Previous Page  66 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 66 / 68 Next Page
Page Background

T

R E N D P R E S E N T A T I E

Met 32.000 bezoekers beleefde ‘Top Hair International’ zijn best bezochte editie ooit.

De grote designstand van Alcina kon de bezoekers uit buiten- en binnenland onmoge-

lijk ontgaan. Deze viel op door de grootte, maar zeker ook door architectuur die aan

een kathedraal deed denken. Een bijzondere bezoeker die de redactie van De Kapper

hier tegen het lijf liep was Alex Doutzenroth, die al jarenlang werkzaam is voor Alcina

Duitsland en sinds enkele maanden als General Manager leiding geeft aan Alcina

Nederland.

JA, IK WIL!

Het thema van Alcina tijdens de beurs was #JaIchWill, oftewel “Ja, ik wil!”. Dit thema

benaderde het bedrijf echter niet op de traditionele manier van jezelf binden aan een

ander, maar juist op een moderne manier. “Ja, ik wil mezelf zijn!” leek de insteek van de

collectie die niet gekunsteld en traditioneel, maar juist authentiek en individueel is. Dit

kwam ook terug in de kapsels, die een moderne en frisse draai aan de presentatie gaven.

GEDACHTE

Topstylist Paul Gehring, die de voorjaarsinspiratie voor Alcina creëerde, vertelt: “Tijdens

de bruiloft moeten we niet ophouden met onszelf te zijn alleen omdat we gaan trouwen.

Het is altijd belangrijk om je eigen persoonlijkheid en karakter te behouden, zelfs op

zo’n bijzondere dag waarbij je vol in de spotlights staat. Juist dan moet je laten zien wie

je bent.”

HAAR

Pixie, matjes, korte en textuurrijke coupes of juist natuurlijk lang

haar in vrouwelijke golven: de bezoekers van de stand waren onder

de indruk van de gedurfde, soms extravagante kapsels met gedurfde

kleuraccenten. Deze varieerden van zacht schemerend roze tot sur-

realistisch lila en knallend oranje. Maar ook natuurlijke haarkleuren

komen veel voor in Alcina’s nieuwe trendcollectie voor lente/zomer

2016.

Bij de reacties van beursbezoekers werden vooral de woorden ‘inspi-

rerend’ en ‘innovatief’ veel gehoord. Velen gaven ook aan ernaar uit

te kijken om de collectie zo snel mogelijk in de eigen salon te ver-

wezenlijken. De coupes werden gecombineerd met de eenvoudige

schoonheid van de modellen. De gebruikte make-up bestond hierbij

uit koele en lichte tonen waarbij rosé en zilver de hoofdrol hadden.

Meer informatie:

Alcina Cosmetic Nederland

Tel. 0418-652425

www.alcina.nl

ALCINA

ZEGT

“Ja, ik wil!”

ALCINA PAKTE FLINK UIT TIJDENS DE AFGELOPEN EDITIE VAN DE

KAPPERSVAKBEURS TOP HAIR INTERNATIONAL. IN HET MIDDEL-

PUNT VAN DE BELANGSTELLING STOND DE GROOTS GEPRESEN-

TEERDE LENTE/ZOMERCOLLECTIE “#JAICHWILL” WAARIN INDIVI-

DUALISME, AUTHENTICITEIT EN VRIJHEID VOOROP STAAN.

D

E

K

A P P E R

N R

2 2 0 1 6

66