn te volgen op de Total Health locaties in Breda en Utrecht. Deze cursus komt in aanmerking voor het STAP-budget. Je kunt hiermee tot €1.000 subsidie aanvragen. Bovendien is de gehele cursus door het SKIN-register geaccrediteerd ID 425234. Meer informatie: Total Health Tel. 076-8200240 www.totalhealth.eu EERSTE HULP BIJ OVERGANGSKLACHTEN Gemiddeld krijgt elke vrouw zo tussen haar veertigste en zestigste levensjaar met de overgang te maken, deze fase duurt gemiddeld vijf tot tien jaar of langer. Door de vermindering van de oestrogeenproductie verandert er tijdens de overgang veel in je lichaam. Hierdoor kunnen klachten optreden zoals opvliegers, stemmingswisselingen, nachtelijk transpireren, hoofdpijn, spier- en gewrichtspijn, huidveroudering, en slecht slapen. Gelukkig is moeder natuur rijk aan heel veel kruiden en planten om je lichamelijke en geestelijke overgangsklachten te verzachten. Het nieuwe supplement van Blend New Day, Pre meno control, bevat daarom de kruidenextracten; rode klaver, salie en ijzerhard die het lichaam ondersteunen en de overgangsverschijnselen verlichten. Plantaardige oestrogenen Rode klaver bevat fyto oestrogenen. Als het natuurlijke oestrogeengehalte tijdens de menopauze daalt werken deze plantaardige oestrogenen regulerend. Salie staat bekend om haar vochtregulatie en het regelen van je interne thermostaat. Ofwel: het gaat die hinderlijke warmteaanvallen tegen, en vermindert het nachtelijke zweten. IJzerhard is een rustgevend kruid en zenuwsterkend, het brengt rust in ons lijf. Meer informatie: Blend New Day Tel. 085-2737447 www.blendnewday.nl

Je collega’s zeggen: ”Rosalique gun je mensen!” Online is het al een hit, nu verovert Rosalique de salons. Jouw collega’s zijn zo enthousiast over dit product dat zij het hun klanten gunnen. Rosalique is er voor iedere klant met roodheid in het gezicht, van de dame met rosacea tot het meisje met puistjes en vlekjes. Rosalique is onzichtbaar en geschikt voor elke huidskleur en -type. Rosalique camoufleert, verzorgt en kalmeert. Het is gebaseerd op vijf actieve ingrediënten met bewezen werkzaamheid voor de gevoelige huid: a-bisabolol, ureum, zeolliet, panthenol en sheabutter. Groene microcapsules van suiker zijn gevuld met huidkleurige pigmenten die bij het aanbrengen versmelten met de natuurlijke teint. Een breedspectrum SPF 50 zorgt voor langdurige bescherming. Importeur Rosalique voor de schoonheidssalons en detailhandel in Nederland: voor na Echte mensen. Echte resultaten. Voor deze mensen het eerste en enige product dat aan hun verwachtingen voldoet en hen zelfvertrouwen geeft! De snelste, veiligste en meest effectieve oplossing voor roodheid in het gezicht. voor na voor na ZELF UITPROBEREN? Voor wie het effect van Rosalique zélf wil ervaren, heeft Vricos gratis samples. Gewoon even aanvragen op rosalique-professional.nl voor na voor na voor na

DE BEAUTYSALON NR 3 2023 8 KORT NIEUWS DÉCAAR VERNIEUWT PURIFYING CLEANSING GEL EN CLEANSING MILK DÉCAAR is een innovatief merk dat de de volle focus heeft op Research & Development. Dit geeft nieuwe inzichten in de werking van ingrediënten op een dagelijkse basis. Met de nieuwe kennis heeft DÉCAAR de Purifying Cleansing Gel en Cleansing Milk compleet vernieuwd, waarbij nog meer krachtige ingrediënten zijn toegevoegd om de reiniging van de huid te verrijken met belangrijke werkstoffen. De Purifying Cleansing Gel verbetert de talgregulatie en er ontstaat een zijdezacht schuimend en licht exfoliërend foam wanneer het in contact komt met water. Poriën worden verkleind door de toevoeging van niacinamide en de huid wordt gevoed en verstevigd door panthenol. De cactusvijg werkt als een sterke antioxidant en helpt de huid bij het neutraliseren van onder andere verontreinigende stoffen in de lucht. De Cleansing Milk heeft een lage pH-waarde waardoor onzuiverheden en vuiligheid gemakkelijk worden verwijderd, terwijl de pH-waarde van de huid intact blijft. Door de toevoeging van lactobionzuur hydrateert en verbetert de huidskleur en textuur. De milk versterkt de huidbarrière en kan door de toevoeging van vitamine E huidbeschadiging voorkomen. De milk heeft ook een zacht exfoliërende werking en behoudt de natuurlijke pH-waarde van de huid door balancerende zuren. De mix van de nieuwe werkstoffen reinigt de huid dus zacht, maar intensief en is hiermee uitermate geschikt voor de gevoelige en/of droge huid en reinigt zelfs grondig (oog)make-up. Meer informatie: DÉCAAR Nederland Tel. 085-8640049 | www.decaar.nl ERVAARBEAUTY ZET JOUW SALON IN DE SPOTLIGHTS Sinds mei 2023 is er een nieuwe online marketingdienst beschikbaar voor nagelstylisten, huidtherapeuten, schoonheidsspecialisten, pedicures, visagisten, kappers en wimper- en wenkbrauwstylisten. Als welkomstgeschenk krijgen de eerste vijfhonderd salons twee maanden lidmaatschap van ErvaarBeauty cadeau. ErvaarBeauty richt zich volledig op online marketing. Denk aan het posten van berichten, publiceren van blogs en het plaatsen van advertenties op tal van online media. Op deze manier informeert en enthousiasmeert ErvaarBeauty mensen om beautybehandelingen af te nemen. De mensen die reageren vinden via ErvaarBeauty.nl snel en makkelijk een passende salon. Groot voordeel voor salons is dat ze niet zelf met online marketing bezig hoeven te zijn maar zich volledig kunnen concentreren op het behandelen van hun klanten. ErvaarBeauty doet dit collectief voor de bij haar aangesloten leden. Zo houden zij de kosten voor salons laag. Slechts € 1,63 per dag. Uit vele kleine bedragen creëert ErvaarBeauty zo een groot marketingbudget met een grote online slagkracht. ErvaarBeauty streeft ernaar om binnen twee maanden in elke woonplaats enkele salons als lid te hebben. Dat is belangrijk om mensen die reageren met een salon bij hun in de buurt in contact te brengen. Om lid worden voor salons aantrekkelijk te maken, geeft ErvaarBeauty de eerste vijfhonderd salons twee maanden lidmaatschap cadeau. Meer informatie over de voordelen van ErvaarBeauty voor jouw salon kun je geheel vrijblijvend aanvragen via www.ervaarbeauty.nl/salon-aanmelden.

