Previous Page  49 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 49 / 52 Next Page
Page Background

Jubileum

Dit jaar is het dertig jaar geleden dat Caraat Juwelier haar deuren opende.

Dat vroeg om een feestje. “We hebben een leuke actie opgezet om klanten te

betrekken bij ons jubileum, want wie jarig is, trakteert. Mensen konden een

foto van hun dierbaarste sieraadmoment insturen met een begeleidende tekst

via Facebook en zo kans maken op een sieraad ter waarde van € 1.500,-. Als

we iets doen, doen we het goed. Er waren in totaal twee winnaars en er heb-

ben honderden mensen meegedaan aan de wedstrijd. Tijdens het feest hebben

we de winnaars bekend gemaakt . Bijna iedereen die had deelgenomen aan

de winactie was aanwezig, dat geeft wel aan hoe druk het was. Het was een

waanzinnig succes en een zeer geslaagd verjaardagsfeestje”, zegt Remco met

trots.

Onderscheiden

Binnen een straal van vierhonderd meter zijn meerdere juweliers gevestigd in

Nieuwegein. Het gaat er dan natuurlijk om dat je je onderscheidt. Wij vragen

aan Remco hoe hij dat doet. “Ik zorg ervoor dat mijn winkel een thuishaven

is voor mijn klanten. We zijn eerlijk, helder en transparant. De winkel is laag-

drempelig en toegankelijk. De collectie is actueel, zonder altijd alle trends te

volgen. En we hebben een breed assortiment aan merken. Ik kan altijd alles

life laten zien. Zorg dat ik alles op voorraad heb. Ik werk graag met de grote

partijen, die het mogelijk maken om online te bestellen. Dat is van deze tijd.

En ik ben heel blij met de leveranciers die hun prijs online beschermen. Want

de prijs is het enige voordeel wat een klant soms online kan hebben op fysieke

verkoop. De beleving en ervaring, die halen ze hier. En mankeert er iets dan

lossen wij het op. Verder is er altijd reuring in de zaak. Ik en mijn collega’s zijn

enthousiast, dat slaat over op

de klanten. Daarnaast vind

ik het eigenlijk juist heel

belangrijk en leuk om met

concullega’s te sparren en

samen op pad te gaan. Met

elkaar meedenken en erva-

ringen te delen.”

Goud

Als hij een kritische blik

werpt op zijn eigen assor-

timent, heeft Remco zeker

nog wensen. “We willen iets

hoger qua assortiment gaan.

Een mooi nieuw sieraden-

merk in een hoger segment

en een mooi Zwitsers hor-

logemerk, die wil ik graag

toevoegen. We gaan aan de

onderkant wegsnijden. We

merken dat onze klanten er

klaar voor zijn om mooie, goede producten te kopen. Ze willen weer trots zijn

op hun aankoop. Daarbij komt dat er aan een sieraad vaak emotie hangt. Dan

is het ook fijn als het lang meegaat. Dat de kwaliteit goed is. En het werken

met duurdere producten vind ik leuk. Het ambacht telt weer en dat is ook mooi

om aan klanten te vertellen. Bovendien kun je 100% achter het product staan.”

Remco oriënteert zich al op eventuele aanvulling van zijn assortiment. “We

bezoeken de beurzen in Utrecht en de najaarsbeurs. Op zoek naar nieuwe

dingen. Dat is leuk. Je merkt dat de markt weer aantrekt. Al met al heb ik zin

in de toekomst.”

Juwelier in Beeld: Caraat Juwelier - Nieuwegein

Bestaat sinds:

1985

Gevestigd in:

Nieuwegein

Aantal medewerkers:

5

Horlogemerken:

DKNY, Guess, Diesel, G-Shock, Edifice,

Pulsar, Seiko, Lorus, Boccia, GC,

Michael Kors, Buddha to Buddha, Fossil,

Skagen

Sieradenmerken:

Fossil, Ti Sento, Rosa di Luca, Boccia,

TOV Essentials, Eclat, Blush, R&C,

Mi Moneda, Buddha to Buddha,

Moments, Trollbeads, MelanO,

Pas Diamonds, Sueno, Just Franky

Meest kostbare sieradenmerk: Merkloos en R&C

Minst kostbare sieradenmerk: MelanO

Meest kostbare horlogemerk: Seiko

Minst kostbare horlogemerk: Lorus

Trouwringenmerken:

Aller Spanninga

D

E

J

U W E L I E R

N R

5 2 0 1 5 49