Previous Page  64 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 64 / 68 Next Page
Page Background

D

E

K

A P P E R

N R

2 2 0 1 6

64

S

A L O N

X – B

L A C K

& B

L U E

DE ÉÉN HOUDT VAN ALLES WAT MET HET

BUITENLEVEN TE MAKEN HEEFT EN DE

ANDER VAN ALLES WAT MET DENIM TE

MAKEN HEEFT. VOEG HIERAAN EEN BARBER

TOE ET VOILÀ: EEN NIEUWE CONCEPTSTORE

IN NIJMEGEN IS EEN FEIT. BARBER DJI,

OFWEL CIHAN COLAKOGLU, MAAKT HET

BLACK & BLUE-PLAATJE COMPLEET MET

EEN BARBER CORNER WAAR HIJ IEDERE

DONDERDAG EN ZATERDAG TE VINDEN IS.

“IK BEN OP MIJN VEERTIENDE BEGONNEN

IN DE BARBER SALON VAN MIJN VADER.

TONDEUSE TECHNIEKEN, HEREN KNIPPEN

EN MET CHIRURGISCHE PRECISIE BAARDEN

SCHEREN KREEG IK MET DE PAPLEPEL

INGEGOTEN.” DAARNAAST BRENGT CIHAN

ZIJN VAARDIGHEDEN OVER AAN ANDERE

KAPPERS DOOR MIDDEL VAN BARBER-

TRAININGEN.

Black & Blue opende op 22 december 2015 de deuren en gaf op 20 februari 2016

een spetterend openingsfeest. Vanaf februari kunnen klanten bij Black & Blue niet

alleen terecht voor heritage clothing, authentieke denim, barbecues en smokers, maar

kunnen ze ook plaatsnemen in de kappersstoel van Barber Dji.

ZO VADER, ZO ZOON

“Mijn vader was barbier en had een eigen salon waar ik al op jonge leeftijd vaak

kwam”, vertelt Cihan. “Op mijn dertiende mocht ik al kleine klusjes doen, maar

vanaf mijn zestiende ben ik echt in zijn salon gaan werken. Na een tijdje ben ik

toch een opleiding gaan volgen, maar kwam ik er al vrij snel achter dat deze vooral

gebaseerd was op dames. Omdat ik me eigenlijk meer wilde gaan verdiepen in het

herenvak, ben ik verder gaan leren in de salon van mijn vader. Ik heb wel cursussen

en masterclasses van andere barbiers gevolgd, omdat ik ook wilde weten hoe ande-

ren het doen. Drie jaar lang heb ik iedere keer mijn haar bij een andere kapper laten

doen om te proeven hoe het is in een andere salon.”

“Na een tijd heb ik de salon van mijn vader overgenomen. Op mijn 23ste heb ik het

tweede filiaal geopend in Den Haag en kort daarna kwam er een derde. Ik kwam

erachter dat ik te veel bezig was met het ondernemen en het organiseren van het

personeel in plaats van met de klanten. Ik heb toen besloten om twee filialen te ver-

kopen en weer terug te gaan naar de salon waar het allemaal begon. Deze salon heb

ik in 2015 verkocht. In 2008 heb ik samen met mijn vrouw in Bottendaal een dames-

en herenkapsalon opgestart. Heel leuk, maar ook hier kwam ik er weer achter dat

mijn roots echt bij het herenvak liggen.”

BLACK & BLUE

Sjors en Barry zijn de initiatiefnemers van het Black & Blue-concept. Black staat voor

de barbecues en blue staat voor denim. “De één heeft namelijk een passie voor alles

wat met het buitenleven te maken heeft en de ander heeft een passie voor kleding

met een oldschool Amerikaans karakter. Hierbij moet je vooral denken aan modellen

die gebaseerd zijn op de kledingstijl tussen 1900 en 1950. Naast het verkopen van

barbecues en kleding, verzorgen we ook barbecue- en ‘slow cooking’-workshops.”

“Alles wat we doen binnen het concept van Black & Blue staat in het teken van bele-

ving, ofwel ‘brotherhood’. Het idee is namelijk dat mensen hiernaartoe

komen om

te kunnen babbelen en zich te laten inspireren door de stijl die we hier hebben. We

hebben dan ook een bank in het midden van de zaak staan waar dit uitstekend kan.

We willen niet dat mensen Black & Blue zien als een winkel waar je iets koopt en

meteen weer weg bent.”

"MET HET

TOEVOEGEN VAN

EEN BARBER CORNER

WORDT DE SEFEER

NOG DYNAMISCHER

EN RELAXTER

"