DE BEAUTYSALON NR 3 2023 9 SUPPLETIE BAANBREKEND SUPPLEMENT BESCHERMT DE HUID TEGEN SCHADELIJKE GEVOLGEN VAN BLAUW LICHT Wat is blauw licht eigenlijk? Het maakt deel uit van het zichtbare lichtspectrum en heeft de kortste golflengte van zichtbaar licht, maar de hoogste energie. Hoewel bepaalde typen blauw licht de gezondheid en huid ten goede kunnen komen, kan het ook schadelijk zijn. Dit is afhankelijk van de intensiteit, de duur en het moment van de blootstelling. Overmatige blootstelling aan blauw licht heeft verscheidene gevolgen voor de huid. Zo kan het de vorming van reactieve zuurstofcomponenten (ROS) veroorzaken, waardoor oxidatieve schade ontstaat aan de lipidelaag van de huid. Het kan het cellulair DNA beschadigen en ontstekingen aanwakkeren. Het kan fibroblasten en keratinocyten beschadigen en pigmentatie verhogen. Ook kan het overmatige blootstelling het aantal matrixmetalloproteases (MMP’s) verhogen – deze breken collageen en elastine af, waardoor huidveroudering wordt versneld. Dit leidt tot lijntjes, rimpels en een slappe huid. Over Skin Blue Filter In lijn met de wetenschappelijke basis, richtten de onderzoekers van Advanced Nutrition Programme zich bij de ontwikkeling van Skin Blue Filter op de impact van blootstelling aan natuurlijk blauw omgevingslicht op de huid. “We maakten een gespecialiseerd supplement, voor alle huidtypen, om onze huid en algemene gezondheid van binnenuit te beschermen. Skin Blue Filter bevat een grote verscheidenheid aan antioxidanten met beschermende en ontstekingsremmende voordelen.” Vitamine E biedt antioxidante bescherming. Olijfextract dient als antioxidant, ontstekingsremmer en beschermer van de huid. Het helpt huidverkleuring, oneffen huidpigmentatie en roodheid veroorzaakt door overmatige blootstelling aan de zon te verminderen. Het olijfextract dat wordt gebruikt in Skin Blue Filter heeft een biologische beschikbaarheid van 99 procent. Het bereikt het plasma in vijftien tot twintig minuten en doet zijn werk voordat het zes tot acht uur later wordt afgevoerd. Het wordt uitsluitend geproduceerd door afvalmateriaal (biomassa) uit de olijfolieproductie te upcyclen, waarbij tot negenhonderd ton afval per jaar wordt verbruikt. Luteïne en zeaxanthine zijn fytonutriënten geproduceerd door planten uit de bloemen van afrikaantjes. Ze komen van nature voor in de huid en ogen en bij inname als supplement is aangetoond dat ze de teint verbeteren, de huid helderder maken en de elasticiteit verhogen. Biotine Vitamine B7 draagt bij aan het behoud van een normale huid. Slechts vijf procent van het zonlicht bestaat uit schadelijke uv-straling, terwijl wel 25 tot dertig procent van het zonlicht uit blauw licht bestaat. Zonlicht is daarmee een grotere bron van al het blauwe licht waaraan men dagelijks wordt blootgesteld dan bijvoorbeeld elektronische apparaten of ledlampen. Om de huid te beschermen tegen de gevolgen van blauw licht, ontwikkelden de onderzoekers van Advanced Nutrition Programme een nieuw supplement: Skin Blue Filter. Dit supplement beschermt en herstelt de huid en vermindert schade aan de huidbarrière met zestig procent. Onderzoek en resultaten De onderzoekers van Advanced Nutrition Programme werkten samen met een gespecialiseerd laboratorium in Duitsland dat een unieke methode heeft ontwikkeld om schade aan de huid door blootstelling aan blauw licht te meten: de Lipbarvis®-methode. Uit de resultaten bleek dat één potje Skin Blue Filter niet alleen de schade aan de huid door blauw licht herstelde, maar ook de huid tot zestig procent beschermde tegen toekomstige blootstelling aan blauw licht. Tijdens het proefonderzoek van 56 dagen met in totaal zestien personen (dertien vrouwen en drie mannen) werden de volgende resultaten behaald: hydratatie werd met zeventien procent verbeterd, rimpels werden met zestien procent verminderd en roodheid werd met negentien procent verminderd. Meer informatie: the happy skin Tel. +32 (0)2-3812979 +31 (0)76-8080142 www.thehappyskin.eu

