T
R E N D P R E S E N T A T I E
Met 32.000 bezoekers beleefde ‘Top Hair International’ zijn best bezochte editie ooit.
De grote designstand van Alcina kon de bezoekers uit buiten- en binnenland onmoge-
lijk ontgaan. Deze viel op door de grootte, maar zeker ook door architectuur die aan
een kathedraal deed denken. Een bijzondere bezoeker die de redactie van De Kapper
hier tegen het lijf liep was Alex Doutzenroth, die al jarenlang werkzaam is voor Alcina
Duitsland en sinds enkele maanden als General Manager leiding geeft aan Alcina
Nederland.
JA, IK WIL!
Het thema van Alcina tijdens de beurs was #JaIchWill, oftewel “Ja, ik wil!”. Dit thema
benaderde het bedrijf echter niet op de traditionele manier van jezelf binden aan een
ander, maar juist op een moderne manier. “Ja, ik wil mezelf zijn!” leek de insteek van de
collectie die niet gekunsteld en traditioneel, maar juist authentiek en individueel is. Dit
kwam ook terug in de kapsels, die een moderne en frisse draai aan de presentatie gaven.
GEDACHTE
Topstylist Paul Gehring, die de voorjaarsinspiratie voor Alcina creëerde, vertelt: “Tijdens
de bruiloft moeten we niet ophouden met onszelf te zijn alleen omdat we gaan trouwen.
Het is altijd belangrijk om je eigen persoonlijkheid en karakter te behouden, zelfs op
zo’n bijzondere dag waarbij je vol in de spotlights staat. Juist dan moet je laten zien wie
je bent.”
HAAR
Pixie, matjes, korte en textuurrijke coupes of juist natuurlijk lang
haar in vrouwelijke golven: de bezoekers van de stand waren onder
de indruk van de gedurfde, soms extravagante kapsels met gedurfde
kleuraccenten. Deze varieerden van zacht schemerend roze tot sur-
realistisch lila en knallend oranje. Maar ook natuurlijke haarkleuren
komen veel voor in Alcina’s nieuwe trendcollectie voor lente/zomer
2016.
Bij de reacties van beursbezoekers werden vooral de woorden ‘inspi-
rerend’ en ‘innovatief’ veel gehoord. Velen gaven ook aan ernaar uit
te kijken om de collectie zo snel mogelijk in de eigen salon te ver-
wezenlijken. De coupes werden gecombineerd met de eenvoudige
schoonheid van de modellen. De gebruikte make-up bestond hierbij
uit koele en lichte tonen waarbij rosé en zilver de hoofdrol hadden.
Meer informatie:
Alcina Cosmetic Nederland
Tel. 0418-652425
www.alcina.nlALCINA
ZEGT
“Ja, ik wil!”
ALCINA PAKTE FLINK UIT TIJDENS DE AFGELOPEN EDITIE VAN DE
KAPPERSVAKBEURS TOP HAIR INTERNATIONAL. IN HET MIDDEL-
PUNT VAN DE BELANGSTELLING STOND DE GROOTS GEPRESEN-
TEERDE LENTE/ZOMERCOLLECTIE “#JAICHWILL” WAARIN INDIVI-
DUALISME, AUTHENTICITEIT EN VRIJHEID VOOROP STAAN.
D
E
K
A P P E R
N R
2 2 0 1 6
66