Jubileum
Dit jaar is het dertig jaar geleden dat Caraat Juwelier haar deuren opende.
Dat vroeg om een feestje. “We hebben een leuke actie opgezet om klanten te
betrekken bij ons jubileum, want wie jarig is, trakteert. Mensen konden een
foto van hun dierbaarste sieraadmoment insturen met een begeleidende tekst
via Facebook en zo kans maken op een sieraad ter waarde van € 1.500,-. Als
we iets doen, doen we het goed. Er waren in totaal twee winnaars en er heb-
ben honderden mensen meegedaan aan de wedstrijd. Tijdens het feest hebben
we de winnaars bekend gemaakt . Bijna iedereen die had deelgenomen aan
de winactie was aanwezig, dat geeft wel aan hoe druk het was. Het was een
waanzinnig succes en een zeer geslaagd verjaardagsfeestje”, zegt Remco met
trots.
Onderscheiden
Binnen een straal van vierhonderd meter zijn meerdere juweliers gevestigd in
Nieuwegein. Het gaat er dan natuurlijk om dat je je onderscheidt. Wij vragen
aan Remco hoe hij dat doet. “Ik zorg ervoor dat mijn winkel een thuishaven
is voor mijn klanten. We zijn eerlijk, helder en transparant. De winkel is laag-
drempelig en toegankelijk. De collectie is actueel, zonder altijd alle trends te
volgen. En we hebben een breed assortiment aan merken. Ik kan altijd alles
life laten zien. Zorg dat ik alles op voorraad heb. Ik werk graag met de grote
partijen, die het mogelijk maken om online te bestellen. Dat is van deze tijd.
En ik ben heel blij met de leveranciers die hun prijs online beschermen. Want
de prijs is het enige voordeel wat een klant soms online kan hebben op fysieke
verkoop. De beleving en ervaring, die halen ze hier. En mankeert er iets dan
lossen wij het op. Verder is er altijd reuring in de zaak. Ik en mijn collega’s zijn
enthousiast, dat slaat over op
de klanten. Daarnaast vind
ik het eigenlijk juist heel
belangrijk en leuk om met
concullega’s te sparren en
samen op pad te gaan. Met
elkaar meedenken en erva-
ringen te delen.”
Goud
Als hij een kritische blik
werpt op zijn eigen assor-
timent, heeft Remco zeker
nog wensen. “We willen iets
hoger qua assortiment gaan.
Een mooi nieuw sieraden-
merk in een hoger segment
en een mooi Zwitsers hor-
logemerk, die wil ik graag
toevoegen. We gaan aan de
onderkant wegsnijden. We
merken dat onze klanten er
klaar voor zijn om mooie, goede producten te kopen. Ze willen weer trots zijn
op hun aankoop. Daarbij komt dat er aan een sieraad vaak emotie hangt. Dan
is het ook fijn als het lang meegaat. Dat de kwaliteit goed is. En het werken
met duurdere producten vind ik leuk. Het ambacht telt weer en dat is ook mooi
om aan klanten te vertellen. Bovendien kun je 100% achter het product staan.”
Remco oriënteert zich al op eventuele aanvulling van zijn assortiment. “We
bezoeken de beurzen in Utrecht en de najaarsbeurs. Op zoek naar nieuwe
dingen. Dat is leuk. Je merkt dat de markt weer aantrekt. Al met al heb ik zin
in de toekomst.”
Juwelier in Beeld: Caraat Juwelier - Nieuwegein
Bestaat sinds:
1985
Gevestigd in:
Nieuwegein
Aantal medewerkers:
5
Horlogemerken:
DKNY, Guess, Diesel, G-Shock, Edifice,
Pulsar, Seiko, Lorus, Boccia, GC,
Michael Kors, Buddha to Buddha, Fossil,
Skagen
Sieradenmerken:
Fossil, Ti Sento, Rosa di Luca, Boccia,
TOV Essentials, Eclat, Blush, R&C,
Mi Moneda, Buddha to Buddha,
Moments, Trollbeads, MelanO,
Pas Diamonds, Sueno, Just Franky
Meest kostbare sieradenmerk: Merkloos en R&C
Minst kostbare sieradenmerk: MelanO
Meest kostbare horlogemerk: Seiko
Minst kostbare horlogemerk: Lorus
Trouwringenmerken:
Aller Spanninga
D
E
J
U W E L I E R
N R
5 2 0 1 5 49