DE BEAUTYSALON NR 3 2023 10 Begin 2017 richtten Katleen en Bart hun onderneming B Professional op, gebaseerd op een idee van een ander servicemodel voor de distributie van beautyproducten. Daarbij kregen zij destijds de kans tot het verkrijgen van een exclusief recht op één jong en dynamisch skincare-merk. Ze vertellen: “De diversificatie was in die begindagen bijzonder ruim en ging van huidverbeterende nagelproducten tot gelaats- en lichaamsverzorgende producten. Eén parallel was echter duidelijk aanwezig in het gamma: de merken vertrokken allemaal vanuit een sterk wetenschappelijke achtergrond. Deze basis is steeds het fundament geweest voor waar het bedrijf voor staat. Dit wetenschappelijke aspect wordt dan ook enkel nog versterkt bij SkinPros.” B PROFESSIONAL SLAAT NIEUWE WEG IN EN GAAT VERDER ALS SKINPROS Het is inmiddels ruim zes jaar geleden dat Katleen van den Heuvel en Bart Vanhalle besloten hun passie voor het belangrijkste orgaan van het menselijk lichaam, de huid, volop zuurstof te geven. Met B Professional zetten zij een professioneel kanaal op voor schoonheidsspecialistes op zoek naar natuurlijke maar krachtige high-end maar betaalbare producten. Nu herdefiniëren zij hun business en gaat B Professional verder als SkinPros: partner voor de huidprofessional op zoek naar doeltreffende oplossingen. De redactie van vaktijdschrift De Beautysalon spreekt hen over deze rebranding. “Onze missie, visie en plan van aanpak zijn nu vele malen scherper”, aldus het ondernemende koppel. GROOT INTERVIEW SKINPROS Katleen van den Heuvel en Bart Vanhalle

DE BEAUTYSALON NR 3 2023 11 Aanzienlijke groei Met hun full service, resultaat georiënteerde aanpak voor de beautyprofessional die volledig wetenschappelijk onderbouwd is, zijn salons die zich aansloten bij B Professional in staat zich te onderscheiden van de concurrentie. “Dat heeft ook positieve impact op het zakencijfer van een beautysalon”, alus Bart. “De positieve impact zagen we ook tijdens de moeilijke coronatijden. Waar wij er – tijdens deze voor de sector moeilijke tijden – niet alleen in slaagden onze klanten met een gediversifieerde aanpak te blijven triggeren en te laten groeien, maar met Celluma Lichttherapie tevens nieuwe apparatuur lanceerden. In combinatie met de huidverbeterende producten en signatuurbehandelingen van Utsukusy Cosmetics maakte dit een aanzienlijke groei mogelijk.” Focus op huidproblemen Anderzijds is deze periode een katalysator geweest voor de richting die het bedrijf uitging. Bart: “Net vóór de coronacrisis besloten wij al meer in te gaan zetten op de profilering van B Professional. Zeker in een markt die al oververzadigd is van mensen die roepen dat zij toch het beste product hebben. We gingen ons daarom niet meer volledig op wellness en huidverzorging richten, maar legden de focus meer op onze gezamenlijke kennis van de huid en het voorkomen of oplossen van huidproblemen. Kortom, een niche speler worden in het beauty-landschap voor schoonheidsspecialisten en dermatologen. Nu, zes jaar na oprichting, resulteert deze bewuste keuze in de rebranding van B Professional.” Samen met hun adviesraad en businesscoach Sarah de Groof hebben Katleen en Bart hun vernieuwde onderneming vormgegeven. “De fantastische inzichten die we uit deze fijne begeleiding hebben gehaald, maakten onze missie, visie en plan van aanpak vele malen scherper”, aldus het stel. “SkinPros profileert zich nu als aanbieder van huidverbeterende oplossingen waarmee de beautyprofessional zich kan onderscheiden in de markt en daar ook de financiële voordelen van plukt terwijl ook de work-life-balance wordt gerespecteerd. Met een gecombineerde ervaring van 45 jaar vormen wij een ervaren gids in het exclusief selecteren van huidverbeterende productmerken op grond van hun wetenschappelijke onderbouwing. Wij stellen deze beschikbaar aan de betere salon die zich echt wil toeleggen op het verbeteren van die huidconditie.” SkinPros-servicemodel Dat de professional centraal staat is voor Katleen en Bart een evidentie. Het SkinProsservicemodel dat hiervoor werd ontwikkeld maakt dat er zowel in levering als bij uitvoering van behandelingen een gedegen ondersteuning voor de professional aanwezig is. De schoonheidsspecialist kan zich op deze manier vol vertrouwen richten op de eindklant die op zoek is naar een gezonde en niet artificiële huidconditie. Een betrouwbare en ervaren partner met grote beschikbaarheid voor diens klanten, een aanbod van exclusieve en krachtig werkende producten en apparaten en een gerichte aanpak op huidverbeteringstechnieken: dat is waar SkinPros voor staat. “Daarbij vinden we ook een permanent opleidingsaanbod en een 360 graden ondersteuning op technisch, financieel, administratief vlak naar de aanpak van elk gespecialiseerde huidinstituut heel belangrijk”, aldus Katleen en Bart. “De rebranding, missie en visie laten het ons nu ook toe om verder naar de toekomst te groeien en ons aanbod gestaag verder uit te breiden.” MET SKINPROS WILLEN WE ONZE PROFESSIONALITEIT, KENNIS EN ERVARING TEN DIENSTE STELLEN VAN DE BEAUTYPROFESSIONAL DIE GEPASSIONEERD IS DOOR DE HUID ÉN HIER EEN VERSCHIL WIL MAKEN NAAR DE EINDKLANT TOE Professionaliteit, kennis en ervaring De belangrijkste basiswaarden van SkinPros, betrokken, bedreven en betrouwbaar, zijn volledig eigen aan de koers die het bedrijf altijd al heeft gevaren en nu nog meer in de verf zet. “De energie die we beautyprofessionals zien investeren in hun zaak, is voor ons de drijfveer om een exclusief aanbod, voordelen, opleiding en ondersteuning aan te bieden waarmee ze hun zaak naar een hoger niveau kunnen tillen. Dit zowel op het vlak van resultaten als financieel. Met SkinPros willen we onze professionaliteit, kennis en ervaring ten dienste stellen van deze professional die gepassioneerd is door de huid én hier een verschil wil maken naar de eindklant toe. De return on investment moet voor de beautyprofessional leidend zijn. Het bestaan van hun zaak vloeit daaruit voort en daarom is het onze absolute prioriteit”, besluiten Katleen en Bart enthousiast. Over SkinPros SkinPros is de exclusieve Benelux verdeler van Utsukusy Cosmetics, Celluma lichttherapie en Puraxel. Voor België en Luxemburg zijn zij ook merkhouder van Youth Lab Dermocosmetics. Het hoofdkantoor van SkinPros is gevestigd in Sint-Katelijne-Waver (België) en in Almere (Nederland) hebben zij een showroom en trainingsruimte in de Beauty Cube. Meer informatie: SkinPros Tel. +32 (0)15-621225 (BE) | +31 (0)30-2072620 (NL) | www.skinpros.eu

www.pune.nl Nergens online verkrijgbaar, alleen bij beauty- en kapsalons. Make-up uit Maastricht. Onderscheidend en exclusief.

DE BEAUTYSALON NR 3 2023 13 HUIDVERZORGING HUIDVERZORGING GEÏNSPIREERD OP BESTEMMINGEN VAN OVER DE HELE WERELD Elke dag reizen de experts van Phytocéane de wereld rond om verschillende ingrediënten, producten en methoden te vinden de huid te verzorgen, gezonder en mooier te maken. Alles met honderd procent respect voor de natuur en dierproefvrij. Zo nemen de producten van Phytocéane je klant mee naar elf mooie bestemmingen voor totale ontspanning verdeeld over de gehele wereld: Zanzibar, Bora Bora, Ocean, Fjord, Shirakami, Yucatán, Costa Rica, Emerald, Brazil, Eastern Garden, Summer Garden. Elke bestemming heeft een eigen beauty-ritueel met unieke ingrediënten en geurbeleving. Phytocéane: “Omdat we geloven dat de natuur zeer kostbaar is maken we bij de ontwikkeling en productie van onze cosmetica en behandelingen altijd gebruik van natuurlijke, biologische, duurzaam geteelde en geoogste ingrediënten. Onze natuurlijke ingrediënten zijn zeer effectief, zo puur mogelijk en zonder aanpassingen. Vanaf heden is NEM Cosmetics exclusief importeur van het merk Phytocéane. Hiermee benadrukt NEM Cosmetics haar liefde voor de mens en de natuur, die zij met haar gamma uitdraagt. Phytocéane is de verbinding van twee woorden: Phyto betekent planten en Océane betekent oceaan. De producten zijn exclusief ontwikkeld met natuurlijke ingrediënten afkomstig uit de zee of van het land. Formules die professionele huidverzorging combineren met een totaal gevoel van ontspanning; zo bereikt Phytocéane de gewenste resultaten bij iedere behandeling en verzorging, zowel in de salon als bij thuisgebruik. We gebruiken dan ook geen ingrediënten die schadelijk kunnen zijn voor de huid, gezondheid of voor de planeet. We maken gebruik van schone extractie van actieve moleculen, hernieuwbare energiebronnen en het filteren van tuinen die productieafvalwater natuurlijk behandelen.” NEM is trots op het feit dat zij nu exclusief importeur zijn van Phytocéane. Het merk heeft volgens hen een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding voor de verkoopproducten en ook nog eens gunstige kostprijzen voor de behandelingen. “Alles om er een groot succes van te maken in uw salon”, aldus NEM. Bestemming Shirakami Het gamma van Phytocéane omvat producten en behandelingen geïnspireerd op elf bestemmingen van over de hele wereld, van Fjord tot Bora Bora. Eén van de bestemmingen is Shirakami, vernoemd naar een bergachtig nationaal park in het noorden van het Japanse eiland Honshu. Deze plek staat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO en is beroemd om zijn oerbossen. Op deze herstellende bestemming wordt biologische artemisia geteeld volgens de voorouderlijke methode. Artemisia en aosa water, dat traditioneel wordt gebruikt in Japans eten en is rijk aan vitaminen en mineralen, zijn de hoofdingrediënten van de producten in de Shirakami-lijn van Phytocéane. Aosa water heeft een sterke antioxiderende kracht en hydrateert de huid intens. De Shirakami-gezichtsbehandeling bestaat uit zachte make-up verwijdering met een reinigingscrème met biologisch aosa water, een zintuiglijke peeling met een rijstpoeder scrub en een hydraterende massage met olie met biologisch zeekraal en een weldadig masker met organisch aosa water en roze klei. Deze ‘multi-sensorische organische gezichtsbehandeling’ zorgt voor een intens gehydrateerde en stralende huid die alle rust uitstraalt. Meer informatie: NEM Cosmetics B.V. Tel. 0345-588100 | www.nemcosmetics.nl | www.phytoceane.com De Shirakami-lijn is vernoemd naar een bergachtig nationaal park in het noorden van het Japanse eiland Honshu

DE BEAUTYSALON NR 3 2023 14 PEELINGS MULTI-INZETBARE PEELING VOOR ALLE SEIZOENEN De Multi Hydroxy Stimulating Peel heeft een propyleenglycolbasis dit laat de peeling snel en zacht doordringen in de diepe huidlagen met een licht verwarmend effect zonder overmatige agressie op de huidoppervlakken. Propyleenglycol verbindt met water, werkt als een moisturizer, emulgator en geleider voor andere chemische stoffen in de huid. Unieke samenstelling Wat maakt deze peeling uniek? Allereerst de samenstelling van de peeling. De multi-hydroxy maakt gebruik van PHA+ AHA+BHA+ALA in één formule. Om bij de PHA (polyhydroxy acid) te beginnen; een belangrijke component van de multi-hydroxypeeling is lactobionzuur, een PHA. PHA’s worden ook wel gezien als de ‘nieuwe generatie AHAs’ maar met een delicatere, mildere en zachtere werking voor de huid. Lactobionzuur heeft een relatief hoge moleculaire massa waardoor deze minder diep in de huid werkt en minder risico geeft op irritatie of gevoeligheden. Bovendien bevat lactobionzuur naast exfoliërende eigenschappen andere waardevolle eigenschappen. Het heeft een sterke antioxidantente en hydaterende werking en is bijzonder geschikt voor personen met een droge- of gevoelige huid. De AHA en BHA’s in de formule zijn de meer bekendere zuren: melkzuur (AHA) en salicylzuur (BHA). Verder bevat de peeling barnsteenzuur en azelaïne zuur, dit zijn een dicarbonzuren. Barnsteenzuur heeft exfoliërende en antioxidante eigenschappen. Het helpt dode huidcellen te verwijderen, de huidtextuur te verbeteren en de huid te beschermen tegen oxidatieve stress. Azelaïnezuur heeft een antibacteriële werking, werkt als antioxidant en remt het 5-alpha-reductaseenzym en het tyrosinase-enzym. ALA staat voor alfaliponzuur, alfaliponzuur heeft ook een sterke anti-oxidante en heeft daarbij de mooie eigenschap dat het zorgt voor verbeterde opname van andere ingrediënten. Ten slotte bevat de formule niacine (vitamine B3) wat zorgt voor een gebalanceerde en gezondere huid. GIGI Cosmetics, opgericht in 1957 richt zich van meet af aan op de ontwikkeling van innovatieve skincare formules voor de aanpak van diverse huidproblemen en het bieden van snelle resultaten. De nieuwste peeling, ESTER C Multi-Hydroxy-peeling bevat een synergetische mix van verschillende zuren voor een breed werkingscentrum. De peeling is breed inzetbaar en vereist geen voorbereiding of hersteltijd. Combinatie met apparatuurtechnieken Het mooie van deze peeling is dat je er veel kanten mee op kan in de kliniek. De peeling is geschikt als losse behandeling, maar ook in kuurverband met zeven tot veertien dagen tussentijd. Daarnaast is de peeling goed te combineren met een ultrasone reiniging vooraf, is er een speciaal protocol in combinatie met microneedling en kan de peeling gecombineerd worden met radiofrequentie lifting. Bovendien kan je de peeling aanbrengen in één tot drie applicaties in één behandeling afhankelijk van het huidtype en de huidconditie van de klant, waarmee je zelf de sterkte bepaalt. De peeling is geschikt voor gezicht, nek en decolleté. Voor welke huidtypen en huidproblemen De multi-functionele, stimulerende Multi Hydroxy Stimulating Peel pakt een breed spectrum van huidproblemen aan. Zo kan je de peeling inzetten voor verzachting van fijne lijntjes en rimpels, acnelittekens, grove poriën, hyperkeratosis, droge en gedehydrateerde huid. Geschikt voor alle seizoenen De meeste van de voornaamste zuren in de samenstelling van de deze peeling zijn minder fotosensibiliserend wat deze peeling geschikter maakt voor gebruik het hele jaar door. Dit neemt niet weg dat zonbescherming belangrijk blijft en je de eerste dag na de peeling beter geen stranddag kan plannen. Meer informatie: Mineral Skin Cosmetics Tel. 033-2464532 | www.mineralskincosmetics.nl

DE BEAUTYSALON NR 3 2023 15 Vitamines, algenextracten, hyaluronzuur, mineralen of plantenextracten, het is slechts een greep uit de mogelijke ingrediënten van een professioneel cosmeticaproduct. Elk ingrediënt kent unieke eigenschappen en die lichten we uit in deze rubriek ‘What’s in it?’. Samen met een leverancier zet vaktijdschrift De Beautysalon telkens een ingrediënt in de spotlights. Dit keer vertelt Natascha Koningsveld, founder van Colour&Spice over de heilzame kracht van wilde indigo. Wilde indigo komt van oorsprong voor in het oosten van Noord-Amerika, maar wordt inmiddels over de hele wereld gebruikt als traditioneel geneesmiddel tegen onder andere infecties en darmklachten. De oorspronkelijke bewoners van Noord-Amerika gebruikten wilde indigo niet alleen als medicijn maar ook als lotion bij huidaandoeningen. Na het plukken van de plant werd deze traditiegetrouw in een grote pan aan de kook gebracht met de deksel erop om vervolgens urenlang te pruttelen tot het vocht voor vijftig procent was ingekookt. Daarna werd het kookvocht afgekoeld en op de huid aangebracht om deze te kalmeren en wondgenezing te bevorderen. De blauwe wilde indigo kan zo’n zestig centimeter hoog worden. In de erwtachtige, blauwpaarse of soms geelachtige bloemen verstopt deze krachtpatser honderden rechtopstaande, puntige zaadjes vol levenskracht. Bioactieve stoffen Dappere ontdekkers van bijzondere planten uit Europa leerden deze plant vooral kennen als medicinale plant, maar al snel zagen ook zij de heilzame werking van deze plant op de huid. De wilde indigo bleek een natuurlijke bron van bioactieve stoffen te zijn die niet alleen antioxiderende, ontstekingsremmende maar ook anti-verouderingseigenschappen bezitten. Wilde indigo is bij uitstek geschikt om roodheid te neutraliseren, de helderheid van de huid te versterken en zichtbare effecten van omgevingsstressoren te bestrijden door het cortisolgehalte in de huid te reduceren. Cortisol kan worden getriggerd door onvoldoende slaap, stress en vervuiling. Een hoog niveau van cortisolstress in de huid kan een overmatige olieproductie of juist uitdroging van de huid en pigmentvlekken veroorzaken. In ex-vivo-studies heeft het wilde-indigozaadextract verbazingwekkende resultaten laten zien bij het bestrijden van huidirritaties door omgevingsstressoren. De onderzoeken laten een aanzienlijk verbeterde huidhelderheid zien in slechts twee weken tijd, met tot wel 57 procent verbetering in één maand. Het is een ideaal voor het behandelen van de huid die door stress uit de omgeving uit balans is geraakt. Gelukshormoon Wilde-indigo-zaadextract (Tephrosia purpurea seed extract) onderdrukt de productie van cortisol (stresshormoon) en stimuleert bèta-endorfine en dopamine (gelukshormoon), waardoor de homeostase van de huid snel verbetert. Bovendien kan dit natuurlijke extract tyrosinase- en collagenaseenzymen remmen. Tyrosinase is een essentieel enzym bij de productie van melanine. Tephrosia purpurea bestrijdt donkere vlekken en hyperpigmentatie van de rijpere huid op een zachte en natuurlijke wijze. Remming van collagenase beschermt de structurele vezels van de huid (collagenen) tegen veroudering en zorgt voor natuurlijke elasticiteit en stevigheid. Wilde-indigo-zaadextract is een rijk en natuurlijk ingrediënt dat vanuit de kruidengeneeskunde op holistische wijze kan worden gebruikt voor serums, lotions en moisturizers die helpen om een gezonde en gladde huid te bevorderen. TEPHROSIA PURPUREA SEED EXTRACT WHAT’S IN IT? In deze editie van What’s in it? leest u de bijdrage van Natascha Koningsveld, founder van Colour&Spice: holistisch beautybrand voor schoonheidsspecialisten die graag werken met de mystieke kracht van de natuur en hun allermooiste talenten willen inzetten voor het scheppen van schoonheid voor henzelf en anderen. Voor meer informatie bezoek je www.colourandspice.nl. INGREDIËNTEN

Bestellen via omegaflow.nl GRATIS DISPLAY met flyers bij bestelling van onze belangrijkste ‘schoonheid van binnenuit’ producten Wat ruim 400 huidtherapeuten al hebben ontdekt (particulieren kunnen Omegaflow niet online bestellen) DE DIGITALE ONTMOETINGSPLEK BIJ UITSTEK! de beautysalon Vak i n fo rma t i e voo r de t o t a l e beaut yb ranche Bij vaktijdschrift De Beautysalon hoort een net zo informatieve website en aansprekende nieuwsbrief. Ook zien wij social media als digitale ontmoetingsplek bij uitstek. www.debeautysalon.biz

DE BEAUTYSALON NR 3 2023 17 GROEN & VEGAN 'PARTNERSCHAP VAN EXCELLENTIE' VOOR HERLANCERING MANNENLIJN De ontmoeting tussen deze twee internationaal georiënteerde Franse bedrijven was bijna een uitgemaakte zaak: elegantie, hoge normen en creativiteit zijn sterke en essentiële waarden voor elk van hen, die hen alleen maar samen konden brengen. Na een ontmoeting op een Frans filmfestival, vervolgens enkele jaren van professionele vriendschap, besloten Franck Mesnel, voorzitter van Eden Park en Christian Mas, voorzitter van Sothys Paris, aan de hand van hun complementaire merken; de elegantie van mode enerzijds en de techniciteit van professionele cosmetica anderzijds, om samen het nieuwe Sothys Homme gamma te ontwerpen. Compleet gamma Intussen is het een compleet gamma van cabinebehandelingen en thuisverzorgingsproducten dat gekleed is in de codes van het merk met de roze strik, ondersteund door het professionele design van Sothys, dat al meer dan 75 jaar erkend wordt in instituten en kuuroorden. Sothys zorgt voor vrouwen én voor mannen en biedt een specifieke gezichtsverzorging en een specifieke lichaamsbehandeling alsook haar hele menu voor mannen. Een vitaliserende gezichtsbehandeling bestaand uit reiniging, scrubben, gepersonaliseerd masker, massage en een jeugdige hydraterende afwerking is de geschikte behandeling voor de huid voor mannen op zoek naar uitstraling en ontspanning. Als lichaamsverzorging biedt in deze capsulebehandeling de massage met citrus, muskus en houtnoten een puur moment van ontspanning. Sothys heeft haar vegan mannenlijn, een gamma van cabine-, gezicht-, lichaamsbehandelingen en thuisverzorgingsproducten geherlanceerd. Dit in samenwerking met het exclusieve heren kledingmerk Eden Park. De producten zijn gekleed in de codes van het merk met de roze strik, ondersteund door het professionele design van Sothys. Schoonheidsritueel voor mannen Het Gel Douche Énergisant Corps Et Cheveux, een concentraat van energie voor een gladde en gehydrateerde huid onder de douche. Voor een heldere huid na het douchen biedt Sothys de Gelée Nettoyante Visage, die de huid verkwikt en zorgt dat deze vrij is van onzuiverheden. Ook is er de Fluide Hydratant Jeunesse voor een gladde en gehydrateerde huid. Een combinatie van actieve ingrediënten en hydraterende bestanddelen die zorgt voor een dubbele beschermende en anti-aging werking. De mannen die hun huid nog meer willen verwennen kunnen de Huile multi-usages douceur aanbrengen net voor de Fluide hydratante jeunesse wordt aangebracht. Voor mannen met baard is er de Huile multi-usages douceur voor glans en voeding en Gelée nettoyante visage voor baardcontouren. Voor mannen die zich nauwkeurig scheren biedt Sothys de Huile multi-usages douceur voor meervoudig gebruik om de huid voor te bereiden op het scheren en de Gelée nettoyante visage voor dagelijks gebruik voor het scheren van kortere haartjes. Als finishing touch is er de Huile multi-usages douceur voor meervoudig gebruik die over het hele lichaam kan worden aangebracht op de nog natte huid na het douchen; volgens Sothys hét universele product van de natuur voor alle mannelijke rituelen. Tot slot biedt Sothys de l’Eau fraîche om op de borst en het haar te spuiten. Een combinatie van de frisheid van bergamot en het nobele spoor van patchouli en sandelhout. Meer informatie: Sothys Nederland B.V. Tel. 0182-381005 www.sothys.nl

DE BEAUTYSALON NR 3 2023 18 GROEN & VEGAN HUIDVERZORGING DIE DE NATUURLIJKE SCHOONHEID ACCENTUEERT Huidverzorging met diepwerkende ingrediënten die voor blijvend resultaat weet te zorgen; er is in de producten van MARIA ÅKERBERG geen ruimte voor onzin. “Wij geloven in pure huidverzorging”, aldus het merk. Haar producten bevatten alleen volledig biologische en organische ingrediënten en zuivere mineralen uit de natuur, niets meer en niets minder. Het brede assortiment is vegan friendly, met uitzondering van een aantal producten waarin Zweedse honing of bijenwas is verwerkt om deze producten de kwaliteit te geven die ze nastreven. Kwaliteit, duurzaamheid en transparantie staan voorop. “We kiezen onze ingrediënten op basis van hun krachtige natuurlijke eigenschappen en gaan daarbij altijd voor de hoogste kwaliteit. Om onze ecologische voetafdruk te verminderen en de lokale ondernemers te steunen, kopen we onze grondstoffen bovendien het liefst zo lokaal mogelijk in. We zijn sinds dag één volledig open over de inhoud van onze producten, lang voordat ingrediëntenlijsten verplicht werden. Door de consument van kennis over huidverzorging te voorzien, hopen we bovendien dat deze kritischer gaat kijken naar wat ze op hun huid smeren”, laat MARIA ÅKERBERG weten. Duurzaamheid beperkt zich niet alleen tot de inhoud van huidverzorgingsproducten. Het is geen modewoord, maar staat centraal in alles wat ze bij MARIA ÅKERBERG doen. Denk hierbij aan de zonnepanelen op het dak van de fabriek, baanbrekende bioplastic-verpakkingen op basis van suikerriet, gerecycled golfkarton in plaats van bubbelplastic en refill-verpakkingen om zo extra materiaal te vermijden. BIO-WETENSCHAPPELIJKE OPLOSSING VOOR GEVOELIGE EN RODE HUID Rosalique 3 in 1 Anti Redness Miracle Formula is een prijswinnend product dat antwoord biedt voor de gevoelige en rode huid. Onlangs won deze biowetenschappelijke oplossing nog een prijs bij de Dutch Beauty Awards. Rosalique camoufleert direct, verzorgt de huid op milde wijze en beschermt langdurig. Of het nu om roodheid, couperose, keratosis pilaris, onzuiverheden, acne, vlinderuitslag of een ontstoken of oneffen huid gaat, de natuurlijke ingrediënten van Rosalique werken actief met de huid samen om de conditie van de huid te verbeteren en roodheid te verminderen. Rosalique bevat een unieke micro-ingekapselde technologie. Groene microcapsules bevatten huidkleurige pigmenten die bij het aanbrengen op de huid direct een natuurlijk camouflerend effect geven. De actieve ingrediënten van Rosalique zoals α-Bisabolol, Zeolite, Urea, Shea Butter en Panthenol (provitamine B5) hebben een klinisch bewezen vermogen om de gevoelige huid te verzorgen. Een SPF50 beschermt de huid tegen uv-A en uv-B om huidirritatie te verminderen. Het directe effect is natuurlijke camouflage, het therapeutisch lange termijn effect is dat, bij dagelijks gebruik, over een periode van vier tot acht weken, roodheid aanzienlijk vermindert. Rosalique was voorheen alleen online verkrijgbaar. Het wordt nu ook – op exclusieve basis – geleverd aan het schoonheidsinstituut. Meer informatie: Vricos B.V. Tel. 06-55703307 | www.rosalique-professional.nl Meer informatie: LaCasaMia Beauty Tel. 06-53757003 | www.lacasamia.nl

DE BEAUTYSALON NR 3 2023 19 APPARATUUR VERNIEUWDE MARKETINGONDERSTEUNING VOOR MEDCOS-PARTNERS Onlangs heeft MedCos haar marketingconcept volledig vernieuwd. In het nieuwe pakket zullen nieuwe partners ook volledig digitaal ondersteund worden en MedCos zal maar liefst 100.000 impressies van hun onderneming tonen op premium websites als Linda en Elle. “Wij zorgen dus voor klanten”, aldus het bedrijf dat verschillende, geavanceerde apparaten ontwikkelt voor beautysalons. IPL SHR “Het MedCos IPL SHR-systeem is het meest doorontwikkelde IPL-systeem”, laat MedCos weten. “De resultaten van de IPL-SHR zijn gelijkwaardig aan laserontharing en reeds bewezen door meer dan 1.400 MedCos-partners in de Benelux.” Een groot voordeel van de IPL-SHR is dat er geen downtime is na behandelingen, wat wel het geval is bij laserbehandelingen. Met de MedCos IPL-SHR hebben partners de beschikking over de IPL- en SHR-functie, waardoor alle huidtypes veilig en effectief behandeld kunnen worden. Er kunnen maar liefst zes indicaties effectief behandeld worden; definitief ontharen, couperose, spider naevi, acne, huidverjonging en pigmentatie. MedCos wil toegevoegde waarde leveren door naast technisch goede en hoogwaardige apparaten, ook gedegen ondersteuning en service te bieden. Het totaalconcept van de leverancier omvat bovendien gecertificeerde opleidingen die zorgen voor goede persoonlijke ontwikkeling, toegankelijkheid op het gebied van financiële support en ook uitgebreide marketingsupport. Door de Peltier-koeling in de behandelkoppen zijn de behandelingen comfortabel en hoeft er geen gel gebruikt te worden. Dat in tegenstelling tot bij nagenoeg alle andere IPL- en lasersystemen. MedCos: “Wij leveren een systeem waar de schoonheidsspecialist en huidtherapeut meerdere indicaties mee kan behandelen, tegen het hoogste comfort voor de klant enmet een zeer interessant verdienmodel.” Body-Wizard Duo cryolipolyse Vet bevriezen is de hype van de laatste periode, weten ze bij MedCos. Vlak voor de beautybeurs in Utrecht dit voorjaar, hebben zij hun nieuwste innovatie gelanceerd: 360 graden gekoelde behandelkoppen. Door de 360 graden koeling wordt het vet nog effectiever aangepakt. Met de Body-Wizard Duo kunnen nu tot vier plaatsingen gelijktijdig uitgevoerd worden in een zeer korte behandeltijd. Deze vernieuwing resulteert in een nog beter resultaat, een kortere behandelduur en zeer hoge verdiensten. Actie: werk 6 maanden / 180 dagen lang gratis De actie ‘werk 6 maanden / 180 dagen lang gratis met de MedCos-apparatuur’ is op dit moment actief. “Wij merken dat dit eerste halfjaar gratis werken in combinatie met de enorme online marketingcampagnes die wij opzetten een enorme boost is voor onze partners. Elke euro die ze in dit eerste halfjaar verdienen is bijna pure winst. Dat levert uiteraard heel tevreden partners op die zo een solide basis voor hun eigen toekomst bouwen. En als onze partners blij zijn, dan zijn wij dat ook. Wij zijn dan ook erg trots dat wij deze fantastische support kunnen leveren aan onze partner”, laat het bedrijf weten. Meer informatie: MedCos Tel. 035-6956090 | www.medcosskinsolutions.nl

info@b-professional.be (NL) 030 207 26 20 (B) 015 621 225 www.b-professional.be @utsukusy.benelux

DE BEAUTYSALON NR 3 2023 21 GROEN & VEGAN Collageen is het meest voorkomende eiwit in het lichaam. Het zit voornamelijk in het bindweefsels waar het zorgt voor structuur, stevigheid en elasticiteit. Het lichaam kan zelf collageen aanmaken, maar deze productie vertraagt helaas al vanaf ons 25ste levensjaar. Bovendien neemt de hoeveelheid natuurlijk collageen af door factoren zoals stress, roken, suiker en uv-straling. Dit is voornamelijk te herkennen aan de tekenen van huidveroudering zoals rimpels. Bronnen van collageen Het is gelukkig mogelijk om de hoeveelheid collageen aan te vullen. Het eiwit is namelijk ook in de botten, pezen en huiden van dieren te vinden. Aangezien men deze onderdelen steeds vaker weglaat uit het dieeet, worden ze vaak verwerkt in collageensupplementen. De meest voorkomende bronnen van collageensupplementen zijn runderen en vissen. Dit roept de vraag op of er ook vegan collageen bestaat? Vitakruid geeft antwoord: “Collageen wordt aangemaakt door dieren en mensen, maar helaas niet door planten. Een vegan variant van collageen bestaat dus niet. Maar niet getreurd! Er zijn verschillende manieren waarop we onze collageenaanmaak kunnen boosten zonder daarbij gebruik te maken van dierlijke producten. De wezenlijke bouwstoffen van collageen – aminozuren – zijn namelijk niet alleen in dierlijke maar ook in plantaardige producten te vinden. Daarnaast bestaan er nutriënten die helpen bij de omzetting van aminozuren in collageen. Zo is vitamine C bijvoorbeeld van belang voor de vorming van collageen wat onder andere belangrijk is voor de huid.* Andere stoffen die de verzorging van de huid ondersteunen zijn biotine, zink, vitamine A, hyaluronzuur en vitamine E.” VEGAN COLLAGEEN: BESTAAT HET? Collageen is booming! Overal zie je het voorbij komen. Poeder, drankjes, beautyproducten en supplementen. Ook verschijnen er steeds meer vegan producten die een collageenboost beweren te geven. Maar bestaat vegan collageen eigenlijk wel? Vegan Collageen Booster Vegan Collageen Booster bevat het gepatenteerde VeCollal®, een hoogwaardige plantaardige formule gebaseerd op meer dan zeventig wetenschappelijke onderzoeken. VeCollal® bestaat uit exact hetzelfde aminozuurprofiel als humaan type 1 collageen. Dit type collageen is goed voor maar liefst negentig procent van de totale hoeveelheid collageen in het lichaam. Het lichaam herkent VeCollal® daarmee gemakkelijk en neemt het goed op. Het is aangetoond dat VeCollal® de collageenaanmaak met 135 procent verhoogt (zie figuur 1). De juiste hulpkrachten Maar met de juiste bouwstenen ben je er nog niet. Deze hebben namelijk hulptroepen nodig om in elkaar te worden gezet. Daarom hebben ze bij Vitakruid gekozen voor de volgende drie nutriënten: Vitamine C, draagt bij aan de vorming van collageen.* Zink, helpt bij het opbouwen van lichaamseiwit en is belangrijk voor de huid.* Vitamine D: goed voor de botten en spieren.* Vegan Collageen Booster is daarmee een formule voor schoonheid van binnenuit. Het zorgt onder andere voor volumineus haar, een mooie huid en verzorgde nagels. Tot slot Vegan collageen bestaat dus niet, maar met Vegan Collageen Booster bestaat er een volwaardig alternatief, laat Vitakruid weten. Veganisten en vegetariërs hoeven niet in te leveren op kwaliteit en resultaten. Vegan Collageen Booster heeft dezelfde aminozuursamenstelling als menselijk type 1 collageen en het is bewezen dat het de collageenproductie meer dan verdubbelt. *Op basis van goedgekeurde gezondheidsclaims Meer informatie: Vitakruid | Tel. 085-2104300 | www.vitakruid.nl ▼ Toename lichaamseigen collageenaanmaak door VeCollal®

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4